Zipp + Dt Swiss
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 16 September 2005
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Sja, daar ben je natuurlijk niet vet mee hé. Er zullen altijd wel iemand zijn, zelfs een objectief zwaardere renner, die zonder ongelukken op een produkt rijdt, ook al is het een "probleemprodukt" (al beweer ik dat laatste nu niet van die DT-wielen).
Je vroeg of "een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek". Mijn antwoord: jazeker, misschien zelfs betrouwbaarder, op voorwaarde dat je een fietsenmaker hebt die goed wielen kan spaken (wat geen evidentie is). Een goede fietsenmaker zal trouwens een wiel dat uit de fabriek komt ook volledig herspaken (spaakspanning volledig terug in orde zetten)! Dat doet mijn fietsenmaker althans, zowel met topwielen als met de basic wielen die in een goedkoop racefietsje zitten. De door jouw gekozen Zipp-velgen hebben bij mijn weten een goede reputatie; kan een prachtig wielenset worden.
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Sja, daar ben je natuurlijk niet vet mee hé. Er zullen altijd wel iemand zijn, zelfs een objectief zwaardere renner, die zonder ongelukken op een produkt rijdt, ook al is het een "probleemprodukt" (al beweer ik dat laatste nu niet van die DT-wielen).
Je vroeg of "een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek". Mijn antwoord: jazeker, misschien zelfs betrouwbaarder, op voorwaarde dat je een fietsenmaker hebt die goed wielen kan spaken (wat geen evidentie is). Een goede fietsenmaker zal trouwens een wiel dat uit de fabriek komt ook volledig herspaken (spaakspanning volledig terug in orde zetten)! Dat doet mijn fietsenmaker althans, zowel met topwielen als met de basic wielen die in een goedkoop racefietsje zitten. De door jouw gekozen Zipp-velgen hebben bij mijn weten een goede reputatie; kan een prachtig wielenset worden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 16 September 2005
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!
ventueel heb ik voor 1299 gloednieuwe Zipp's
Zipp 280 Felge Schlauchreifen 20 Loch Vorne, 28 Loch hinten
Sapim cx Ray schwarz
DT 240S Naben in Shimano oder Campagnolo
is een op=op aanbieding via een kennis die 50 setjes heeft. Ff duidelijk Schlauchreifen zijn tubes, andere mogelijkheden zijn er niet.
foto!
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!
ventueel heb ik voor 1299 gloednieuwe Zipp's
Zipp 280 Felge Schlauchreifen 20 Loch Vorne, 28 Loch hinten
Sapim cx Ray schwarz
DT 240S Naben in Shimano oder Campagnolo
is een op=op aanbieding via een kennis die 50 setjes heeft. Ff duidelijk Schlauchreifen zijn tubes, andere mogelijkheden zijn er niet.
foto!
pas op! paaltje!
Je kan ook eens proberen om je huidige velgen mooi recht te laten centeren, dan de linkerzijde (zwakste zijde) met een tang de nippels wat toe te nijpen (halverwege het rechthoekige gedeelte) en dan wat locktite op al de nippels te doen en een dag laat rusten, voor hetzelfde geld heb je nooit meer slag ! Enige waar je dan moet op letten is als je wat slag zou hebben dat je dit regelt met de rechterkant.
even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 16 September 2005
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!
Indien je uw e-mail adres geeft dan stuur ik je een zipp prijslijst
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!
Indien je uw e-mail adres geeft dan stuur ik je een zipp prijslijst
prijslijst 2006 staat op www.tridynamic.de onder de downloads, gelden voor de hele EU.
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 September 2005
even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?
De 100 beste velgen worden geslecteerd en gecombineerd met de beste naven en keramische lagers. De naven zijn extra bewerkt
Daarnaast hebben ze een ander spaakpatroon en minder spaken. verschil 303 en 404 is de hoogte van de velg 303 2006 is 44mm en 404 is 58mm Z-serie is niet leverbaar in draad of pave uitvoering Verschil in prijs uit mijn hoof zo'n €3500 dus 3 gewone tegen een Z-serie
even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?
De 100 beste velgen worden geslecteerd en gecombineerd met de beste naven en keramische lagers. De naven zijn extra bewerkt
Daarnaast hebben ze een ander spaakpatroon en minder spaken. verschil 303 en 404 is de hoogte van de velg 303 2006 is 44mm en 404 is 58mm Z-serie is niet leverbaar in draad of pave uitvoering Verschil in prijs uit mijn hoof zo'n €3500 dus 3 gewone tegen een Z-serie
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 September 2005
prijslijst 2006 staat op www.tridynamic.de onder de downloads, gelden voor de hele EU.
Dit zijn natuurlijk adviesprijzen hé, indien je wat rondkijkt dan vind je ze vast overal goedkoper.
prijslijst 2006 staat op www.tridynamic.de onder de downloads, gelden voor de hele EU.
Dit zijn natuurlijk adviesprijzen hé, indien je wat rondkijkt dan vind je ze vast overal goedkoper.
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 September 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 September 2005
even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?
De 100 beste velgen worden geslecteerd en gecombineerd met de beste naven en keramische lagers. De naven zijn extra bewerkt
Daarnaast hebben ze een ander spaakpatroon en minder spaken. verschil 303 en 404 is de hoogte van de velg 303 2006 is 44mm en 404 is 58mm Z-serie is niet leverbaar in draad of pave uitvoering Verschil in prijs uit mijn hoof zo'n €3500 dus 3 gewone tegen een Z-serie
worden die dingen dan ooit verkozen boven lw of ada?
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 September 2005
even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?
De 100 beste velgen worden geslecteerd en gecombineerd met de beste naven en keramische lagers. De naven zijn extra bewerkt
Daarnaast hebben ze een ander spaakpatroon en minder spaken. verschil 303 en 404 is de hoogte van de velg 303 2006 is 44mm en 404 is 58mm Z-serie is niet leverbaar in draad of pave uitvoering Verschil in prijs uit mijn hoof zo'n €3500 dus 3 gewone tegen een Z-serie
worden die dingen dan ooit verkozen boven lw of ada?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;