Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Ervaring aanschaf fiets in Duitsland?

youp
Forum-lid

youp 26 sep 2005 21:31

Ik kom er achter dat de aanschaf van een nieuwe MTB via Duitsland erg intressant kan zijn mijn intresse gaat uit naar een Cube of een Radon uit de collectie van 2005 (of 2004).
Wie heeft er al een keer bij www.bike-discount.de een fiets besteld en wat waren je ervaringen? Betalen? Levertijd? Manier van Afleveren?
Verder vroeg ik me af of er iemand is die zelf zijn bike heeft gehaald bij deze zaak, ze zitten in Bonn dus dat is met de auto nog wel te doen. Maar hebben ze het meeste op voorraad en krijg je de fiets meteen afgesteld en wel mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

ted038
Forum-lid

ted038 27 sep 2005 01:52

vind de Radon ZR Evo Modell: 2006  eigenlijk de beste aanbieding tot nu toe

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 28 sep 2005 01:42

Ik heb daar mijn MTB besteld. Het was een Cube LTD5 model 2005 in de 2004 kleuren. Mijn ervaringen zijn zeer goed. De levertijd is ongeveer 2 weken en de fiets zit nettjes verpakt in een grote doos. Het enige dat je moet doen is het voorwiel erop zetten, het stuur monteren, het zadel op de zadelpen zetten en dan alles afstellen naar wens.
i.v.m. de garantie zit het zo dat je 5 jaar garantie hebt op het frame en 2 jaar op alle stukken.
Excuse me while I kiss the sky

diogenes
Forum-lid

diogenes 28 sep 2005 20:52

>Wie heeft er al een keer bij www.bike-discount.de een fiets besteld en wat waren je ervaringen? Betalen? Levertijd? Manier van Afleveren?

Zie de column van Maurits Westerbeek over zijn ervaringen met H&S (Bike Discount) in Fiets van een jaar of 2 geleden.

Ik bestel er vaak dingen en ben tevreden over de levering ervan, maar fietsen worden bij Rose VEEL beter ingepakt in een stevige doos.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

youp
Forum-lid

youp 29 sep 2005 01:20

Bedankt voor jullie reacties ik heb zojuist de Radon ZR Team nly  Modell: 2005 besteld qua afmontage een super fiets zeker voor dat geld.
Nu maar afwachten tot de fiets als het goed is heb ik hem binnen een week.

ted038
Forum-lid

ted038 29 sep 2005 01:35

Quoten: Origineel geplaatst door Youp op 28 September 2005

Bedankt voor jullie reacties ik heb zojuist de Radon ZR Team nly  Modell: 2005 besteld qua afmontage een super fiets zeker voor dat geld.
Nu maar afwachten tot de fiets als het goed is heb ik hem binnen een week.

mooie en leuke fiets, helemaal voor dat geld.....
Ook nog de Radon ZR Evo 2006 gezien voor 1299 ???  Ook leuk toch ? Ik zit hier namelijk erg hard over na te denken, maar ken het merk Radon verder niet ... 
Zou je mij / ons op de hoogte willen houden wat je van de fiets vind als je deze daadwerkelijk in je handen hebt en zo ???
Zou het zonde vinden om deze fiets te kopen, maar dat het frame "ruk" is en ik weer een los frame ergens anders moet kopen en het hele zooitje mag gaan ombouwen, begrijp je ? (andere onderdelen zullen zeker wel goed zijn, met veel XTR en Reba vork, alleen andere pedalen komen er wel)

toine
Forum-lid

toine 12 okt 2005 11:55

Hoi Youp,
en, heb je je fiets ontvangen? Hoe is ie afgeleverd (verpakking etc) en had je hem vooraf betaald? Wat was de uiteindelijke levertijd?
Ik zit er nl over te denken om een Cube LTD Team 2006 bij Bike-Discount te gaan bestellen, maar ik heb totaal geen ervaring met het kopen in het buitenland.
Groet,
Toine

50 and still going strong

toine
Forum-lid

toine 12 okt 2005 19:42

Youp, laat maar, ik kon nie langer w8en en heb 'm vanmiddag gauw besteld. (morgen heb ik 'm al)

50 and still going strong

youp
Forum-lid

youp 14 okt 2005 01:31

Ola,
Ik was nog een reactie verschuldigd. Ik ben uiteindelijk na een tip toch zelf in de auto gestapt en ben in het weekend naar Bohn gereden (uur en kwartier van Arnhem). De fietsen in de winkel 50 euro schelen met de site dit plus de besparing op verzendkosten 60 euro in totaal dus 110 euro heeft mij doen besluiten om zelf langs te gaan. Geen spijt van prima zaak spreken bijna allemaal goed Engels en weten waar ze over praten, ze hebben bijna alles wel op voorraad staan en je kan wachten (uurtje ongeveer bij mij) op je fiets eventueel zaken die je anders wil aan je fiets worden meteen gedaan. Ik heb de Radon ZR Team nly Modell: 2005 gekocht voor 949,00 en ben er na twee tochten van 60 km dik tevreden over. Achteraf had ik misschien eigenlijk wel andere shifters moeten nemen nu LX maar volledig XT was eigenlijk mooier geweest maar ja.........
Wat mij betreft een aanrader dus.
Succes 

bernard1
Forum-lid

bernard1 14 okt 2005 16:05

Best leuk allemaal een fiets in duitsland kopen, maar wat nou als er iets met je bike is?? Je kunt natuurlijk weer naar duitsland gaan, maar de tijd en geld die er dan in gaan ziten... dan je je bike beter bij je eigen plaatselijke dealer kunnen kopen!
Verder heb ik de ervaring dat die duitse fietsen heel mooi geprijst zijn als je kijkt naar de afmontage, maar de frames zijn echt heel erg slecht! Moet je maar een stevige afdaling gaan rijden, dan zul je al gauw merken dat het frame erg slap is. En 9 van de 10 keer hebben zulke bike's een geometrie van een tuinhuisje!

hans
Forum-lid

hans 14 okt 2005 16:29

Quoten: Origineel geplaatst door Bernard1 op 14 Oktober 2005

Best leuk allemaal een fiets in duitsland kopen, maar wat nou als er iets met je bike is?? Je kunt natuurlijk weer naar duitsland gaan, maar de tijd en geld die er dan in gaan ziten... dan je je bike beter bij je eigen plaatselijke dealer kunnen kopen!
Hier heb je een punt!
Verder heb ik de ervaring dat die duitse fietsen heel mooi geprijst zijn als je kijkt naar de afmontage, maar de frames zijn echt heel erg slecht! Moet je maar een stevige afdaling gaan rijden, dan zul je al gauw merken dat het frame erg slap is. En 9 van de 10 keer hebben zulke bike's een geometrie van een tuinhuisje!de Cube frames zijn dik in orde, Red bulls en canyon zelfs super!  zowel qua stijfheid als geomtrie!. Verder zijn merken als Radon qua frame heel niet slecht... meestal gaat het om standaard alu frames uit het midden oosten die een tikkie zwaar zijn maar stijf zat!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Plaats reactie