Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Dicht achterwiel druk van banden

coulthard
Forum-lid

coulthard 19 sep 2005 00:37

Ik heb een vraag met betrekking op de hoeveelheid lucht (bar) die je in een band kan duwen voor een dicht achterwiel. In mijn geval een HED standard carbon met aluvelg (jaja ik heb er een, voor de volgers van mijn andere topic).
Ik heb namelijk het gevoel dat er in een dicht achterwiel veel minder bar komt, terwijl de band wel net zo hard voelt als op een gewoon wiel.
Mijn vraag: moet er in een dicht achterwiel idd. minder lucht, of ligt dat aan mij.
PS: om mijn wiel op te pompen heb ik er een verlengstukje bij gekregen, zou dit iets te maken hebben met de hoeveelheid lucht die erin gaat.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

casran
Forum-lid HC

casran 19 sep 2005 01:18

Quote: Origineel geplaatst door coulthard op 18 September 2005

Ik heb een vraag met betrekking op de hoeveelheid lucht (bar) die je in een band kan duwen voor een dicht achterwiel. In mijn geval een HED standard carbon met aluvelg (jaja ik heb er een, voor de volgers van mijn andere topic).
Ik heb namelijk het gevoel dat er in een dicht achterwiel veel minder bar komt, terwijl de band wel net zo hard voelt als op een gewoon wiel.
Mijn vraag: moet er in een dicht achterwiel idd. minder lucht, of ligt dat aan mij.
PS: om mijn wiel op te pompen heb ik er een verlengstukje bij gekregen, zou dit iets te maken hebben met de hoeveelheid lucht die erin gaat.

Dat staat thans niet in je andere topic. Voorts in een dicht achterwiel voor bandjes pomp je evenveel druk als ware het een ander wiel, met die uitzondering dat sommige wielen (zoals Corima Aero draad) een maximum aangeven, maar ik vermoed dat dit niet het geval zal zijn met de alu velgrand van Hed. De maximumdruk wordt dus ook hier bepaald door wat de buitenband aangeeft.Verlengstukjes dienen hier, net zoals bij andere hoog profiel wielen, om je ventieltje uit de velg te doen komen; zonder verlengstukje zou het ventiel van de tubes op mijn Bora's middenin de velg stoppen en kan ik niet pompen. Bij jouw Hed zal je dit verlengstukje wrslk niet eens nodig hebben als je een binnenband met lang ventiel neemt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 07 nov 2005 21:55

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 18 September 2005

Ik heb een vraag met betrekking op de hoeveelheid lucht (bar) die je in een band kan duwen voor een dicht achterwiel. In mijn geval een HED standard carbon met aluvelg (jaja ik heb er een, voor de volgers van mijn andere topic).
Ik heb namelijk het gevoel dat er in een dicht achterwiel veel minder bar komt, terwijl de band wel net zo hard voelt als op een gewoon wiel.

coulhard waar heb je het wiel gekocht? zou je me een adres kunnen geven en een prijslijst? weet iemand anders misschien waar je voor rond de 500 euro een goed dicht achterwiel kan kopen?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

michiel17
Forum-lid

michiel17 07 nov 2005 22:03

zijn er niet

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2005 22:29

Nog een duidelijke post dan maar:
Die zijn er wel
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 07 nov 2005 23:12

Het vol achterwiel van Pro. Bijna de helft van de Pro Tour teams rijdt er mee, dik in orde en rond die prijs!
Is uiteraard wel niet voor bandjes... m.i. tamelijk absurd voor een vol wiel.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

michiel17
Forum-lid

michiel17 07 nov 2005 23:21

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 November 2005

Het vol achterwiel van Pro. Bijna de helft van de Pro Tour teams rijdt er mee, dik in orde en rond die prijs!
die kost 999 euro dus komt lang niet in de buurt van de 500 :s

michiel17
Forum-lid

michiel17 07 nov 2005 23:22

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 07 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 November 2005

die kost 999 euro dus komt lang niet in de buurt van de 500 :s

899 bedoel ik

casran
Forum-lid HC

casran 07 nov 2005 23:29

Dan moet je maar goed uitkijken waar je 't koopt.
Minder hoogstaand, maar toch... zéker rond de 500€:http://www.rennmultisport.com/~rennmem/ ... mmerce.cgi
En ik dacht dat de Hed disc wielen daar niet gek veel boven zaten.

coulthard
Forum-lid

coulthard 08 nov 2005 00:20

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 07 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 18 September 2005

coulhard waar heb je het wiel gekocht? zou je me een adres kunnen geven en een prijslijst? weet iemand anders misschien waar je voor rond de 500 euro een goed dicht achterwiel kan kopen?

Ik kreeg een emailtje van iemand, of het was via deze site of via een andere, maar goed hij werkte bij de volgende winkel:
http://www.compsal.nl/index.php?page=browse&catID=45
Ik had het laatste wiel wat ze op voorraad hadden. Gewoon even mailtje sturen en vragen of ze er nog een hebben.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 nov 2005 00:38

Om nog ff op de vraag van coulthard in te gaan: ik kan me geen enkele reden verzinnen waarom je de band op een schijfwiel minder hard op zou hoeven pompen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

coulthard
Forum-lid

coulthard 08 nov 2005 10:41

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 November 2005

Om nog ff op de vraag van coulthard in te gaan: ik kan me geen enkele reden verzinnen waarom je de band op een schijfwiel minder hard op zou hoeven pompen.

Nee ik ook niet. Maar ja heb nog nooit een dichtachterwiel in handen gehad. Zou zonde zijn als hij straks om wat voor reden dan ook breekt of zoiets. Maar goed ik heb er inmiddels al 10 bar in gehad = geen probleem
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Plaats reactie