Alles over vakanties op én met de fiets

Monstertijdrit

coulthard
Forum-lid

coulthard 21 sep 2005 15:30

Dag heren van het forum.
Ongeveer een week geleden stuimelde ik op deze pagina: http://mtr.skits.nl/
Dit gaat over een tijdrit door de polder. 3 ronden van 40 km, met in elke ronde slechts 4 bochten.Volgens mij is dit de ultime uitdaging. Hier kan je jezelf als wielrenner beter leren kennen. 3 uur tegen weer en wind beuken.
Wellicht ook een mooie uitdaging voor forumbezoekers die in de buurt wonen. Er valt niks mee te verdienen, faciliteiten zal beroerd. Maar daar gaat het niet om, er zit een duidelijk wedstrijdelement in en dat maakt het bijzonder.
Ik zelf zal ook uiterraard deelnemen. Misschien tot dan!
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 21 sep 2005 15:50

Op het wielertoerist forum hebben we er ook al een topic over lopen:
http://www.wielertoerist.nl/upload/inde ... wtopic=975
Ik ga zelf waarschijnlijk niet.

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 21 sep 2005 19:32

120 km is een echte uitdaging ik zit er  aan te denke om ok mee te doen alleen dan moet ik wel alleen 2 uur met de trein reizen en da is wa minder
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

cas_
Forum-lid

cas_ 23 sep 2005 01:20

Ik word misschien lid van Skits en ga misschien ook wel de tijdrit rijden....alleen 120 km is me toch iets te veel denk ik. Aan de andere kant om dan niet de Monsterrit maar de Mietjesrit (40km) te doen............. Als ik niet mee ga doen en het weer is enigszins ok dan ga ik sowieso wel even kijken....
Het is wel een goede reden/doel om te blijven trainen, ik heb dat nu ook gemerkt naar het NSK toe dat het zeker wel helpt (voor mij althans) als je met een doel traint.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

eddiebouncer
Forum-lid

eddiebouncer 23 sep 2005 13:24

van de site:"...Al doet de naam anders vermoeden, de mTR is zeker niet voor mietjes... "
Mijn fiets is bezeten!

casran
Forum-lid HC

casran 23 sep 2005 15:42

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 22 September 2005

Ik word misschien lid van Skits en ga misschien ook wel de tijdrit rijden....alleen 120 km is me toch iets te veel denk ik. Aan de andere kant om dan niet de Monsterrit maar de Mietjesrit (40km) te doen............. Als ik niet mee ga doen en het weer is enigszins ok dan ga ik sowieso wel even kijken....
Het is wel een goede reden/doel om te blijven trainen, ik heb dat nu ook gemerkt naar het NSK toe dat het zeker wel helpt (voor mij althans) als je met een doel traint.

Eerlijk gezegd denk ik dat een tijdrit van 40km een veel hardere onderneming is dan eentje van 120km.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

theriddler
Forum-lid

theriddler 10 okt 2005 16:31

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 21 September 2005

Dag heren van het forum.
Ongeveer een week geleden stuimelde ik op deze pagina: http://mtr.skits.nl/
Dit gaat over een tijdrit door de polder. 3 ronden van 40 km, met in elke ronde slechts 4 bochten.Volgens mij is dit de ultime uitdaging. Hier kan je jezelf als wielrenner beter leren kennen. 3 uur tegen weer en wind beuken.
Wellicht ook een mooie uitdaging voor forumbezoekers die in de buurt wonen. Er valt niks mee te verdienen, faciliteiten zal beroerd. Maar daar gaat het niet om, er zit een duidelijk wedstrijdelement in en dat maakt het bijzonder.
Ik zelf zal ook uiterraard deelnemen. Misschien tot dan!

na alle grote verhalen van het afgelopen jaar, ben ik nu eigenlijk wel benieuwd? wat was je tijd, en was het zwaar?
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

theriddler
Forum-lid

theriddler 10 okt 2005 16:38

net via wat zoekwerk gevonden dat je gewonnen hebt, 120km en dan solo bijna 40 in het uur, dat is echt ty$%fushard!

giant-eric
Forum-lid

giant-eric 18 okt 2005 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 10 Oktober 2005

net via wat zoekwerk gevonden dat je gewonnen hebt, 120km en dan solo bijna 40 in het uur, dat is echt ty$%fushard!

had ik het maar iets eerdergeweten zeg ...
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

coulthard
Forum-lid

coulthard 18 okt 2005 20:57

Om de filosoof in mijzelf maar weer eens naar boven te halen. Een verhaaltje over mijn MTR (sorry voor de lengte ).
De MTReen tijdrit van 120 km door de polder.Pure waanzin of puur genot.Het antwoord zou ik na iets meer dan 3 uur te weten komen.
''Wie maakt er nu van zo een nutteloze onderneming een doel'''''Wie gaat er nu voor zijn lol 120 km maximaal door een kaal landschap fietsen"''Heb je het nog wel 100 in die bovenkamer van je''enkele reacties over mijn deelname van mensen in mijn nabije omgeving.
Al 2 weken zat het in mijn hoofd.40 km/h gem had ik gezegd. Oef, bij nader inzien toch wel vrij hard.Maar terugkrabbelen zat niet in mijn aard
Op en top gemotiveerd door het feit niet te zijn geselecteerd voor het NCKReserve kreeg ik op mijn bordje.''Wat heb ik daar in godsnaam aan @#$%^%''Ik zal ze eens laten zien wie hier de reserve is!
Daar kwam ik dan aan in de polder.Gebracht door mijn eigen bloedverwantHet anti-sport figuur; mijn broertjeUit zijn bedrijfswagen takelde ik mijn 12 kilo stalen racert dat ik verkozen had tot TT-fiets.
Als een vreemd wezen stapte ik in de meute.Ik kon ze horen denken: ''wie mag u dan wel niet wezen''Na enkele woorden te hebben uitgesproken was het hun duidelijk.Een tukker dus.......De organisator wist wie ik was.En dat vondt ik ook wel genoeg.Ik voegde me onder de mensen en maakte enkele praatjes.Hoorde de wildste verhalen van afgelopen jaren aan.En mijn antwoord op de vraag wat ik hier kwam doen:''120 km door de polder rijden leek me wel wat''; ok.......
De een na de ander vertrok voor hun helse tocht.En ik bleef daar maar zitten''Wanneer gaat hij dan weg?''Nadat de voorlaatste was vertrokken nam ik mijn plaats op de start.''Nummer 37, Joost van Weerd''''Ja dat klopt, ik ben de laatste starter''
Gedachten leegWind door mijn haarVerstand op nulGashendel open en rammen maar100 meter verder hartslag op 190''Ok zullen we het iets rustiger aan doen......"Even terugschakelen.Hmmm, ik rijdt slechts 53-16, das niet best.Gelukkig kwam ik erna de eerste bocht (van de 12!) achter dat het stuk start/finish wind tegen was.Met de wind in de zij kon ik de 53-15 redelijk soepeltjes draaien''Denk aan de training; hartslag 170-175!''30 min. kwam ik nog steeds niet van de 180 af:''goed dan maar zien waar het schip strand''Als het mij goed gezind is heb ik vandaag een topdagAnders ben ik na 60 km al opgebrand.De eerste keer wind mee besloot ik maar eens wat te herstellen. De 53-14 was genoeg.Volgende ronde doen we de 13 er wel op.Na het stuk wind mee weer een bocht en jawel u raad het:wind weer in de zij.Ik begon het te snappen en het ritme trok erin:wind tegen = 53-16wind zij = 53-15wind achter = 53-14/13
Eerste doorkomst ging zoals gepland net iets onder het uur.Er stond wat volk, maar ik hoorde niks Behalve de wind en de stilteNu kon het inhalen beginnen.Ik pikte de eersten al op.Ik keek ze niet aan en reed mijn eigen wedstrijd.De 2e ronde ging niet heel veel verschillend van de eerste;wind van zij op de 15, mee op de 13/14 en op start/finish de 16De 92-95 omwentilingen bleven gehandhaaft
De 2e doorkomst.2 uur 2 min.''Verdorie!''''gewoon kats 3 min. langzamer.''
''Niet paniekeren.Blijven fietsen.Ik heb nog overschot.''(hoop ik).Met nog 30 km te gaan haalde ik een wel heel bekend gezicht in.''Het kon niet anders.''''dat moest de persoon voor me zijn, dacht ik''Hij nam plaats in mijn wiel......''He, maar dat gaat niet door!, niet stayeren''''Kom op je hebt toch al gewonnen"Dus het was idd. de voorlaatste starter.Ok je doet maar, ik rijd gewoon verder.Pijn in de benen.Pijn in de longenPijn in de rugjA WAAR ZAT EIGENLIJK GEEN PIJN.en nu was stuk wind mee ook nog eens voorbij.Ach ja nu is het toch niet meer verHupsa de 12 erop en rammen maarAuw....Jaah vorige ronde was deze weg toch echt een stuk korter.Auw....Nu moet het toch echt afgelopen zijn.Verzuring zat intussen in mijn kleine teen.En daar was hij eindelijk!..... de laatste bochtWAT! laatste bocht maar......Dus @#$% nog 10 km
Wind tegen.Op de 12Kon niet meer denkenNiet meer pratenEen wonder dat ik nog kon ademhalenWind tegenEn maar wind tegenOh ja de wind die blies tegenOnder het viaduct doorYES het viaduct, nu kon het niet ver meer zijn.Toch......
JA DAAR IS HIJ!!!!Nog een keer op de pedalenNog 1 keer echt pijn lijdenAlles eruit
Shit toch maar weer zitten.Nee staan alles eruit!!!Nee zittenfinish...........Waar ben ik Wat doe ik hierOh ja........Kan niet recht op staan.Billen, rug, benen, pink; niets voelt meer vertrouwd.
''Snelste tijd voor Joost van Weerd''Komt me vaag in de oren gevlogen.''Bijna 40 gem''5 minuten later ben ik weer enigzins bij positievenMaar lopen gaat nog niet echt soepeltjesMaar eens wat drinken.
Nu dringt het tot me door.Dit is waanzinPure waanzinJa en nu?Niemand intresseert het ook maar een reet.''Ja leuk, win maar eens een echte wedstrijd.''Tijd, alles op zijn tijd.........Oh ja en de reactie van mijn ploegleider:''We waren gisteren (NCK) na 7 km al 2 man kwijt, misschien hadden we toch beter jouw mee kunnen nemen''En nu was het genotPuur genot.En wat de rest ervan vindtTja eerlijk gezegd intresseert het me geen f*ck
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

theriddler
Forum-lid

theriddler 18 okt 2005 21:51

nogmaals als je 3 uur lang solo door de polder kan rijden met 40 in het uur,f*ckin' respect man!

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 18 okt 2005 22:06

Mooi verhaal Coulthard!
Zoals je zelf zegt: "Hard fietsen is geen vak. Afzien dat is pas een vak."
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie