carbon wielen Zoveel verschil ?
denk dat het zo'n 80 van de gevallen om de looks gaat. de rest om gewicht aerodinamica etc.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tubes rijden stukken beter dan bandjes! Een topbandje kan met moeite concurreren met een matige versie van tube.
Voorts heb ik steeds de indruk dat mijn hoogprofiel carbonwielen (op mooi effen wegdek) veel sneller gaan dan mijn andere wielen.
Voorts heb ik steeds de indruk dat mijn hoogprofiel carbonwielen (op mooi effen wegdek) veel sneller gaan dan mijn andere wielen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 November 2005
Tubes rijden stukken beter dan bandjes! Een topbandje kan met moeite concurreren met een matige versie van tube.
Voorts heb ik steeds de indruk dat mijn hoogprofiel carbonwielen (op mooi effen wegdek) veel sneller gaan dan mijn andere wielen.
De LW's? Heb je ze al?
Tubes rijden stukken beter dan bandjes! Een topbandje kan met moeite concurreren met een matige versie van tube.
Voorts heb ik steeds de indruk dat mijn hoogprofiel carbonwielen (op mooi effen wegdek) veel sneller gaan dan mijn andere wielen.
De LW's? Heb je ze al?
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 01 November 2005
wat bedoel je met "rijd stukken beter", want ik zou graag weten wat nou het echt e verschil is met draadbanden. Is het Rolweerstand, comfort?
Een tube bolt gewoon beter, stuitert minder en plooit zich meer naar de oneffenheden in het wegdek. Je gaat er sneller mee door een bocht, want geen enkele band bereikt dezelfde soepelheid als een tube.
Ik denk er zelfs aan om binnenkort met tubes te gaan trainen.
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 01 November 2005
De LW's? Heb je ze al?
Nope. Ik wacht geduldig.
wat bedoel je met "rijd stukken beter", want ik zou graag weten wat nou het echt e verschil is met draadbanden. Is het Rolweerstand, comfort?
Een tube bolt gewoon beter, stuitert minder en plooit zich meer naar de oneffenheden in het wegdek. Je gaat er sneller mee door een bocht, want geen enkele band bereikt dezelfde soepelheid als een tube.
Ik denk er zelfs aan om binnenkort met tubes te gaan trainen.
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 01 November 2005
De LW's? Heb je ze al?
Nope. Ik wacht geduldig.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 01 November 2005
wat bedoel je met "rijd stukken beter", want ik zou graag weten wat nou het echt e verschil is met draadbanden. Is het Rolweerstand, comfort?
Een tube bolt gewoon beter, stuitert minder en plooit zich meer naar de oneffenheden in het wegdek. Je gaat er sneller mee door een bocht, want geen enkele band bereikt dezelfde soepelheid als een tube.
Ik denk er zelfs aan om binnenkort met tubes te gaan trainen.
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 01 November 2005
De LW's? Heb je ze al?
Nope. Ik wacht geduldig.
lekker als je dan plat rijd
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 01 November 2005
wat bedoel je met "rijd stukken beter", want ik zou graag weten wat nou het echt e verschil is met draadbanden. Is het Rolweerstand, comfort?
Een tube bolt gewoon beter, stuitert minder en plooit zich meer naar de oneffenheden in het wegdek. Je gaat er sneller mee door een bocht, want geen enkele band bereikt dezelfde soepelheid als een tube.
Ik denk er zelfs aan om binnenkort met tubes te gaan trainen.
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 01 November 2005
De LW's? Heb je ze al?
Nope. Ik wacht geduldig.
lekker als je dan plat rijd
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker als je zelden of nooit plat rijdt.... Ik Rijd op Tufo gevuld met sealant en heb al drie jaar geen lek meer gehad met mijn tubewielen.
Grote verschil tussen draadbanden en tubes is dat de laatste extreem veel harder kunnen worden opgepompt en dan gewoon lichter rijden. Bij gelijke druk (laats ergens gelezen) maakt het helemaal niets uit. In de bergen zijn tubes voor mijn eerste keus aangezien je zelf met een lekke voorband gewoon kunt blijven sturen (gaat je met een draadband dus niet lukken).
Grote verschil tussen draadbanden en tubes is dat de laatste extreem veel harder kunnen worden opgepompt en dan gewoon lichter rijden. Bij gelijke druk (laats ergens gelezen) maakt het helemaal niets uit. In de bergen zijn tubes voor mijn eerste keus aangezien je zelf met een lekke voorband gewoon kunt blijven sturen (gaat je met een draadband dus niet lukken).
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005
lekker als je dan plat rijd
Wat is het verschil als je plat rijdt met een tube en een band? Je kan zowel een reservetube als reserveband meenemen. En als je 'r wat van kunt trek je een reservetube er zo op. Vroeger reed iedereen altijd met tubes.
Ik reed het afgelopen jaar trouwens maar 2 keer lek: 1 keer tube, 1 keer bandje. De meeste tubes rijd ik volledig op voor ze lek zijn.
lekker als je dan plat rijd
Wat is het verschil als je plat rijdt met een tube en een band? Je kan zowel een reservetube als reserveband meenemen. En als je 'r wat van kunt trek je een reservetube er zo op. Vroeger reed iedereen altijd met tubes.
Ik reed het afgelopen jaar trouwens maar 2 keer lek: 1 keer tube, 1 keer bandje. De meeste tubes rijd ik volledig op voor ze lek zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005
lekker als je dan plat rijd
Wat is het verschil als je plat rijdt met een tube en een band? Je kan zowel een reservetube als reserveband meenemen. En als je 'r wat van kunt trek je een reservetube er zo op. Vroeger reed iedereen altijd met tubes.
Ik reed het afgelopen jaar trouwens maar 2 keer lek: 1 keer tube, 1 keer bandje. De meeste tubes rijd ik volledig op voor ze lek zijn.
kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005
lekker als je dan plat rijd
Wat is het verschil als je plat rijdt met een tube en een band? Je kan zowel een reservetube als reserveband meenemen. En als je 'r wat van kunt trek je een reservetube er zo op. Vroeger reed iedereen altijd met tubes.
Ik reed het afgelopen jaar trouwens maar 2 keer lek: 1 keer tube, 1 keer bandje. De meeste tubes rijd ik volledig op voor ze lek zijn.
kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005
kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.
kHeb het even uitgerekend. De meeste tubes rijd ik op zonder lekrijden en dat na evenveel kilometers dan ik m'n buitenband moet vernieuwen. Ik denk dat ik de Tufo S33 (trainingstube) ga proberen: kost minder dan 25€, dus als hij 4000km of meer meegaat is dat goedkoper dan een bandje (tenzij je bandjes van <10€ wil, maar in die prijscategorie bestaan ook tubes)!!
Eigenlijk al gereden met tubes? Give it a try!
kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.
kHeb het even uitgerekend. De meeste tubes rijd ik op zonder lekrijden en dat na evenveel kilometers dan ik m'n buitenband moet vernieuwen. Ik denk dat ik de Tufo S33 (trainingstube) ga proberen: kost minder dan 25€, dus als hij 4000km of meer meegaat is dat goedkoper dan een bandje (tenzij je bandjes van <10€ wil, maar in die prijscategorie bestaan ook tubes)!!
Eigenlijk al gereden met tubes? Give it a try!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -