am classic carbon
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Iemand ervaring met AmClassic Carbon 58 wielen?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 18 November 2005
Iemand ervaring met AmClassic Carbon 58 wielen?
Ja, met het AmClassic 38 carbon wielset. Een vriend van mij is een wielertoerist die enkel bij mooi weer op mooie wegen gaat rijden. Hij liet deze wielen met z'n schoonbroer uit de States overbrengen: niet duur, en lichter an m'n Lightweights. Na zomaar fietsen vertoonde de carbonvelg bultjes en brak ze, in het zuiden van Frankrijk; heeft dus snel een ander wielenset moeten kopen.
Dit is een typisch en veel voorkomend probleem bij Zipp velgen. Am Classic carbon wielen zijn niet meer dan Am Classic naven met Zipp velgen, net zoals in de Easton carbon wielen ook Zipp velgen zitten. Omwille van dit bekend Zipp probleem zou ik dan ook aanraden bij Am Classic en Easton de carbonwielen te vermijden (vraag maar aan TS-Biker wat 'n problemen hij had met z'n Easton carbons; alle andere Easton wielen zijn wél top).
Foto's van de gebroken wielen vind je hier:http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... an+classic
Iemand ervaring met AmClassic Carbon 58 wielen?
Ja, met het AmClassic 38 carbon wielset. Een vriend van mij is een wielertoerist die enkel bij mooi weer op mooie wegen gaat rijden. Hij liet deze wielen met z'n schoonbroer uit de States overbrengen: niet duur, en lichter an m'n Lightweights. Na zomaar fietsen vertoonde de carbonvelg bultjes en brak ze, in het zuiden van Frankrijk; heeft dus snel een ander wielenset moeten kopen.
Dit is een typisch en veel voorkomend probleem bij Zipp velgen. Am Classic carbon wielen zijn niet meer dan Am Classic naven met Zipp velgen, net zoals in de Easton carbon wielen ook Zipp velgen zitten. Omwille van dit bekend Zipp probleem zou ik dan ook aanraden bij Am Classic en Easton de carbonwielen te vermijden (vraag maar aan TS-Biker wat 'n problemen hij had met z'n Easton carbons; alle andere Easton wielen zijn wél top).
Foto's van de gebroken wielen vind je hier:http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... an+classic
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Klopt er zitten idd zippvelgen op. Vond ze ook al "goedkoop", zal wel niet voor niets zijn.
gewicht is 1250gr
gewicht is 1250gr
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 18 November 2005
Casran,
Niet alle zipp velgen is bagger. Ik heb een setje en ben er zeer tevreden over. Het is alleen aan te raden om voor de crossvelgen te gaan Deze zijn gewoon veel sterker doordat er meer carbon is gebruikt. voor draadvelgen raad ik van Zipp alleen de Clyesdale versie aan.
...
p.s. Ik heb een setje Lightweights getest waren wel super maar de vraag is het dat bedrag waard t.o.v. Zipps /Reynolds wat denk je?
Nee, best niet alle Zipp velgen zijn slecht, maar ik vrees dat je 'r ook wat geluk mee moet hebben. Toch heb ik net iets te veel problemen met deze wielen gezien en gehoord: als je 5 mensen persoonlijk kent die met Zipps reden waarvan slechts 1 probleemloos, en telkens keren dezelfde 2 klachten terug... stemt tot nadenken. Neem daar nog eens bij wat ik erover "hoor" (niet gecheckte info, maar toch) en wat CSC-mechaniekers me zegden over het aantal gebroken wieletjes... Een vriend van me verloor het BK Tijdrijden door een Zipp vol wiel dat ze maar niet recht kregen. Goed, Zipp, vast niet slecht, maar ik zou het risico aan dié prijs niet willen lopen eerlijk gezegd.
Ivm je ps: tegenover Zipp vind ik de meerprijs verantwoord, ik beschouw de carbon Zipp-velgen de laatste tijd een beetje als "risico-wielen" (daaronder ook verstaan dat je 'r geluk mee kan hebben). Over Reynolds kan ik weinig zeggen. Lightweight is overigens een volledig aparte markt waar iedereen voor zichzelf moet uitmaken of het de meerprijs waard is (beetje zelfde discussie als: "Is Record de meerprijs tgo Chorus waard?").
Casran,
Niet alle zipp velgen is bagger. Ik heb een setje en ben er zeer tevreden over. Het is alleen aan te raden om voor de crossvelgen te gaan Deze zijn gewoon veel sterker doordat er meer carbon is gebruikt. voor draadvelgen raad ik van Zipp alleen de Clyesdale versie aan.
...
p.s. Ik heb een setje Lightweights getest waren wel super maar de vraag is het dat bedrag waard t.o.v. Zipps /Reynolds wat denk je?
Nee, best niet alle Zipp velgen zijn slecht, maar ik vrees dat je 'r ook wat geluk mee moet hebben. Toch heb ik net iets te veel problemen met deze wielen gezien en gehoord: als je 5 mensen persoonlijk kent die met Zipps reden waarvan slechts 1 probleemloos, en telkens keren dezelfde 2 klachten terug... stemt tot nadenken. Neem daar nog eens bij wat ik erover "hoor" (niet gecheckte info, maar toch) en wat CSC-mechaniekers me zegden over het aantal gebroken wieletjes... Een vriend van me verloor het BK Tijdrijden door een Zipp vol wiel dat ze maar niet recht kregen. Goed, Zipp, vast niet slecht, maar ik zou het risico aan dié prijs niet willen lopen eerlijk gezegd.
Ivm je ps: tegenover Zipp vind ik de meerprijs verantwoord, ik beschouw de carbon Zipp-velgen de laatste tijd een beetje als "risico-wielen" (daaronder ook verstaan dat je 'r geluk mee kan hebben). Over Reynolds kan ik weinig zeggen. Lightweight is overigens een volledig aparte markt waar iedereen voor zichzelf moet uitmaken of het de meerprijs waard is (beetje zelfde discussie als: "Is Record de meerprijs tgo Chorus waard?").
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
een vriend van mij heeft ook problemen met zijn ritchey wielen (ook zipp velg) ze werden onder garantie vervangen. reynolds schijnen superwielen te zijn, maar in europa zitten ze te dicht tegen de prijs van lw aan dat de meeste voor lw's gaan. in de states zitten ze tussen 1300-1800 euro.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
De plaatselijk FM heeft diverse zipp setjes verkocht en geen probleem gehad tot nu toe volgens hem zijn zipp de beste carbon wielen dit moment.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
LW en bora's? dat wil ik niet betalen voor wielen. Heb zelf Cosmic Carbon en Thorius gehad niet echt super daarom ben ik even aan het kijken wat wel goede betrouwbare carbonies zijn.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb zelf een setje Hed Alps, ben daar wel tevreden mee, maar ik rij er ook geen extreme tochten mee, meestal alleen met mooi weer en asfalt.
Kosten zo rond de 1000 euro
Kosten zo rond de 1000 euro
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
zag op in duitsland setje nieuwe corima's 2006 voor 796 euro, lijkt me ook niet duur.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die