hoe een plaatje op het forum plaatsen?
Naar aanleiding van een vraag in een andere topic, een vraag die wel 'ns vaker voorkomt:
Hoe een plaatje op het forum plaatsen?
1. Ga naar http://imageshack.us/ en haal via "bladeren" het bestand van je harde schijf. Wil je een plaatje van een website halen, kan je de url nemen door met je rechtermuisknop op het plaatje te drukken, eigenschappen te nemen en dan de code naast Adres (URL) te kopiëren (vervolg in dit geval de procedure onder 5. van deze uitleg).
2. Druk dan op "host it":
3. Je krijgt dan dit scherm:
4. Neem daarvan de URL-code van de onderste link ("direct link to image"); kopieer deze (rechtermuisknop en kopiëren drukken, of aanduiden en shortcut Ctrl+C indrukken):
5. Ga dan naar je post op het forum en druk op het icoon met het boompje ( ) en daar plak je de URL-code die je zonet gekopieerd hebt (rechtermuisknop en plakken drukken, of shortcut Ctrl+V indrukken):
6. En het plaatje dat je van je hard disk haalde zal in je post verschijnen!
(uitleg voor Internet Explorer-gebruikers op dit forum)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Wow je hoeft niet eens een account aan te maken? Das pas snel! [ik gebruik nl. Photobucket]
Mijn fiets is bezeten!
Heeft iemand enig idee hoe je een foto/plaatje kleiner maakt? Ik heb nog een zeer "schone dame".....foto is alleen erg groot. Het kleiner maken in het bericht zelf (hoekpunten slepen) schijnt niet echt te helpen....
Ik heb de programma's; paint, MS Picture It!Photo 7, MS Photo editor en zelf nog wel meer geloof ik....maar met geen van allen lukt het om 't kleiner te maken....zowel in kb. als in formaat.
Ik heb de programma's; paint, MS Picture It!Photo 7, MS Photo editor en zelf nog wel meer geloof ik....maar met geen van allen lukt het om 't kleiner te maken....zowel in kb. als in formaat.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
Gewoon in photo editor openen, dan naar afbeelding en dan formaat wijzigen.
Of je download het progamma: http://www.picturetray.com/
Werkt heel simpel en snel.
Werkt heel simpel en snel.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 September 2005
Bedankt Casran, perfecte uitleg, zullen vele wat aan hebben.
Sluit ik me bij aan!
Thanks,
john
Bedankt Casran, perfecte uitleg, zullen vele wat aan hebben.
Sluit ik me bij aan!
Thanks,
john
Ook ik sluit me hier bij aan want slaagde erin mijn eerste fotootje via info van Casran te posten.
Even iets anders, alhoewel toch uit dezelfde winkel: HYPERLINKS
Hoe ik een standaard hyperlink maak, weet ik al en is ook doodsimpel. Om bijvoorbeeld een link te maken naar www.fiets.nl schrijf je gewoon http://www.fiets.nl en je kan erop klikken. Maar als je het professioneler wil maken en gewoon kunnen klikken op bijvoorbeeld 'klik fiets' of iets dergelijks en dan automatisch doorgeschakeld worden naar www.fiets.nl, hoe doe je dat? Of gewoon op 'klik hier' klikken en je krijgt dan een pracht van een euh... fiets te zien. Hoe doe je dat?
Hoe ik een standaard hyperlink maak, weet ik al en is ook doodsimpel. Om bijvoorbeeld een link te maken naar www.fiets.nl schrijf je gewoon http://www.fiets.nl en je kan erop klikken. Maar als je het professioneler wil maken en gewoon kunnen klikken op bijvoorbeeld 'klik fiets' of iets dergelijks en dan automatisch doorgeschakeld worden naar www.fiets.nl, hoe doe je dat? Of gewoon op 'klik hier' klikken en je krijgt dan een pracht van een euh... fiets te zien. Hoe doe je dat?
Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 27 Februari 2006
Het forumscript is enorm vervelend hiervoor. Hangt van je browser af:
- heb je Mozilla Firefox, dan tik je gewoon een code in.bv. klik hier
- heb je Intenet Explorer, dan is het vervelender. Ik weet niet hoe je zo'n professionele hyperlink moet aanmaken in dit forumscript, en of het überhaupt kàn. Bestaat hij echt al (bv. de topic-titel), om het even waar op het net, dan kan je er met je muis gewoon overgaan, hem kopiëren en plakken (het forumscript in IE neemt automatisch de onderliggende hyperlink over); hetzelfde geldt voor afbeeldingen ed.bv. zie topic Merckx site of topic op WW My new Time VXR weenie bike of bv. Het vervelende is wel dat direct na het duwen op er in je post een kleurcode voor je "professionele hyperlink" komt; die kan je verwijderen door je post te editten. Nogal omslachtig dus.
- heb je Intenet Explorer, dan is het vervelender. Ik weet niet hoe je zo'n professionele hyperlink moet aanmaken in dit forumscript, en of het überhaupt kàn. Bestaat hij echt al (bv. de topic-titel), om het even waar op het net, dan kan je er met je muis gewoon overgaan, hem kopiëren en plakken (het forumscript in IE neemt automatisch de onderliggende hyperlink over); hetzelfde geldt voor afbeeldingen ed.bv. zie topic Merckx site of topic op WW My new Time VXR weenie bike of bv. Het vervelende is wel dat direct na het duwen op er in je post een kleurcode voor je "professionele hyperlink" komt; die kan je verwijderen door je post te editten. Nogal omslachtig dus.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Februari 2006
Hier staat alles wat je kunt gebruiken
Dit is het effect van IE die niet netjes met de code omspringt. Doe je hetzelfde in Firefox dan werkt het wel. Voor firefox is het volgende wel handig: www.fiets.nl/forum/forum_codes.asp
Dank voor je info. Ging er onmiddellijk mee aan de slag. Probeerde enkele codes uit maar dat werkte niet. Tot mijn euro viel en ik begreep wat je bedoelde met '...Dit is het effect van IE die niet netjes...'. Het werkt dus gewoon helemaal niet met IE! En ik die dacht dat zowat heel de wereld , zelfs tot in Nederland toe met IE werkte. Is dit forum dan gebaseerdd op de codes van Firefox of zo? En waarom niet op IE? Ik kan toch zomaar niet effe van browser veranderen of zit ik er als internetleek helemaal naast?
De wereld vergaat hier niet mee hoor, maar als ik berichtjes plaats wil ik het zo netjes mogelijk. Anders toch maar de hele http omschrijving geven...
Hier staat alles wat je kunt gebruiken
Dit is het effect van IE die niet netjes met de code omspringt. Doe je hetzelfde in Firefox dan werkt het wel. Voor firefox is het volgende wel handig: www.fiets.nl/forum/forum_codes.asp
Dank voor je info. Ging er onmiddellijk mee aan de slag. Probeerde enkele codes uit maar dat werkte niet. Tot mijn euro viel en ik begreep wat je bedoelde met '...Dit is het effect van IE die niet netjes...'. Het werkt dus gewoon helemaal niet met IE! En ik die dacht dat zowat heel de wereld , zelfs tot in Nederland toe met IE werkte. Is dit forum dan gebaseerdd op de codes van Firefox of zo? En waarom niet op IE? Ik kan toch zomaar niet effe van browser veranderen of zit ik er als internetleek helemaal naast?
De wereld vergaat hier niet mee hoor, maar als ik berichtjes plaats wil ik het zo netjes mogelijk. Anders toch maar de hele http omschrijving geven...
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Februari 2006
Ik heb hieruit begrepen dat de forumcodes op Firefox gebaseerd zijn. Maar ik gebruik IE. Ik probeerde even uit wat je daar schreef en inderdaad het werkt, als je tenminste die kleurcode even uit je post edit. Daar kan ik wel mee leven voor bestaande titels maar voor nieuwe? Hoe is het toch mogelijk dat IE zoiets niet heeft. Ook via Google heb ik enkel die codes voor 'Firefox' gevonden. Waar schiet je in godsnaam zo'n beest. Ik had er nog nooit van gehoord.
Weeral valt er een neuro... als ik nu eens gewoon de normale http titel intik en nadien begin de editten??? Op dit forum zal dit mss lukken omdat er een edit functie inzit, maar elders? Toch effe hier al eens proberen... There we go
klik hierl om naar www. fiets.nl te gaan. Die laatste l na 'hier' (die komt van fiets.nl moest ik sowieso laten staan want anders verdween de onderstreping sowieso.
Dit lukt niet want de pagina wordt niet gevonden. Nog eens een nachtje over slapen mss???
Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 01 Maart 2006
Ook via Google heb ik enkel die codes voor 'Firefox' gevonden. Waar schiet je in godsnaam zo'n beest. Ik had er nog nooit van gehoord. ...
www.getfirefox.com -> veel snellere en veiliger browser, en je hebt bovendien minder last van pop-ups en dergelijke
Of rechtstreeks hier: Download Firefox 1.5.0.1 for Windows, Dutch 5.0MB/SPAN
Ook via Google heb ik enkel die codes voor 'Firefox' gevonden. Waar schiet je in godsnaam zo'n beest. Ik had er nog nooit van gehoord. ...
www.getfirefox.com -> veel snellere en veiliger browser, en je hebt bovendien minder last van pop-ups en dergelijke
Of rechtstreeks hier: Download Firefox 1.5.0.1 for Windows, Dutch 5.0MB/SPAN