Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

wat is er nu beter?

veckie
Forum-lid

veckie 27 okt 2005 16:15

Wie kan mij vertellen welke versnellingen er nu beter zijn. Het gaat om de Shimano Deore en de Shimano Alivio New. Je leest en hoort van iedereen dat de Deore zo goed is, maar wat is nu eigenlijk het verschil?

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 27 okt 2005 16:54

deore is meer op mountainbiken gericht. alivio is ook op moutainbikes te vinden maar ook veel op stadfietsen enzo. deore is gewoon beter duurzamer dan alivio
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

hans
Forum-lid

hans 27 okt 2005 16:55

deore is beter dan Alivio, de groepen van shimano voor de mtb zijn in kwaliteit als volgt in te delen. (de hele goedkope groepen laat ik hierbij even buiten beschouwing)
Alivio, Deore, Deore LX, Deore XT, Deore XTR.
Alivo is een groep die je beter alleen op de weg kunt gebruiken, Deore is al een stuk beter. Vanaf deore LX heb je een goede groep waar je ook in het veld/bos heel veel plezier kunt hebben.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 28 okt 2005 22:43

Laat bij XTR het deore maar weg hoor (de enigste groep waar dat niet meer bij staat) maar idd alivio is niet bedoelt voor off the road dat is het vanaf deore waar je al veel plezier van kunt hebben in het bos.

briek
Forum-lid

briek 28 okt 2005 23:13

Een versnelling van alivio zou eventueel nog kunnen voor in het veld maar delicater zijn de naven en het brackethuis omdat de afdichtingen van alivio van mindere kwaliteit zijn. ( Ik rij zelf met scram X0 : schakelt zalig)

Plaats reactie