Pagina 1 van 2

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 16 sep 2005 22:56
door damocles
Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 16 sep 2005 23:04
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 16 September 2005

Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!


 
Sja, daar ben je natuurlijk niet vet mee hé. Er zullen altijd wel iemand zijn, zelfs een objectief zwaardere renner, die zonder ongelukken op een produkt rijdt, ook al is het een "probleemprodukt" (al beweer ik dat laatste nu niet van die DT-wielen).
Je vroeg of "een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek". Mijn antwoord: jazeker, misschien zelfs betrouwbaarder, op voorwaarde dat je een fietsenmaker hebt die goed wielen kan spaken (wat geen evidentie is). Een goede fietsenmaker zal trouwens een wiel dat uit de fabriek komt ook volledig herspaken (spaakspanning volledig terug in orde zetten)! Dat doet mijn fietsenmaker althans, zowel met topwielen als met de basic wielen die in een goedkoop racefietsje zitten. De door jouw gekozen Zipp-velgen hebben bij mijn weten een goede reputatie; kan een prachtig wielenset worden.
 

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 01:22
door xlr8r
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 16 September 2005


Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!


ventueel heb ik voor 1299 gloednieuwe Zipp's

Zipp 280 Felge Schlauchreifen 20 Loch Vorne, 28 Loch hinten

Sapim cx Ray schwarz
DT 240S Naben in Shimano oder Campagnolo
is een op=op aanbieding via een kennis die 50 setjes heeft. Ff duidelijk Schlauchreifen zijn tubes, andere mogelijkheden zijn er niet.
foto!

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 11:29
door ts-biker
Je kan ook eens proberen om je huidige velgen mooi recht te laten centeren, dan de linkerzijde (zwakste zijde) met een tang de nippels wat toe te nijpen (halverwege het rechthoekige gedeelte) en dan wat locktite op al de nippels te doen en een dag laat rusten, voor hetzelfde geld heb je nooit meer slag ! Enige waar je dan moet op letten is als je wat slag zou hebben dat je dit regelt met de rechterkant.

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 11:51
door trekoclv
even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 12:24
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 16 September 2005


Mannen graag wat advies over het volgende. Ik heb een setje wielen Dt Swiss RR1450. Op het eerste zicht fantastische wielen doch ik slaag er telkens in om een slagje in mijn achterwiel te rijden. Ik vermoed dat 80 kg net iets te zwaar is voor de lichte velg. Alhoewel ik via andere discussies hoor dat er zwaardere mannen zijn die echter geen problemen kennen, hopelijk blijft het zo!!!
Wel formidabel zijn de naven, ze lopen prachtig en maken een aangenaam ratelend geluid.
Ik overweeg om de naven te behouden en de velgen te laten vervangen door een carbon velg, ik had in gedachte een Zipp 370/415 velg. Dit zijn hoge velgen bestemd voor bandjes, ik ben geen tubefan. Eerste absolute prioriteit is betrouwbaarheid, ik wil niet ergens ten velde geparkeerd staan met een kromme velg! Wat denken jullie van deze combinatie,is een handgemaakt Zipp wiel (gebouwd door FM) even betrouwbaar als eentje recht uit de fabriek? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee daarom vraag ik het aan jullie. Kortom alle info is welkom!! Toevallig iemand een prijslijst? Alvast bedankt!

Indien je uw e-mail adres geeft dan stuur ik je een zipp prijslijst

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 12:55
door xlr8r
prijslijst 2006 staat op www.tridynamic.de onder de downloads, gelden voor de hele EU.

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 12:58
door xlr8r
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 September 2005

even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?


De 100 beste velgen worden geslecteerd en gecombineerd met de beste naven en keramische lagers. De naven zijn extra bewerkt
Daarnaast hebben ze een ander spaakpatroon en minder spaken. verschil 303 en 404 is de hoogte van de velg 303 2006 is 44mm en 404 is 58mm Z-serie is niet leverbaar in draad of pave uitvoering Verschil in prijs uit mijn hoof zo'n €3500 dus 3 gewone tegen een Z-serie 

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 14:02
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 September 2005

prijslijst 2006 staat op www.tridynamic.de onder de downloads, gelden voor de hele EU.

Dit zijn natuurlijk adviesprijzen hé, indien je wat rondkijkt dan vind je ze vast overal goedkoper.

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 14:40
door sharkman
Kijk ook eens naar Corima velgen. Overigens geld voor alle full carbon velgen dat je ze enkel in tubeversie moet overwegen.

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 19:51
door trekoclv
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 September 2005

even beetje off-topic vraagje: wat is het verschil tussen een zipp 303 en een z3, en tussen de 404 en z4? en wat is het verschil in prijs?


De 100 beste velgen worden geslecteerd en gecombineerd met de beste naven en keramische lagers. De naven zijn extra bewerkt
Daarnaast hebben ze een ander spaakpatroon en minder spaken. verschil 303 en 404 is de hoogte van de velg 303 2006 is 44mm en 404 is 58mm Z-serie is niet leverbaar in draad of pave uitvoering Verschil in prijs uit mijn hoof zo'n €3500 dus 3 gewone tegen een Z-serie 

worden die dingen dan ooit verkozen boven lw of ada?

Zipp + Dt Swiss

Geplaatst: 17 sep 2005 22:52
door xlr8r
Yep Jan Ullrich gebruikt ze in de tour icm met de lightweight's en de shimano's Sowieso gebruikt CSC en Phonak de Z3 en Z4. De Z2 serie heb ik nooit bij hun gezien ook niet in de vrachtwagen.