Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Wat moet ie kosten?

fridof
Forum-lid

fridof 22 sep 2005 23:47

van een vriendje kan ik een fiets overnemen met de volgende specs. Hij wil er 2100 euro voor hebben. Is dat reeel?
Op internet zie ik nieuwe fietsen afgemonteerd met XT voor 1.300 euro en die zijn nieuw........
Van tuyl tica (titanium carbon) (1,5 jaar oud)- Mavic Crossmax SL Wielen - Magura Ronin voorvork (gereviseerd mei 2005)- Shimano XT V-brakes- Shimano XT voor- en achter derailleur- Shimano XT shifters- Shimano XT Trap-as- Selle Italia SLR XP zadel- Carbon zadel pen- Carbon Stuur + pen (super nova)- Nieuwe banden michelin dual compound xc dry Tubeless

intersantos
Forum-lid

intersantos 23 sep 2005 09:25

Veel geld, maar wel een absolute topfiets! Kun je zo wedstrijden mee gaan rijden.
Wellicht een foto voorhanden?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2005 11:18

Quoten: Origineel geplaatst door fridof op 22 September 2005

van een vriendje kan ik een fiets overnemen met de volgende specs. Hij wil er 2100 euro voor hebben. Is dat reeel?
Op internet zie ik nieuwe fietsen afgemonteerd met XT voor 1.300 euro en die zijn nieuw........
Van tuyl tica (titanium carbon) (1,5 jaar oud)- Mavic Crossmax SL Wielen - Magura Ronin voorvork (gereviseerd mei 2005)- Shimano XT V-brakes- Shimano XT voor- en achter derailleur- Shimano XT shifters- Shimano XT Trap-as- Selle Italia SLR XP zadel- Carbon zadel pen- Carbon Stuur + pen (super nova)- Nieuwe banden michelin dual compound xc dry Tubeless

Het is veel geld, maar er zit ook duur spul op. Dit kun je absoluut NIET vergelijken met een XT fietsje uit Duitsland. De globale verschillen:Crossmax SL wielen (nieuw 650euro, standaardwieltjes ca. 150)Ronin vork: veel beter dan bij de Manitou Axel, RockShox Judy, etc.Volledige XT groep, die internetfietsen hebben vaak een mix (bijv.goedkopere shifters, andere trapas)Duur, maar goed zadelCarbon stuur + zadelpen (niet noodzakelijk, wel prijzig)Last but not least: het frame is top! en niet zwaar. De Cube's, RedBulls' etc hebben best een grof en zwaar frame.Als het allemaal in goede staat is zou ik er ca. 1950 voor geven. Maar ik ken nu natuurlijk zijn voorgeschiedenis en de staat van onderhoud niet.
Less is bore

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 23 sep 2005 11:59

Het mooie is dat je zo ongeveer dezelfde fiets op de site van Van Tuyl kunt samenstellen: ik kom dan op ongeveer 4000 euro uit.
Dan lijkt me de helft (mits fiets ok) netjes.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Plaats reactie