Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Shimano WH-R600 - 1 jaar later

002009011
Forum-lid

002009011 12 nov 2005 11:01

Hallo,

De shimano WH-R600 ultegra-level wielset is inmiddels bijna een jaar op de markt. Ik heb tot nu toe weinig echte feedback gezien van mensen die zelf deze wielen gebruikt hebben (cfr vorige thread over WH-R600). Ik weet dat er veel scepsis is tov shimano wielen van de eerste generaties, maar de shimano 600 wordt toch beschouwd als een grote sprong voorwaarts.
Gezien ikzelf op punt sta aan te kopen, graag wat objectieve reacties (pro & contra) van mensen die ze gebruiken/gebruikt hebben.

ubiker
Forum-lid

ubiker 13 nov 2005 16:57

Ja en dan niet allemaal meteen beginnen te zeuren dat je geen Shimano wielen moet kopen. Zo zachtjes aan ga ik dit een beetje als standaard voor dit forum ervaren..
Ikzelf heb verschillende Shimano wielsets gereden en verder nooit problemen mee gehad. Ik rijd nu de nieuwe Dura-ace set en tot nu toe (ong 7500 km ver) nog geen problemen gekend.

casran
Forum-lid HC

casran 14 nov 2005 00:24

Quoten: Origineel geplaatst door Ubiker op 13 November 2005

Ja en dan niet allemaal meteen beginnen te zeuren dat je geen Shimano wielen moet kopen. Zo zachtjes aan ga ik dit een beetje als standaard voor dit forum ervaren..
Ikzelf heb verschillende Shimano wielsets gereden en verder nooit problemen mee gehad. Ik rijd nu de nieuwe Dura-ace set en tot nu toe (ong 7500 km ver) nog geen problemen gekend.

En toch ga ik het doen: koop geen Shimano-wielen!! Niet de goedkoopste, niet de duurste, niet de vroegere, niet de recente. Maar als je 't niet laten kunt, give it a try, sommige mensen zetten ook geld in op weddenschappen... Sorry dat ik zo cynisch doe. Ik zou je advies kunnen geven waaróm ik dat zeg, maar dan ben ik "standaard voor dit forum" bezig (tien, búiten dit forum zeg ik krak hetzelfde)... misschien al afgevraagd waarom dit type advies steeds terugkeert?
Maar goed, JIJ hebt geen problemen met Shimano wielen. Met dit soort redeneringen is elk wiel goed, want ik mag hopen dat van elk type wiel een eigenaar bestaat die er probleemloos mee rondrijdt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ubiker
Forum-lid

ubiker 15 nov 2005 18:44

Hey casran
Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat er hier op het forum zo een overdreven campagnolo-is-het-beste sfeer hangt! Fiets met campa is altijd beter, campa wielen zijn top (en die van shimano bagger). Op die manier word er (door volgens mij veelal vooroordelen) niet meer objectief gekeken naar de eigenlijke kwaliteit.

casran
Forum-lid HC

casran 15 nov 2005 19:05

Quoten: Origineel geplaatst door Ubiker op 15 November 2005

Hey casran
Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat er hier op het forum zo een overdreven campagnolo-is-het-beste sfeer hangt! Fiets met campa is altijd beter, campa wielen zijn top (en die van shimano bagger). Op die manier word er (door volgens mij veelal vooroordelen) niet meer objectief gekeken naar de eigenlijke kwaliteit.

Ah ok. Wat mij betreft vind ik dat ze qua versnellingsgroepen beiden een even kwaliteitsvol product leveren (ik heb fietsen met Shimano Dura-Ace 9sp en 10sp, en met Campa Record); de keuze daartussen is dan persoonlijk. Pedalen van Shimano wellicht ietsje beter.Maar het kwalteitsverschil tussen de wielen is toch wel groot hoor. Campa is een uitstekende wielenbouwer (nu goed, dat is uitbesteed, maar 't resultaat is er); Shimano is alles behalve dat.
En dat probeer ik zo objectief mogelijk te bekijken...

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 15 nov 2005 20:56

het rare vind ik dat vele tevreden shimano gebruikers zich ook nog zo'n beetje om laten praten door onze campafans. ze gaan geloven dat er emotie in zit ofzo :S wat een onzin. voor dura-ace heb je een prijs-kwaliteit gewoon een veel betere groep als record of chorus. en alle fietsen van campa zijn mooi maar een pina met dura-ace is ineens kitslelijk :S heel logisch...
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

ubiker
Forum-lid

ubiker 15 nov 2005 21:17

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 15 November 2005

het rare vind ik dat vele tevreden shimano gebruikers zich ook nog zo'n beetje om laten praten door onze campafans. ze gaan geloven dat er emotie in zit ofzo :S wat een onzin. voor dura-ace heb je een prijs-kwaliteit gewoon een veel betere groep als record of chorus. en alle fietsen van campa zijn mooi maar een pina met dura-ace is ineens kitslelijk :S heel logisch...

dat bedoel ik!! maar ik trek me er niet teveel van aan (het campa gebeuren, alle andere dingen wel!): ik bestel over een paar weken gewoon een pinarello F4:13 met dura ace groepje

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 15 nov 2005 22:11

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 15 November 2005

dat bedoel ik!! maar ik trek me er niet teveel van aan (het campa gebeuren, alle andere dingen wel!): ik bestel over een paar weken gewoon een pinarello F4:13 met dura ace groepje

lekker uit de kudde blijven en doen wat je zelf wilt ja..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

airboy
Forum-lid

airboy 15 nov 2005 22:31

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 November 2005

Hey casran

Ah ok. Wat mij betreft vind ik dat ze qua versnellingsgroepen beiden een even kwaliteitsvol product leveren (ik heb fietsen met Shimano Dura-Ace 9sp en 10sp, en met Campa Record); de keuze daartussen is dan persoonlijk. Pedalen van Shimano wellicht ietsje beter.Maar het kwalteitsverschil tussen de wielen is toch wel groot hoor. Campa is een uitstekende wielenbouwer (nu goed, dat is uitbesteed, maar 't resultaat is er); Shimano is alles behalve dat.
En dat probeer ik zo objectief mogelijk te bekijken...

airboy
Forum-lid

airboy 15 nov 2005 22:46

Shimano wielen worden, en dat is nu juist het spijtige van Shimano, eveneens uitbesteed. Aldus worden Shimano-onderdelen (vnl. hun "groepen" die toch top zijn) dikwijls over dezelfde kam gescheerd als de wielen die onder hun naam uitkomen (hierover ben ik zelf ook veel minder te spreken).
Volgens mij zou Shimano zich hierover eens dringend dienen te bezinnen!

002009011
Forum-lid

002009011 16 nov 2005 18:44

Quoten: Origineel geplaatst door Airboy op 15 November 2005

Shimano wielen worden, en dat is nu juist het spijtige van Shimano, eveneens uitbesteed. Aldus worden Shimano-onderdelen (vnl. hun "groepen" die toch top zijn) dikwijls over dezelfde kam gescheerd als de wielen die onder hun naam uitkomen (hierover ben ik zelf ook veel minder te spreken).

Welke wielen van Shimano heb je dan wel gebruikt?

airboy
Forum-lid

airboy 17 nov 2005 21:09

Quoten: Origineel geplaatst door 002009011 op 16 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Airboy op 15 November 2005

Welke wielen van Shimano heb je dan wel gebruikt?

Dura-ace "model 2004" (WH-7701) ( 16 spaken voor en achter).
          Dit is de hogere versie van Shimano WH-540.
Ik heb eigenlijk nog niemand met de shimano-wielen WH-600 zien rondrijden
(er zullen er allicht zijn, maar volgens mij toch niet veel).

Plaats reactie