slapende vingers
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Carpale tunnelsyndroom zou kunnen, maar waarschijnlijk is ook een drukneuropathie van de n. ulnaris en dan de sensibele tak. Een maat van me heeft de motorische variant, als hij fietst op de atb, heeft hij de volgende weken een halve verlamming van zijn pink en ringvinger, wat maar langzaam herstelt, logisch dat hij dus zelden op de atb zit.
Het komt erop neer dat een deel (het gevoelsdeel) van een zenuw die naar je hand lopen beschadigt omdat je met je hand op het stuur steunt. Stop je met fietsen dan herstelt het zich weer snel. Een tijdelijke beschadiging dus.
Kun je niet proberen om een andere houding van je handen aan te nemen, misschien barrends nemen en daar meer op steunen, of doe je dat al?
Misschien dat de huisarts meer kan zeggen hierover
Succes ermee
Peter
Het komt erop neer dat een deel (het gevoelsdeel) van een zenuw die naar je hand lopen beschadigt omdat je met je hand op het stuur steunt. Stop je met fietsen dan herstelt het zich weer snel. Een tijdelijke beschadiging dus.
Kun je niet proberen om een andere houding van je handen aan te nemen, misschien barrends nemen en daar meer op steunen, of doe je dat al?
Misschien dat de huisarts meer kan zeggen hierover
Succes ermee
Peter
-----------------------------<br>
Houdoe
Houdoe
-
- Forum-lid
kan dat op een mtb?nog nooit gezien, maar iemand moet de eerste zijn!
Peter
Peter
-----------------------------<br>
Houdoe
Houdoe
ik heb handvaten van bbb met een soort verend mouse er in en een lederen omtrek en dit is veel beter dan die hardere rubbere dingen.
enkel als ik op de baan vele kilometers met de mtb rijdt zonder druk van de polsen te lossen krijg ik nog slapende vingers
in het bos geen last meer
enkel als ik op de baan vele kilometers met de mtb rijdt zonder druk van de polsen te lossen krijg ik nog slapende vingers
in het bos geen last meer
http://www.mtbsport.nl/forum/forum_posts.asp?TID=3192
staat misschien wel iets waar je iets aan zou kunnen hebben
staat misschien wel iets waar je iets aan zou kunnen hebben
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen
emotie kun je uischakelen