Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

ik haat de winter omdat ik niet kan fiets

kitty38
Forum-lid

kitty38 03 okt 2005 13:24

hebben jullie dat ook? dat je de winter haat ? ik kan al haast na mijn werk niet meer fietsen omdat het al snel donker wordt en dus zijn we op de weekeinden aangewezen maar die zitten ook vaak erg vol........
jammer hoor ik ga zo lang mogelijk door met fietsen maar straks zal ik echt op de hometrainer moeten
wat vinden jullie ervan?kit
kitty

rolandt
Forum-lid

rolandt 03 okt 2005 13:51

Nou ja haten is niet helemaal het goede woord. De winter heeft ook mooie kanten. Als ie maar niet te lang duurt!Maar fietsen in een mooi strak, helder en koud winterlandschap vind ik wel wat hebben hoor. Je kunt je er tenslotte op kleden. En dan na een mooie rit van een paar uur lekker thuis bij moeder de vrouw aan de warme chocolademelk.Maar voor wat betreft de mogelijkheden heb je helemaal gelijk. Er is minder tijd omdat je 's-avonds na je werk niet meer kan fietsen en dus zal alles in het weekend moeten. In de winter probeer ik daarom één keer in de week 's-avonds een paar uur te schaatsen. En voor de rest de spin-bike.

Erik
Forum-lid

Erik 03 okt 2005 15:56

Tja... Zo lang het droog is vind ik het wel meevallen. Dat het zo vroeg donker wordt is inderdaad wel doffe ellende. Gelukkig 'zit ik in het onderwijs' en dat betekent dat ik 's middags vaak nog wel wat kan. Het meest vervelende vind ik echter dat mensen plotseling massaal willen gaan modderworstelen (lees mountainbiken) omdat wegfietsen te koud is.... En laat ik het nou net niet zo leuk vinden om van m'n fiets af te rammelen en de prut tot achter m'n oren te hebben.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

bandit
Forum-lid

bandit 03 okt 2005 17:50

Ik zie wel op tegen de komende 6 maanden: veelvuldig fiets poetsen, altijd warme kleiding aan, trainen in het donker, etc.
Maar ach, het heeft ook voordelen: lekker rustig op de weg, geen bejaarden die het fietspad versperren, je kan bij elke brug doorrijden etc.
Ik haat de winter zeker niet, eigenlijk hou ik zelfs wel van de winter, maar dan wel op een heel andere manier dan dat ik van de zomer hou.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

concorde
Forum-lid

concorde 03 okt 2005 18:10

Heerlijk die winter. Lekker door de modder baggeren. Fiets bijna elk weekend in de winter en tocht. Het heeft allemaal zo zijn charme, toch? Bij mooi weer in het voorjaar zit ik wel weer vanaf begin maart weer op de racefiets. Hiernaast ook de Tacx.

diogenes
Forum-lid

diogenes 03 okt 2005 18:15

Zolang het niet regent, hagelt of sneeuwt, ben ik tevreden. Ik rijd dus gewoon door op de racefiets.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2005 19:33

Zo lang het wegdek droog is rij ik lekker op de racefiets. Tenzij de weg wit ziet van de pekel...
Anders met de ATB naar buiten, ook erg leuk. Na een periode op de atb gaat de racefiets weer trekken en zo aan het einde van de zomer komt dan de zin in de racefiets weer.En inderdaad, tijdens een heldere winterdag door de kale landschappen fietsen heeft ook zo z'n charme.
Less is bore

jimbo
Forum-lid

jimbo 03 okt 2005 20:49

Als ik daar mijn koude klouwen warm kan ik een tik voor mijn harses krijgen
CC, agr 100; limo 100

diogenes
Forum-lid

diogenes 03 okt 2005 21:05

Dat klinkt als een ervaringsdeskundige die spreekt, terwijl de vorige spreker vooral een wens lijkt te uiten.......... ;-)

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

kitty38
Forum-lid

kitty38 04 okt 2005 23:59

tja je ziet maar dat er nog voldoende mensen zijn die gewoon blijven fietsen! ik dus ook wel maar wel een stuk minder dan ik zou willen door de snel invallende avond... de kou kan me niks schelen daar kleed ik me op maar zodra het echt flink regent is de grens bereikt voor mij  , rgen in de zomer is tot daar aan toe maar regen in de winter gaat me te ver daar wordt je zo koud van. en de ATB ? dat is niks voor mij ik heb reuma en dat kan mijn lijf niet trekken helaas, ik ben wel jalours hoor maar ach op de hometrainer kom je ook een heel stuk toch! tv erbij aan en zo maar hopen op de lente. ik vind de winter wel gezellig hoor maar op fietsgebied haat ik de winter gewoon.....................

kitty

Plaats reactie