Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Advies vraag

tiefiets
Forum-lid

tiefiets 27 okt 2005 00:23

Hoi allemaal,

Ik heb een zeer brandende vraag over wielen, en banden.
Ik kan via internet erg mooie wielen kopen, het gaat om campa shamal titanium wielen met erg mooie en strakke spaken.
het is een erg mooi en strak set wielen wat zeker mooi zal staan onder mijn (oude stalen) fiets, ik kan ze voor 150 euro krijgen.

Heel mooi duzz, maar tog twijfel ik zeer heftig.
Het zijn namelijk velgen speciaal voor tubes.
En ik weet niet of dat voor meen gebruik wel slim is.    
Ik fiets nog geen wedstrijden, maar wel redelijk vaak toer tochten. en zit vooral met lekrijden, vervangen onderweg.

Nog een punt van twijfel is of mijn fiets het nog waard is om er 150 euro in te steken, het is een ca.10 jaar oude en zware Hopmans.
Hij rijd opzig nog lekker en strak.

ik hoop dat julie me kunnen helpen

Met hartelijke groet Timo.   

hans
Forum-lid

hans 27 okt 2005 11:11

bjectief gezien is je fiets natuurlijk te weinig waard om er 150 euro in te pompen. Wat je je echter moet afvragen: verhogen die 150 euro mijn fietsplezier? heb ik het er voor over?
Waarschijnlijk andwoord je op beiden vragen ja, verder vind ik 10 kilo voor een stalen racer helemaal niet zo veel.
De wielen die je op het oog heb zijn prima hoewel er soms problemen zijn dat er water in loopt in de regen.
Verder het tube verhaal... persoonlijk zou ik tubes alleen gebruiken voor wedstrijd gebruik. Voor een normal recreant zijn bandjes gewoon veel praktischer. Gebruik de zoekfuncties eens over tubes. Je zult zien dat de meningen verdeeld zijn of tubes geschikt zijn voor het touren.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

hans
Forum-lid

hans 27 okt 2005 12:15

oops.. 10 jaar oud, en niet 10 kilo zwaar
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

pieterwouters
Forum-lid

pieterwouters 28 okt 2005 17:48

ik zou geen tubes pakken als ik jou was, bij de koersen bij nieuwelingen en juniors is het al moeilijk om terug te komen naar het peleton, dus als je platvalt is de wedstrijd gedaan. als "tourist" zou ik toch eerder kiezen voor bandjes, dit is makkelijlker voor als je plat rijd.
grts

Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.

Plaats reactie