Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nieuw project Trek Time Trial

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 05 nov 2005 01:51

Ik heb samen met mijn fietsmaat een Trek Time Trial frame op de kop weten te tikken  en gaan hem nu opbouwen. Misschien dat er nog mensen met tips zijn die dit al vaker hebben gedaan. Het is voor ons kompleet nieuw dus alles waar we op moeten letten bij een tijdrit frame weten we graag vantevoren!

vast bedankt
"Try not. Do or do not......there is no try"

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 05 nov 2005 03:33

Zie ook CASRANs thread hier over TT fietsen, en op WW. Vooral over discwielen en TT stuurtjes.

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 05 nov 2005 12:58

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 05 November 2005

Ik heb samen met mijn fietsmaat een Trek Time Trial frame op de kop weten te tikken  en gaan hem nu opbouwen. Misschien dat er nog mensen met tips zijn die dit al vaker hebben gedaan. Het is voor ons kompleet nieuw dus alles waar we op moeten letten bij een tijdrit frame weten we graag vantevoren!

vast bedankt

tip: bij salden hebben ze het prachtige carbon bontrager stuur voor 275 euro terwijl elk ander stuur duurder is (zelfs een alu cinelli). voor de rest zou ik nog even opletten met de vork afzagen, als je te laag zit fiets niet fijn met een tt, en waarschijnlijk een korte stuurpen omdat je op een tt altijd kort wilt zitten met armen in 90 graden gebogen
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 05 nov 2005 15:58

Snap niet waarom je vork afzagen bij een TT fiets anders is dan normaal, je moet in beide gevallen natuurlijk eerst goed kijken of je goed zit. Daarnaast wil je op een TT fiets altijd veel dieper zitten dus het stuur een stuk lager staan.

casran
Forum-lid HC

casran 06 nov 2005 01:11

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 05 November 2005

Zie ook CASRANs thread hier over TT fietsen, en op WW. Vooral over discwielen en TT stuurtjes.

Ja, die topics op WW leverden interessante info op.
topic What TT aerobars to choose? http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... 99&start=0
en topic What disc wheel to choose? http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... 98&start=0

Mail mij maar, andromeda.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 06 nov 2005 14:36

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 05 November 2005

Snap niet waarom je vork afzagen bij een TT fiets anders is dan normaal, je moet in beide gevallen natuurlijk eerst goed kijken of je goed zit. Daarnaast wil je op een TT fiets altijd veel dieper zitten dus het stuur een stuk lager staan.

omdat je bij een tt fiets toch een andere positie hebt die je niet goed af kan kijken van een racefiets..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 07 nov 2005 22:26

eerste onderdelen zijn  inmiddels besteld en al binnen.....dura ace verstellertjes en profile design remgrepen

volgende onderdeel wordt de Bontrager carbon aero bar

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 07 nov 2005 22:34

btw dit is toch wel het ideaal beeld.....  behalve die Deda natuurlijk want dat moet een Bontrager zijn......

casran
Forum-lid HC

casran 07 nov 2005 22:57

Zal er prachtig uitzien, andromeda!
Ik zou wel voor een ander vol achterwiel gaan, Bontrager bv. Kijk ook even hoe ik het Bontrager tijdritstuur monteerde (oa de kabeltjes door de extention boren).Een zadeltje dat achteraan omhoog loopt (zodat je je er kan tegen aandrukken) is altijd wel handig op een tijdritfiets: een San Marco Concor bv, ook Bontrager heeft dit soort zadel. Of type fi'zi:k Aliante, AX-Lightness Endurance...

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 07 nov 2005 22:59

bedankt voor de tips Pieter, zal hier zeker op letten, het wiel is ook meer voor het plaatje hier. ik vindt het gewoon erg mooi staan.
maar ik kan dat topic van je nergens vinden waarin je dat beschrijft?

casran
Forum-lid HC

casran 07 nov 2005 23:07

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 07 November 2005

bedankt voor de tips Pieter, zal hier zeker op letten, het wiel is ook meer voor het plaatje hier. ik vindt het gewoon erg mooi staan.
maar ik kan dat topic van je nergens vinden waarin je dat beschrijft?

nder Racefietsen de topic "tijdritframe gezocht":http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... ge=1Foto's zijn na enkele pagina's te vinden.
Dé absolute aerotip voor hierop, maar zo moeilijk te vinden: als je nog aan Shimano AX remhoevetjes kan geraken, zet die er op! Armstrong heeft in windtunneltesten gevonden dat ze aerodynamischer zijn dan de huidige Dura-Ace remhoeven; Lance en Eki reden er dan ook vaak mee.Laat mij weten als je dit nog kan vinden!!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 07 nov 2005 23:11

ok zal ze eens op het gemak gaan lezen, wat betreft die Ax remmetjes zal ik eens gaan informeren, wellicht dat men nog wat kan vinden..

Plaats reactie