Q-rings
ik heb hier op bikemotion info over gekregen. het is afgeleid van o-symmetric en je kan het instellen op tijdrijden en vlakke weg en klimmen. denken jullie dat het echt werkt? ik heb er mee gereden en het voelde wel appart. maar ga je er ook harder van fietsen? het kost overigens niet zoveel. 140 euro voor een setje. wat denken jullie ervan? http://www.nzparts.nl/ voor meer info.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
met de q rings heb ik niet gereden maar de vroegere biopace was bewezen dat dat niet hielp. verder heb ik wel gezeten op de fiets (en ook nog wat weggetrapt) met rotor cranks. Draaide wel soepel maar ik had er geeen normale crank bij om te vergelijken dus of het beter werkt durf ik niet te zeggen
Als gemiddelde toerfietser van 44 heb ik vorig jaar de Puy Mary in centraal frankrijk beklommen ( 3 km, 11, 13 en laatste km 15) welke voor mij maar amper te doen is. Ik ben hier met 28 voor en 30 achter naar boven gegaan waarbij ik 50 rpm draaide. En exact daar ligt het voordeel van ovale tandwielen. Ik verlies teveel snelheid als de cranks verticaal staan ( bij plm. 350 watt continue ) en met ovale bladen kun je iets makkelijker je rpm hoger houden en dus soepeler klimt. Ter vergelijk ik heb ook 3 jaar met een ovaal 52T blad woon-werk gedaan met nauwelijks voordelen. Alleen met tegenwind 52-12 proberen te draaien gaat dan iets makkelijker. Ik overweeg nu ook op mijn Ultregra triple alleen het 30T voorblad te vervangen voor ovaal, puur voor het zware werk.
Greez, Rene 44jr/1m90/76kg
Quoten: Origineel geplaatst door Rele43 op 30 Maart 2006
En exact daar ligt het voordeel van ovale tandwielen. Ik verlies teveel snelheid als de cranks verticaal staan ( bij plm. 350 watt continue ) en met ovale bladen kun je iets makkelijker je rpm hoger houden en dus soepeler klimt.
Ik denk dat je hier gelijk hebt. Bestaan ze alleen wel in maatje 30?
En exact daar ligt het voordeel van ovale tandwielen. Ik verlies teveel snelheid als de cranks verticaal staan ( bij plm. 350 watt continue ) en met ovale bladen kun je iets makkelijker je rpm hoger houden en dus soepeler klimt.
Ik denk dat je hier gelijk hebt. Bestaan ze alleen wel in maatje 30?
Rotor heeft uitgebreide documentatie waarom de ovalen (biopace) bladen niet werk(t)en maar hun nieuwe Q rings wel zouden moeten werken. De Q rings zijn anders te configureren dan de biopace bladen!
Uit onafhankelijke tests van hun rotor crankstellen blijkt dat deze vooral bergop of bij extra zwaar trappen hun voordelen bewijzen.
Of er ook een los 30 blad te koop is?
even van tuyl bellen..
Uit onafhankelijke tests van hun rotor crankstellen blijkt dat deze vooral bergop of bij extra zwaar trappen hun voordelen bewijzen.
Of er ook een los 30 blad te koop is?
even van tuyl bellen..
Experiment with your bike to get the best biking experience!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Alan Davis had deze vandaag bij AGR op zijn BH gemonteerd.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die