Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Schijfremmen: ja of nee?

epistaxis
Forum-lid

epistaxis 25 okt 2005 18:51

Probleempje:

Mijn remmen op mijn moutainbike zijn van de kl*ten. Ze remmen voor geen meter en ik zou ze graag vervangen door ofwel een hydraulisch remsysteem ofwel door schijfremmen. Nu heeft mijn FM gezegd dat schijfremmen eigenlijk niet zo goed zijn in de winterperiode als er veel slijk ligt.
Wat is daar nu van aan? De mensen met schijfremmen: wat is jullie ervaring ermee? Zeg je: DOEN! of is het sop toch eigenlijk de kool niet waard?
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 25 okt 2005 19:02

Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 25 Oktober 2005

Probleempje:

Mijn remmen op mijn moutainbike zijn van de kl*ten. Ze remmen voor geen meter en ik zou ze graag vervangen door ofwel een hydraulisch remsysteem ofwel door schijfremmen. Nu heeft mijn FM gezegd dat schijfremmen eigenlijk niet zo goed zijn in de winterperiode als er veel slijk ligt.
Wat is daar nu van aan? De mensen met schijfremmen: wat is jullie ervaring ermee? Zeg je: DOEN! of is het sop toch eigenlijk de kool niet waard?

ik zou voor magura hs-33 gaan. veel beter voor gebruik in nederland. super goede remkracht. en niet de nadelen van een v-brake en schijfrem. in de nederlandse modder willen die schijfremmen nogal snel aanlopen
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

delange
Forum-lid

delange 25 okt 2005 19:21

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 Oktober 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 25 Oktober 2005

Probleempje:

ik zou voor magura hs-33 gaan. veel beter voor gebruik in nederland. super goede remkracht. en niet de nadelen van een v-brake en schijfrem. in de nederlandse modder willen die schijfremmen nogal snel aanlopen

Ik sluit me hierbij aan. Heb zelf uitermate slechte ervaringen met schij(f)tremmen. HEt waren magura Louise, maar ze bleven slepen, snel slijten, ondanks goed inremmen, en bij modder was het met het slepen helemaal erg gesteld. Daarnaast zijn nieuwe blokken onbehoorlijk duur. Ik heb samen met drie vrienden van pure armoede na een jaar de fiets met schijfremmmen ingeruild voor velgremmen. Het beste systeem is dan de HS 11 of 33. Overigens hoorde ik van mijn eigen FM die zelf XTR schijt reed ook geen beste ervaringen met het slepen. Het blijft dus behelpen, ondanks wat de redactie van fiets mag beweren.
No pain, no gain.

intersantos
Forum-lid

intersantos 25 okt 2005 19:31

Niet vergeten dat je bij het overstappen naar schijven je complete wielen moet vervangen.

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 25 okt 2005 23:41

Ik heb zelf ook HS33 en ze werken super ! Ik vind however schijfremmen super cool en ze remmen zeker harder ! Ik ken helaas geen MTBér die tevreden is over de 'schijfremmen behalve de echte wedstrijdbikkels mischien. Voor de gewone polderjongen is of XTR velg of Magura HS33 de beste oplossing. Het gewissel van blokjes en schijven en dan het nooit problemen met de HS33....... figure it out.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 26 okt 2005 00:01

Heb sinds jan '05 schijfremmen (XT '05) en ben er heel tevreden over. Het sleept wel wat, maar niet dat het extra vermogen kost, het remt super, zowel qua doseerbaarheid als kracht, ook bij natte en modderige omstanstandigheden blijft het goed werken, je velgen hebben niets te lijden, het blijft behoorlijk schoon, mijn blokjes zit nog heel veel vlees op (standaard Shimi resin blokjes, de zachtere dus) alleen is er een keer wat olie op gekomen en dan is het wel wwat gepruts om het goed werkend te krijgen. Piepen doet het maar heel zelden.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 26 okt 2005 21:04

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 25 Oktober 2005

Ik heb zelf ook HS33 en ze werken super ! Ik vind however schijfremmen super cool en ze remmen zeker harder ! Ik ken helaas geen MTBér die tevreden is over de 'schijfremmen behalve de echte wedstrijdbikkels mischien. Voor de gewone polderjongen is of XTR velg of Magura HS33 de beste oplossing. Het gewissel van blokjes en schijven en dan het nooit problemen met de HS33....... figure it out.

En die rijden veelal met xtr velg remmen (net iets beter dan mijn xt variant

epistaxis
Forum-lid

epistaxis 26 okt 2005 21:32

ok, bedankt jongens... mij lijkt het de magura HS 33 te gaan worden!
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafw&#111;nde denk ik ook...

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 26 okt 2005 21:47

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 25 Oktober 2005

Niet vergeten dat je bij het overstappen naar schijven je complete wielen moet vervangen.

Niet altijd hoor, vele wielen zijn reeds voor beide voorzien !

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 26 okt 2005 21:48

Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 26 Oktober 2005

ok, bedankt jongens... mij lijkt het de magura HS 33 te gaan worden!

Goede keuze

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 26 okt 2005 22:47

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 25 Oktober 2005

Heb sinds jan '05 schijfremmen (XT '05) en ben er heel tevreden over. Het sleept wel wat, maar niet dat het extra vermogen kost, het remt super, zowel qua doseerbaarheid als kracht, ook bij natte en modderige omstanstandigheden blijft het goed werken, je velgen hebben niets te lijden, het blijft behoorlijk schoon, mijn blokjes zit nog heel veel vlees op (standaard Shimi resin blokjes, de zachtere dus) alleen is er een keer wat olie op gekomen en dan is het wel wwat gepruts om het goed werkend te krijgen. Piepen doet het maar heel zelden.

Hoe lang gaan je blokjes mee van jou? Ik heb mijn MTB een maand en 1 van mijn achterremblokkeken was na 2 ritten tot op het metaal versleten. ndanks het goed inremmen. Ik heb nu BBB blokken gekocht en ik hoop dat het nu beter gaat.
Excuse me while I kiss the sky

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 26 okt 2005 22:48

Het zijn ook de nieuwe XT's. ik was dit nog vergeten te zeggen
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie