Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

EASTON-ORION 2

pmme
Forum-lid

pmme 15 nov 2005 11:41

Ik kan tweedehands een setje Easton-Orion 2 wielen kopen. Koper vraagt 400 euro. De wielen zijn in goede staat. Volgens hem 9 maand oud. 
Is dit een degelijke wielset voor alle werk ( kasseien, slechte weg )?
Is dit een redelijke prijs ?

ik ben begonnen met niets, het meeste heb ik nog

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 15 nov 2005 12:10

Quote: Origineel geplaatst door PMME op 15 November 2005
Ik kan tweedehands een setje Easton-Orion 2 wielen kopen. Koper vraagt 400 euro. De wielen zijn in goede staat. Volgens hem 9 maand oud. Is dit een degelijke wielset voor alle werk ( kasseien, slechte weg )?Is dit een redelijke prijs ?

ik vind het iets te duur, 350 lijkt mij redelijker, zijn high-end wielsets die meer op klimmen gericht zijn (+/- 1420 gram) dus niet echt voor kasseien gemaakt !
Daarvoor moet je eerder de Circuits nemen.

motta
Forum-lid

motta 15 nov 2005 21:57

ik dacht dat de Orion2 de steviger versie was van de Ascent2 (+60g). In vergelijking met de Circuit hebben de velgen asymmetrische gaten (dus spaken meer in balans) en een minder hoge velg (21 mm ipv 28), maar geen idee of ze dan sterk genoeg zijn voor kasseien, TS ?
hangt waarschijnlijk ook af van het gewicht van de berijder.

motta
Motta

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 15 nov 2005 23:01

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 15 November 2005

ik dacht dat de Orion2 de steviger versie was van de Ascent2 (+60g). In vergelijking met de Circuit hebben de velgen asymmetrische gaten (dus spaken meer in balans) en een minder hoge velg (21 mm ipv 28), maar geen idee of ze dan sterk genoeg zijn voor kasseien, TS ?hangt waarschijnlijk ook af van het gewicht van de berijder.motta

het klopt wat je zegt, maar eigenlijk zijn ze allebei klimgericht en gewichtsbeperkt (+/- 85 kg).Het verschil ts de 2 zit 'm enkel in het aantal spaken !De circuit is hoger, meer spaken waardoor hij de kasseien beter zal verteren, ik heb zelf de tempest II wielen en die houden zich perfect op slechte weg !

Plaats reactie