Wielen voor Bianchi ml3
Hallo allemaal,
Ik ben sinds juni dit jaar de trotse bezitter van een Bianchi ml3 veloce. Eigenlijk ben ik supertevreden, maar een mens wil altijd meer. Voor mezelf heb ik uitgerekend dat ik vooral op de wielen (er zitten standaard ambrossio wielen onder) gewicht kan besparen. Ik ben nu aan het twijfelen of dit wel verstandig is, hebben lichtere wielen echt een effect op de snelheid, wendbaarheid en comfort van de fiets. En welke wielen zou ik moeten aanschaffen. Ik zat zelf te denken aan Campagnola vento's of Easton Vista. Even de achtergrond ik ben zelf vrij licht (57 kg, 1m74) en geen fietser voor ellenlange dijkwegen met windkracht 10. Waar ik vooral van geniet is het heuvelop fietsen, en hier in Nijmegen zijn er zat leuke heuveltjes om te fietsen. Kortom ik zoek een goede lichte en niet al te dure (ca 200 euro) wielset die past bij mijn fiets.
Ik ben sinds juni dit jaar de trotse bezitter van een Bianchi ml3 veloce. Eigenlijk ben ik supertevreden, maar een mens wil altijd meer. Voor mezelf heb ik uitgerekend dat ik vooral op de wielen (er zitten standaard ambrossio wielen onder) gewicht kan besparen. Ik ben nu aan het twijfelen of dit wel verstandig is, hebben lichtere wielen echt een effect op de snelheid, wendbaarheid en comfort van de fiets. En welke wielen zou ik moeten aanschaffen. Ik zat zelf te denken aan Campagnola vento's of Easton Vista. Even de achtergrond ik ben zelf vrij licht (57 kg, 1m74) en geen fietser voor ellenlange dijkwegen met windkracht 10. Waar ik vooral van geniet is het heuvelop fietsen, en hier in Nijmegen zijn er zat leuke heuveltjes om te fietsen. Kortom ik zoek een goede lichte en niet al te dure (ca 200 euro) wielset die past bij mijn fiets.
Erikson
-
- Forum-lid
Doe er 75 euro op en koop bij salden voor 275 een campa proton.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
75 euro is toch veel. Het gewichtsverschil tussen de eastons en camp die je aanraadt is 157 gram. Is het dit waard, en verder wat is het verschil in kwaliteit tussen beide wielen. ventueel hoor ik graag ook andere opties in deze prijs/gewichtsklasse.
Erikson
Als je gewicht wil besparen moet je de Vento's maar uit je hoofd zetten, die zitten dicht bij de twee kilo. In de prijsklasse van rond de 200€ wordt het sowieso lastig een veel lichter setje te vinden dan rond de 1800 gram, als je tenminste ook wil dat ze een beetje stevig zijn. De Mavic Cosmos of evt Ksyrium Equipe en de Fulcrum racing 5 zijn ook wielen waar je naar kan kijken.
De ML3 (Ik heb 'm ook) is al niet het lichtste frame. Ik zou het zonde vinden om hier nou perse lichte wielen onder te zetten (Zonde van het geld) De Vento's komen er in de gebruikerservaringen (Zoekfunctie) absoluut niet slecht vanaf. Zeker bij deze prijs-Oftewel goede prijs kwaliteit verhouding. Je bent zelf al mooi licht da's al een hele jas bij klimmen denk ik. Hoewel ik zelf ook niet helemaal vrij ben van "carbon geilheid" lijkt mij de keus voor Vento's bij de ML3 een hele behoorlijke.
ik heb onder mijn ml3 mavic cosmis elite's en ik vind ze super tot nu toe... ook omdat het frame niet het allerstijfste is zijn de wielen een hele verbetering kwa rijgedrag van de fiets vooral in de bochten... dit komt omdat cosmic elite's redelijk stijf zijn...
ik ben nu bezig met wat vergelijkingen tussen de verschillende opties. Alleen is het wel belangrijk om te weten wat de wielen die er standaard onder de ml3 zitten wegen. En ik heb geen idee. Weet alleen het merk, ambrosio maar op die site staan verschilllende modellen. Wie heeft een idee wat de wielen van mijn fiets wegen. Kan ze natuurlijk ook zelf wegen vanavond, maar zou het graag nu al willen weten.
Erikson
Ik rijd ook een ml3 en heb enige tijd geleden, voor dezelfde keuze gestaan. Ik twijfelde tussen Campa wielen en Easton. Uiteindelijk voor de Zonda's gegaan en geen spijt. Ik weet dat het gezien frame wellicht overdreven is, maar heb (had) idee om langzaam up te graden....maar ik moet zeggen dat frame mij absoluut niet tegen valt.
Als ik zou kiezen tussen vento en vista, zou ik voor vista gaan, kijk op futurumshop.nl (vista 199 en de sl's voor 249) absoluut topklasse. Vento's staan daar voor 135. Het scheelt wel maar ik sluit me bij vorige antwoorden aan Vento's zijn 2000 gram en vista 1800 gram. Aan jou de keuze 65 euro voor 200 gram
Greetz Janus Mannimo (een oud nijmegenaar)
Als ik zou kiezen tussen vento en vista, zou ik voor vista gaan, kijk op futurumshop.nl (vista 199 en de sl's voor 249) absoluut topklasse. Vento's staan daar voor 135. Het scheelt wel maar ik sluit me bij vorige antwoorden aan Vento's zijn 2000 gram en vista 1800 gram. Aan jou de keuze 65 euro voor 200 gram
Greetz Janus Mannimo (een oud nijmegenaar)
ik fiets ook
Zou iemand kunnen aangeven die ook een ml3 heeft wat nu precies het verschil is als je voor nieuwe wielen hebt gekozen. Dit is namelijk wat ik zo graag wil weten. Wat ik vooral zou willen weten is of je bergop fietsend verschillen merkt, en ook wat het verschil is op de stabiliteit en het comfort van de fiets. Kun je bijvoorbeeld sneller door de bochten. En zijn deze verschillen zo’n toch grote uitgave waard.
Wat zijn bijvoorbeeld andere opties om mijn fiets te upgraden. Ik denk aan een andere zadelpen, stuurpen, naven of zelfs een ander frame, bijvoorbeeld een sl3 frame die zag ik voor niet al te veel geld ergens op Internet aangeboden. Voor mezelf heb ik ongeveer een budget van 200 euro.
groeten,
Erik
Wat zijn bijvoorbeeld andere opties om mijn fiets te upgraden. Ik denk aan een andere zadelpen, stuurpen, naven of zelfs een ander frame, bijvoorbeeld een sl3 frame die zag ik voor niet al te veel geld ergens op Internet aangeboden. Voor mezelf heb ik ongeveer een budget van 200 euro.
groeten,
Erik
Erikson
Persoonlijk zou ik voor de wielen gaan. Vooral de naaf van de oorspronkelijke wielen vond ik erg slecht (geen soepele loop). Maar het kan ook zijn dat dat alleen mijn wielen betrof. Volgens mij zijn wielen een van de belangrijkste items op je fiets.
Ik vond qua loop mijn fiets er enorm op vooruit gegaan (qua looks helemaal), maar vergeet niet dat er ook altijd een psychische factor inzit
Veel succes.
Ik vond qua loop mijn fiets er enorm op vooruit gegaan (qua looks helemaal), maar vergeet niet dat er ook altijd een psychische factor inzit
Veel succes.
ik fiets ook
Inderdaad ik bekeek de foto van je fiets en dat ziet er mooi uit. Vraagje daarover ik zie dat je ook een andere zadelpen hebt. Zou ik mogen weten welke, en ook waarom je voor een andere zadelpen hebt gekozen? Ik ben het met je eens dat ik het meeste voordeel kan halen door de aanschaf van nieuwe wielen. Nu nog de keuze welke. Best moeilijk ik denk dat prijstechnisch gezien de eastons de beste keuze zijn. Deze zijn 200 euro en besparen me behoorlijk gewicht. De vento's vindt ik er mooier uitzien maar ja qua gewicht schiet ik daar bijna niets mee op. Dan zijn er nog wat andere opties zoals campa scirocco en de mavic cosmos. De rest is allemaal toch weer een stuk duurder..
Erikson