Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Aanschaf Cannondale Rush 600

gt2cannondale
Forum-lid

gt2cannondale 14 nov 2005 14:16

Ik ben op zoek naar een nieuwe MTB en mijn oog is gevallen op de Cannondale Rush 600. Nu zat ik een beetje op internet te surfen en kwam dezelfde fiets tegen op een Amerikaanse site voor $ 1.599.99. Dit vindt ik raar omdat ik bij mijn dealer 2300,- euro moet betalen. Zijn er medebikers die ervaring hebben met het bestellen van fietsen vanuit het buitenland (Amerika)? Hoe gaat het met vervoer, verzendkosten en of invoerrechten?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 14 nov 2005 15:12

Even de zoekfunctie gebruiken.  Hier is een tijdje terug e.e.a. over geschreven op dit forum.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

zaskar
Forum-lid

zaskar 14 nov 2005 15:27

Op het forum van mountainbike.nl is hier al veel over geschreven. Als je daar de zoekfunctie gebruikt zal je veel te weten komen. Een van de oorzaken van het prijsverschil is het verschil in BTW (daar 4-5 meen ik) en dat zit daar vaak nog niet in de prijs inbegrepen.
Nog een tip voor de Rush: laat er een Fox RP3 achterdemper inzetten! Verhoogt het rendement enorm! Heb het ook in m'm Prophet en ik heb laatst op een Jekyll gereden met een Fox Float RL en die hobbelde enorm in vergelijking tot de RP3.
Veel plezier met je bike als je'm hebt!

speed@
Forum-lid

speed@ 01 dec 2005 13:22

Ik heb een bike in Amerika gekocht. Transport kwam op € 160,--. Het is niet alleen de BTW. De Dollar staat ook lekker laag en het is daar gewoon goedkoper aan te schaffen. Vraag en aanbod is daar beter geregeld. Een Amerikaan accepteerd geen wachttijden, dan gaat die gewoon naar een ander. Altijd voorraad, dus.....lagere prijzen.
Ride on

Plaats reactie