Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Selle Italia SLR Carbonio Kit

ubiker
Forum-lid

ubiker 09 nov 2005 18:50

Graag zou ik van de forummers eens horen hoe ze over dit zadel(tje) denken. Heeft er iemand ervaring mee? Zit het hard, door het gebruik van carbon of niet? Kortom: roept u maar!
Bij voorbaat dank

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 09 nov 2005 20:10

Quoten: Origineel geplaatst door Ubiker op 09 November 2005

Graag zou ik van de forummers eens horen hoe ze over dit zadel(tje) denken. Heeft er iemand ervaring mee? Zit het hard, door het gebruik van carbon of niet? Kortom: roept u maar!
Bij voorbaat dank

ik heb er tijdritten op gereden. opzich een lekker zadeltje (zeker voor tt fiets omdat het zo'n dikke punt heeft) het is ietsjes harder als een normale slr maar als de pasvorm goed is geeft het denk ik geen klachten
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

sivle
Forum-lid

sivle 10 nov 2005 19:06

Ik heb een SLR op mn mtb en ik vind het prima zadeltje, mijn vorige was een Selle Italia Prolink Gel, die is op zich wel zachter vind ik, maar de SLR vind ik wel beter zitten, maar dat is toch persoonlijk.. EN het staat ook nog eens mooi.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 12 nov 2005 15:04

Gewoon weg een heerlijk zadel, maar discussies over zadels hebben weinig zin vind ik, wat de een heerlijk vind, kan een ander verschrikkelijk vinden!Ik heb pas een SLR gekocht voor een prikkie, omdat degene die hem gekocht had veel te hard en te klein vond. Zelf rij ik al een jaar of 4 met SLR.Maar dit zal je toch zelf moeten uitproberen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

composite
Forum-lid

composite 17 dec 2005 22:38

De SLR kit carbonio heeft geen carbon schaal!! Alleen de brug is van carbon, de schaal (waar je op zit) is gewoon van een kunststof (zelfde als bij de SLR XP).
Ik heb dit zadeltje zelf ook en ik vind het gewoon goed zitten, ik hou het zonder problemen meerdere dagen achter elkaar uit op dit zadel (en het zadel ziet er natuurlijk gewoon strak/lekker uit!!). Het zitcomfort voor een zadel valt of staat echter wel met de vorm van je eigen zitvlak/zitbeensknobbels. Dus of dit zadel lekker zit zal je toch zelf moeten ondervinden!
Ik heb de ervaring dat het niet zoveel uitmaakt of een zadel zacht of hard aanvoelt, maar dat de vorm het allerbelangrijkste is voor het zitcomfort .
Gang is alles!!

Plaats reactie