Hieronder de 'uitkomst' van de webtest. Ik hoop dat Fiets dit okee vindt, anders haalt de mod het maar weg.
Plus:
Voor wie is de 585 bedoeld? Voor iedereen met ‘fietsanorexia’, de echte grammenjagers dus. De 585 is niet superstijf, maar wel superlicht. Het lage gewicht, het comfort van het carbon en het klassieke uiterlijk maken de 585 tot een uitstekende keuze voor wie een rasechte bergbeklimmer zoekt en zelf ook licht is. Daarnaast is de 585 tot in de puntjes afgewerkt.
Min:
Je moet bij de afmontage behoorlijk opletten: een carbon frame en carbon onderdelen zijn kwetsbaar. Gebruik altijd een momentsleutel om de aandraaikracht exact te kunnen bepalen. Wij kregen de gladde carbon zadelpen met geen mogelijkheid vast. De tubewielen zijn mooi en licht, maar erg onpraktisch. Ook al omdat je speciale remblokken moet monteren en die ontbeerde de testfiets. Het moge duidelijk zijn dat de 585 niet geschikt is voor zware rijders; kijk dan bij de Look 486 (€ 2799,-) of 386I (€ 1799,-): die zijn wel wat zwaarder, maar ook stijver. Verder moet je voor zo’n goede afwerking en zo weinig grammen diep in de buidel tasten.
niet geschikt voor zware rijders
Hallo, ik ben een wielrenner (belofte) en zou me graag de look 585 aanschaffen! Nu ik dit lees ben ik ni helemaal overtuigd, integendeel! Ikzelf weeg +- 75 kg en ben 1.86 meter, de fiets is vooral om de nationale interclubs te rijden en de belgische kermiskoersen... Is dit dan geen geschikte fiets voor mij?
sterven op tlint