Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

’’Late’’ beginners

chub
Forum-lid

chub 05 okt 2005 00:45

Hoi, ik ben net de 48 jaar gepasseerd, motor verkocht en een prachtige racefiets gekocht. Leuke outfit erbij en genieten maar. Eindelijk dus, dat fietsen leek me helemaal geweldig en dat blijkt ook zo te zijn.
Oke, om te beginnen ben ik niet de jongste meer om te starten met ''racefietsen'' (hoewel dit nooit leeftijd gebonden is), maar het blijft goed voor je lijf. Zoals gezegd, pas begonnen en ben eigenlijk benieuwd hoe dit andere startende fietsers van boven de 45 is bevallen. Ik heb nog heel weinig ervaring en een rit van tegen de 50 km hakt er behoorlijk in. Een gem. van 22 ben ik al blij mee. Het zal naarmate ik meer ga fietsen wel beter gaan, maar hoe is dit anderen vergaan? Iedereen is immers een keer begonnen. Vooral benieuwd naar ervaringen van 45 plussers.

jimbo
Forum-lid

jimbo 05 okt 2005 10:22

Ik ben ook net begonnen maar ben "pas" 38. Ik voel me echter een stuk ouder. En dat is dan ook de reden waarom ik ben gaan fietsen.
CC, agr 100; limo 100

chub
Forum-lid

chub 05 okt 2005 12:53

Kijk, dat geeft de burger weer wat moed. Ik kan me niet voorstellen dat ik straks met gemak tochten van 50 km of meer kan maken. Maar ik ga er wel voor. Een kruissnelheid van 35 ligt voor m'n gevoel helemaal ver weg.
Misschien ben ik te ongeduldig. Deze week is het mooi weer, ga ik toch proberen een tocht van boven de 40 km te maken. Van Badhoevedorp, langs de Amstel naar Uithoorn. Ik heb mezelf als doel gesteld om in april de ronde van noord-holland (de 110 km) af te leggen. Wel in een groepje, dan kan ik mooi in de slipstream van m'n voorligger. Voor sommige is dit piece of cake, een leuk trainingsritje, voor mij een hell of a job (nu althans)
Van lichamelijke problemen heb ik gelukkig geen last, ben niet te zwaar en rook al 26 jaar niet meer.