Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

stijfheid testen

trekbiker
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 aug 2005 23:19

trekbiker 13 okt 2005 03:48

zijn er sites waar ik de stijfheids testen van fietsframes kan vinden
ben nl erg benieuwd welke frames voor mij(98kg) geschikt zijn
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 13 okt 2005 11:22

Die sites zijn er wel, echter niet gratis. FIETS heeft de stijfheidsmetingen op internet staan, maar ze zijn alleen voor Club Fiets leden beschikbaar (9,-). TOUR heeft volgens mij de testen ook op internet staan, voor een paar euro te downloaden. Verder heeft Cyclingnews natuurlijk wel online - fietstesten, echter zonder objectieve stijfheidsmetingen.
Zowieso is het moeilijk aan te geven wat voor je gewicht kan hoor. In een vergelijkbare vraag in de laatste FIETS was het antwoord dat een zware rijder best op een gemiddeld carbon frame kan rijden (C40), als de afmontage maar met hoge velgen met 36 spaken, oversized stuur en stuurpen, stevige zadelpen, vouwbanden is.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 13 okt 2005 22:26

Als je stijfheidsmetingen die op Club fiets staan wilt hebben zou ik je misschien wel kunnen helpen op een of andere manier. Dan hoor ik het wel...

Plaats reactie