Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Nieuwe bandjes

peetjediep
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2005 17:04

peetjediep 15 sep 2005 18:55

Hoi, Omdat mijn huidige banden onder mijn Trek versleten zijn, wil ik ff weten wat een goede bandenkeus zal zijn. Eisen: niet te duur (arme student) en dus niet al te snel versleten (nogmaals arme student) Zoek dus een goed geprijsde XC band die niet te snel slijt. Gehoord dat de Racing Ralphs nogal snel slijten, namelijk(heb al gekeken bij de oude onderwerpen maar kon zo 123 niets vinden)Wie kan mij helpen Alvast bedankt
-----------------------------<br>
Houdoe

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 sep 2005 19:02

Conti Explorer 2.1. Betrouwbaar, duurzaam, behoorlijke grip en rolweerstand, geen overgewicht, en redelijk betaalbaar. (zeker in Duitsland).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4729
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 sep 2005 22:04

Als eis hebben dat de band niet te duur moet zijn en dan met de racing ralph aankomen Maar goed zelf heb ik daarnaast ook nog een setje litle albert en die bevallen mij zeer goed

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 15 sep 2005 22:15

Hoelang gaan de Racing Ralphs wel maar mee??
Excuse me while I kiss the sky

peetjediep
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2005 17:04

peetjediep 16 sep 2005 11:06

Iemand zei 3 maanden tegen mij, weet niet of het reeel is of sterkemannenpraat, maar 3 mnd is voor mij te weinig voor  die prijs
 
-----------------------------<br>
Houdoe

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 16 sep 2005 11:46

Misschien moet je bij levensduur van een band hebben over gereden km's en niet over een tijdsperiode. Om een voorbeeld te noemen, na drie maanden lang één keer per week 10 km gefietst te hebben zijn die banden echt niet versleten

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 16 sep 2005 11:54

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 15 September 2005

Als eis hebben dat de band niet te duur moet zijn en dan met de racing ralph aankomen Maar goed zelf heb ik daarnaast ook nog een setje litle albert en die bevallen mij zeer goed


Mooie combinatie. RR voor droog/hard/zand. LA voor moeilijke omstandigheden.
1 setje banden is vaak een beetje mager, Racing Ralps zijn bijvoorbeeld niet zo handig in de modder. Een mooie allround band is bijvoorbeeld de Schwalbe Jimmy (die zit net weer tussen LA en RR in)
(sorry voor alle Schwalbe namen, maar dat praat zo makkelijk, meeste andere merken hebben een vergelijkbaar assortiment).

peetjediep
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2005 17:04

peetjediep 16 sep 2005 14:27

Nog een nieuw vraagje dan:
Is het handig/beter/verstandig om twee verschillende soorten banden te gebruiken: een voor voor en een voor achter?hoor het vaker maar begrijp niet waarom, kan iemand het mij vertellen?
Alvast bedanktPs. die Jimmy lijkt prima! Maare light of sport?
-----------------------------<br>
Houdoe

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 16 sep 2005 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 16 September 2005


Nog een nieuw vraagje dan:
Is het handig/beter/verstandig om twee verschillende soorten banden te gebruiken: een voor voor en een voor achter?hoor het vaker maar begrijp niet waarom, kan iemand het mij vertellen?
Alvast bedanktPs. die Jimmy lijkt prima! Maare light of sport?


Voor en achter een andere band heeft soms voordelen. Achter is rolweerstand belangrijker, voor is de grip belangrijker.Staat hier wel aardig omschreven in de omschrijving van de nieuwste band van Schwalbe:
"nder verschillende terreinomstandigheden kan de Nobby Nic samen met de Racing Ralph een onverslaanbaar team vormen. Achter gaat het voornamelijk om de rolweerstand, omdat daar 60 tot 70 procent van het gewicht op rust. Hier benut de Racing Ralph zijn kwaliteiten volledig. Voor moeten de banden een goede grip en een goed bochten- en remgedrag hebben. " (http://www.schwalbe.nl/index.pl?modus=l ... tgruppe=40)
Dus als je geld over hebt, voor NN, achter RR
En over de Jimmy: Voor een arme student de sport, scheelt de helft van de prijs. Lopen misschien wel wat zwaarder (ander karkas), maar zelfde rubbercompound en profiel.

peetjediep
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2005 17:04

peetjediep 16 sep 2005 15:13

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 16 September 2005

Dus als je geld over hebt, voor NN, achter RR
En over de Jimmy: Voor een arme student de sport, scheelt de helft van de prijs. Lopen misschien wel wat zwaarder (ander karkas), maar zelfde rubbercompound en profiel.


Thanx, B2b heeft 2 Jimmy Light, voor 50 euries, dat moet deze arme jongen wel kunnen missen, dan maar een dagje brood
en die NN en RR komen er zeker, als ik een keer geld kan gaan verdienen, dus over +/- 3 jaar!Bedankt!
-----------------------------<br>
Houdoe

bartje
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2005 15:13

bartje 20 sep 2005 01:35

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=7035
Sinds mijn vakantie vorig jaar in zwitserland is de 1.9 niet vouwbare versie van bovenstaande band nog niet van mijn fiets geweest totdat ik de Racing Ralph mocht lenen. Na 3 weken biken in verschillende omstandigheden kwam ik tot de volgende conclusie : Op rechte stukken liep deze idd erg licht alleen in de bochten, los zand en modder vond ik de band zwaar tegenvallen.......mij zal je er niet meer mee zien rijden, geef mij mijn michelins maar die hebben altijd wel ergens grip.  

Plaats reactie