Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Deda Alenera

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 15 nov 2005 20:00

Ik twijfel er over om een Deda Alenera stuur aan te schaffen, mede door de positieve reacties op dit forum en tintelende vingers op mijn huidige (Ritchey Pro) stuur.
Ik vraag me alleen af hoe het er uit ziet gemonteerd met zo'n kort stuurlint. Kan iemand mischie een fototje plaatsen?
Is het monteren makkelijk zelf te doen?
Alvat bedankt voor de reacties
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

casran
Forum-lid HC

casran 15 nov 2005 20:12

Mijn Alanera:

Je kan desnoods het stuurlint nog korter houden hoor. Lees ook de topic over het Cinelli Ram stuur.
De installatie van een Alanera is op zich niet zo moeilijk. Bij een Cinelli Ram stuur komt er meer prutswerk aan te pas om de kabeltjes langs binnen te leggen. Bij de Alanera zit enkel een carbon gootje (zie foto hieronder) waardoor de kabels gaan. Dit betekent wel dat al je je gewone stuur-stuurpen-combinatie vervangt door een Alanera, dat je dan de kabels van de shifters moet losmaken (vaak meteen nieuwe kabels steken)... hangt er natuurlijk van af of je dit zelf kan of niet.

Tot slot: er zijn tegenwoordig 3 versie van Deda Alanera. Ik had vroeger de gewone, met afgeplatte stuurbochten, totdat ik die brak bij een val. Daarna vroeg ik de "Squadra Corse"-versie, met ronde stuurbochten; die vind ik veel beter. Sinds kort is er de "Italia"-versie, met een kortere ronde stuurbocht.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 15 nov 2005 20:20

Dank voor je reactie. Ik denk eraan om het stuur te verangen en dan gelijk m'n Centaur shifters te vervangen voor Record shifters, vind ik gewoon mooier
Enig probleem is m'n Polar s720i, kan je die nog op een normale manier kwijt? Ik heb net voor jou post nog een foto op het internet gevonden met een polar erop maar dat vind ik op die manier geen gezicht.
Jan Janssen Vector

cor01
Forum-lid

cor01 15 nov 2005 20:24

Het zijn inderdaad prachtige stuurtjes..! Heel mooi gezicht om die op je fiets te hebben. Je hebt trouwens gelijk, het is inderdaad geen gezicht om je Polar op die plek te monteren.
"Afstappen is geen optie"

casran
Forum-lid HC

casran 15 nov 2005 20:27

Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 15 November 2005

Dank voor je reactie. Ik denk eraan om het stuur te verangen en dan gelijk m'n Centaur shifters te vervangen voor Record shifters, vind ik gewoon mooier
Enig probleem is m'n Polar s721i, kan je die nog op een normale manier kwijt? Ik heb net voor jou post nog een foto op het internet gevonden met een polar erop maar dat vind ik op die manier geen gezicht.

Ja, die shifters zijn idd mooier dan de mi. lelijke Centaurs (k vind enkel Chorus en Record shifters mooi bij Campa).
Die Polar (wel een raar model dat je hebt )... enige mogelijkheid is het opzetstukje dat vóór het stuur hangt, tenzij je met een stukje schuimrubber of zo hem zélf errond hangt zoals Simoni hier met z'n Ram:

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 15 nov 2005 20:32

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 November 2005

Enig probleem is m'n Polar s721i, kan je die nog op een normale manier kwijt? Ik heb net voor jou post nog een foto op het internet gevonden met een polar erop maar dat vind ik op die manier geen gezicht.

Ja, die shifters zijn idd mooier dan de mi. lelijke Centaurs (k vind enkel Chorus en Record shifters mooi bij Campa).
Die Polar (wel een raar model dat je hebt )... enige mogelijkheid is het opzetstukje dat vóór het stuur hangt, tenzij je met een stukje schuimrubber of zo hem zélf errond hangt zoals Simoni hier met z'n Ram:

s721i, ken je die niet dan? Het is de opvolger van de 720i
Nee hoor geintje ik heb gewoon een 720i, gelijk m'n vorige post maar even geedit
Jan Janssen Vector

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 15 nov 2005 21:33

Mooi stuurtje. Ik denk dat de houding als je je handen erop legt ook wel goed is, de druk op je handen wordt verdeeld over een veel groter oppervlak en dat zou comfortabeler moeten zijn.
Je hebt toch ook iets dat je op het stuur kan 'klikken', een houdertje dat dan in het midden voor het stuur uit steekt. Ik dacht dat ik die her en der al eens tegen was gekomen.. Zo ziet het er dus ongeveer uit:

Misschien is zoiets een optie voor je Polar?

Als je de mogelijkheid hebt om de Record shifters te kopen, dan zou ik het wel doen!! Het is een mooie meerwaarde voor je fiets.
Ik heb nog even gekeken, maar het prijsverschil tussen de Chorus en de Record is te klein om bijv. ook nog iets anders te 'upgraden', maar misschien is dat nog een optie als je het bijv. tweedehands probeert te verkopen.. Het is maar een idee.

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 15 nov 2005 22:05

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 15 November 2005

Mooi stuurtje. Ik denk dat de houding als je je handen erop legt ook wel goed is, de druk op je handen wordt verdeeld over een veel groter oppervlak en dat zou comfortabeler moeten zijn.Je hebt toch ook iets dat je op het stuur kan 'klikken', een houdertje dat dan in het midden voor het stuur uit steekt. Ik dacht dat ik die her en der al eens tegen was gekomen.. Zo ziet het er dus ongeveer uit:Misschien is zoiets een optie voor je Polar?Als je de mogelijkheid hebt om de Record shifters te kopen, dan zou ik het wel doen!! Het is een mooie meerwaarde voor je fiets. Ik heb nog even gekeken, maar het prijsverschil tussen de Chorus en de Record is te klein om bijv. ook nog iets anders te 'upgraden', maar misschien is dat nog een optie als je het bijv. tweedehands probeert te verkopen.. Het is maar een idee.

Dat is de spacecockpit van Deda, als ik eerlijk ben vind ik dat niet bijzonder fraai.

Voor m'n Polar heb ik wel de nieuwe breedere houder, mischien dat die wel op de het stuur past. De breedte a de houder is bovenin 4,5 cm en hij loopt breder uit naar onder. Ik moet eigenlijk gewoon is bij een winkel gaan kijken.
Jan Janssen Vector

casran
Forum-lid HC

casran 15 nov 2005 22:13

Voor m'n Polar heb ik wel de nieuwe breedere houder, mischien dat die wel op de het stuur past. De breedte a de houder is bovenin 4,5 cm en hij loopt breder uit naar onder. Ik moet eigenlijk gewoon is bij een winkel gaan kijken.

Aha, inderdaad, niet aan gedacht. De nieuwe Polar-mount voor platte stuurtjes. Probeer die eens!

martijntijn
Forum-lid

Gebruikersavatar martijntijn 16 nov 2005 13:52

wie kan mij vertellen wat een deda alanera stuur nu precies weegt?
ik weet dat je wat zwaarder uitkomt met een alanera stuur dan met bijv. een easton ec90 stem/stuur combinatie. toch zal ik in dit geval veel eerder voor een alanera stuur gaan, want het comfort van zo'n stuur lijkt me gewoon beter.
ikzelf rij met een integrated-stem token carbon stuurtje dit bevalt ook erg goed. het is gewoon heelijk om het in je handen te hebben

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 16 nov 2005 16:44

Er schijnt een nieuw stuurtje-uit-1-stuk van Carbon/Ti in de maak te zijn van... 250 gram!!!

martijntijn
Forum-lid

Gebruikersavatar martijntijn 16 nov 2005 16:58

welk merk?

Plaats reactie