Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

carbon wielen Zoveel verschil ?

smoothly
Forum-lid

smoothly 01 nov 2005 19:26

Is er nu eigelijk zoveel verschil tussen het rijden met carbon wielen en gewone ? + tubes of bandjes hierop maakt dit ook nog veel uit ? Of is het meer voor de looks en het geluid dat deze maken ?

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 01 nov 2005 19:51

denk dat het zo'n 80 van de gevallen om de looks gaat. de rest om gewicht aerodinamica etc.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 01 nov 2005 19:57

Tubes rijden stukken beter dan bandjes! Een topbandje kan met moeite concurreren met een matige versie van tube.
Voorts heb ik steeds de indruk dat mijn hoogprofiel carbonwielen (op mooi effen wegdek) veel sneller gaan dan mijn andere wielen.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rolandt
Forum-lid

rolandt 01 nov 2005 20:23

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 November 2005

Tubes rijden stukken beter dan bandjes! Een topbandje kan met moeite concurreren met een matige versie van tube.
Voorts heb ik steeds de indruk dat mijn hoogprofiel carbonwielen (op mooi effen wegdek) veel sneller gaan dan mijn andere wielen.

De LW's? Heb je ze al?

daftreks
Forum-lid

daftreks 01 nov 2005 20:27

wat bedoel je met "rijd stukken beter", want ik zou graag weten wat nou het echt e verschil is met draadbanden. Is het Rolweerstand, comfort?
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

casran
Forum-lid HC

casran 01 nov 2005 20:34

Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 01 November 2005

wat bedoel je met "rijd stukken beter", want ik zou graag weten wat nou het echt e verschil is met draadbanden. Is het Rolweerstand, comfort?

Een tube bolt gewoon beter, stuitert minder en plooit zich meer naar de oneffenheden in het wegdek. Je gaat er sneller mee door een bocht, want geen enkele band bereikt dezelfde soepelheid als een tube.
Ik denk er zelfs aan om binnenkort met tubes te gaan trainen.

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 01 November 2005

De LW's? Heb je ze al?

Nope. Ik wacht geduldig.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 01 nov 2005 21:56

Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 01 November 2005

Een tube bolt gewoon beter, stuitert minder en plooit zich meer naar de oneffenheden in het wegdek. Je gaat er sneller mee door een bocht, want geen enkele band bereikt dezelfde soepelheid als een tube.
Ik denk er zelfs aan om binnenkort met tubes te gaan trainen.

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 01 November 2005

De LW's? Heb je ze al?

Nope. Ik wacht geduldig.

lekker als je dan plat rijd ;)
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman
Forum-lid

sharkman 01 nov 2005 22:03

Lekker als je zelden of nooit plat rijdt.... Ik Rijd op Tufo gevuld met sealant en heb al drie jaar geen lek meer gehad met mijn tubewielen.
Grote verschil tussen draadbanden en tubes is dat de laatste extreem veel harder kunnen worden opgepompt en dan gewoon lichter rijden. Bij gelijke druk (laats ergens gelezen) maakt het helemaal niets uit. In de bergen zijn tubes voor mijn eerste keus aangezien je zelf met een lekke voorband gewoon kunt blijven sturen (gaat je met een draadband dus niet lukken).

casran
Forum-lid HC

casran 01 nov 2005 22:20

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005

Wat is het verschil als je plat rijdt met een tube en een band? Je kan zowel een reservetube als reserveband meenemen. En als je 'r wat van kunt trek je een reservetube er zo op. Vroeger reed iedereen altijd met tubes.
Ik reed het afgelopen jaar trouwens maar 2 keer lek: 1 keer tube, 1 keer bandje. De meeste tubes rijd ik volledig op voor ze lek zijn.

michiel17
Forum-lid

michiel17 01 nov 2005 22:23

@ sharkman,
Kan je misschien even mijn mailtjes beantwoorden die ik je gestuurd had, want ik heb echt interesse in de Am classic velgen en naaf.
Gr Michiel

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 02 nov 2005 10:05

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005

Wat is het verschil als je plat rijdt met een tube en een band? Je kan zowel een reservetube als reserveband meenemen. En als je 'r wat van kunt trek je een reservetube er zo op. Vroeger reed iedereen altijd met tubes.
Ik reed het afgelopen jaar trouwens maar 2 keer lek: 1 keer tube, 1 keer bandje. De meeste tubes rijd ik volledig op voor ze lek zijn.

kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.
Trek OCLV<br>

casran
Forum-lid HC

casran 02 nov 2005 14:22

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005

kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.

kHeb het even uitgerekend. De meeste tubes rijd ik op zonder lekrijden en dat na evenveel kilometers dan ik m'n buitenband moet vernieuwen. Ik denk dat ik de Tufo S33 (trainingstube) ga proberen: kost minder dan 25€, dus als hij 4000km of meer meegaat is dat goedkoper dan een bandje (tenzij je bandjes van <10€ wil, maar in die prijscategorie bestaan ook tubes)!!
Eigenlijk al gereden met tubes? Give it a try!

Plaats reactie