Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Strandbanden

canardrouge
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2005 08:40

canardrouge 13 nov 2005 14:02

Ik wil op het strand gaan fietsen, maar het is mij onduidelijk wat de beste keuze banden hiervoor is. Strandbanden van Schwalbe, of de Michelin Jet S? Zijn dit tubeless banden, of is er nog een buitenband nodig? Heeft de fiets aanpassingen nodig?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7939
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 13 nov 2005 14:21

Quote: Strandbanden van Schwalbe, of de Michelin Jet S? Zijn dit tubeless banden, of is er nog een buitenband nodig? Heeft de fiets aanpassingen nodig?

Schwalbe super moto (vouw) of goedkoper: schwalbe big apple zijn 50 tot 60 mm breed, niet tubeless. Dit zijn buitenbanden met binnenband dus. een vaste voorvork is aan te raden of uitschakelbare voorvering. Bandenspanning hangt af van je gewicht. begin met 2 bar,met 60mm banden 1,5 bar.

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 13 nov 2005 17:51

Quoten: Origineel geplaatst door klimmer op 13 November 2005


Quote: Strandbanden van Schwalbe, of de Michelin Jet S? Zijn dit tubeless banden, of is er nog een buitenband nodig? Heeft de fiets aanpassingen nodig?



Schwalbe super moto (vouw) of goedkoper: schwalbe big apple zijn 50 tot 60 mm breed, niet tubeless. Dit zijn buitenbanden met binnenband dus. een vaste voorvork is aan te raden of uitschakelbare voorvering. Bandenspanning hangt af van je gewicht. begin met 2 bar,met 60mm banden 1,5 bar.

Inderdaad, de Super Moto's of de Big Apple van Schwalbe zijn de beste banden voor op het strand. Bontrager heeft ook nog goede strandbanden in hun collectie, alleen daar heb ik nog niet erg veel over gelezen. Een geveerde vork is nog niet zo heel gek hoor. Lock out is wel handig voor op de harde stukken. Banden gewoon op 1 bar doen (tot 80kg), dat zorgt voor een groter drijfvermogen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 00:33

Heeft Vredestein ook niet een goede strandband?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

livestrong2006
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 aug 2005 18:28

livestrong2006 21 dec 2005 22:47

Heb vandaag het strand van Egmond verkend, en inderdaad ik heb strand banden nodig. Ik moet nog wel even wennen hoor aan de banden druk die ik voor MTB-banden tegen komen 1 á 1,5 Bar? Voor me racefiets zit ik altijd op 7,5 á 8 bar.
www.larsroos.web-log.nl

Plaats reactie