Welke wielen?
Ik ben op zoek naar een andere wielset voor m'n fiets.
Ik twijfel tussen de volgende sets/samenstellingen.
- Easton Vista SL
- Mavic Cosmic Elite
- Dt Swiss nyx of 240S(wel stuk duurder) naven met DT Competition spaken en met mavic CXP 33 velg
Welke set heeft jullie voorkeur? Ik rij eigenlijk voornamelijk voor training, nog niet echt wedstrijden ofzo.
Persoonlijk lijken mij de Eastons wel wat, maar ik kan er niet echt veel meningen over vinden. Wat vinden jullie?
Ik twijfel tussen de volgende sets/samenstellingen.
- Easton Vista SL
- Mavic Cosmic Elite
- Dt Swiss nyx of 240S(wel stuk duurder) naven met DT Competition spaken en met mavic CXP 33 velg
Welke set heeft jullie voorkeur? Ik rij eigenlijk voornamelijk voor training, nog niet echt wedstrijden ofzo.
Persoonlijk lijken mij de Eastons wel wat, maar ik kan er niet echt veel meningen over vinden. Wat vinden jullie?
Even voor de duidelijkheid; Ik weeg trouwens 74 kg en fiets ongv. 5000km jaar. Op de dt swiss combi kan ik (bij de onyx naven) 10 jaar garantie krijgen op spaakbreuk (DT competition) voor 219 euro met cxp 33 velgen (in elkaar gezet en al, roseversand duitsland). De andere sets zijn ongv. 100 euro duurder, tenzij ik voor de DT 240+ naven ga met cxp33 --> Wordt nog duurder, nog niet nagevraagd.
Waar voor zouden jullie kiezen, ik haak al een beetje af van de mavic's, gezien sommige ervaringen. Easton vista SL lijken mij nog steeds wel erg goede wielen ..(met andere stickers ).. als ik de reactie's zo lees..alvast bedankt voor het antwoord..
Waar voor zouden jullie kiezen, ik haak al een beetje af van de mavic's, gezien sommige ervaringen. Easton vista SL lijken mij nog steeds wel erg goede wielen ..(met andere stickers ).. als ik de reactie's zo lees..alvast bedankt voor het antwoord..
Ik zou blind gaan voor de Mavic cxp33. Rij er zelf ook met (maar dan niet met zulke mooie naven) en bevalt me uitstekend. Hele sterke wielen en met 10 jaar garantie op spaakbreuk een aanrader.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
DT 240S naven zijn top, de nyx toch veel minder geloof ik. De naven in mijn Bontrager Race Disc TL MTB wielen zijn naar het schijnt ook nyx naven en de achternaaf was al na een paar blubberritten vastgeroest. Nu gebruik je je racepaard niet in de blubber, maar toch...
Zou de CXP met 240s wel aanraden, anders de Vista SL's.
Zou de CXP met 240s wel aanraden, anders de Vista SL's.
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik voor de Vista SL ga, ga morgen nog even navragen wat me het gaat kosten om een setje CXP met de 240S naven in elkaar te laten breien. Mocht dat nou erg gunstig uitkomen.. zal wel net iets buiten m'n budget vallen (arme student)
Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 01 Oktober 2005
heb een ploegmaat die met de mavic cosmic elite rijdt.Die is daar heel tevreden over, stevige wielen, aerodynamisch, en niet al te zwaar. Wat meer moet je nog hebben...
Niet al te zwaar ? 1900gr voor een set is toch niet echt licht te noemen...In die prijsklasse moet je toch gauw een 200gr kunnen lichter gaan en als je wat aerodynamica (hoogte velg) wilt inleveren zelfs nog meer.
Begrijp mij niet verkeerd : cosmic elite is zeker geen slechte wielset : sterk, knap design (persoonlijk), aerodynamisch en mavic tech all round...just the weight thing though...
mvg, Mr.Scott
heb een ploegmaat die met de mavic cosmic elite rijdt.Die is daar heel tevreden over, stevige wielen, aerodynamisch, en niet al te zwaar. Wat meer moet je nog hebben...
Niet al te zwaar ? 1900gr voor een set is toch niet echt licht te noemen...In die prijsklasse moet je toch gauw een 200gr kunnen lichter gaan en als je wat aerodynamica (hoogte velg) wilt inleveren zelfs nog meer.
Begrijp mij niet verkeerd : cosmic elite is zeker geen slechte wielset : sterk, knap design (persoonlijk), aerodynamisch en mavic tech all round...just the weight thing though...
mvg, Mr.Scott
Ok de mavic zijn ook vast wel goed, maar toch heb ik de voorkeur voor Easton.
Heb de prijsnavraag voor de 240s naven met de cxp 33 ook gedaan, was 496 euro. Dat wordt me toch iets te ver boven m'n budget . Dus ik denk dat het definitief de Vista SL wordt (tenzij iemand nog een goedkoop adres voor 240s weet?). Iemand nog ideeën waar deze het goedkoopst te krijgen zijn? Heb momenteel futurumshop voor 314 euro.
Alvast bedankt voor de tips!!
Heb de prijsnavraag voor de 240s naven met de cxp 33 ook gedaan, was 496 euro. Dat wordt me toch iets te ver boven m'n budget . Dus ik denk dat het definitief de Vista SL wordt (tenzij iemand nog een goedkoop adres voor 240s weet?). Iemand nog ideeën waar deze het goedkoopst te krijgen zijn? Heb momenteel futurumshop voor 314 euro.
Alvast bedankt voor de tips!!
Quoten: Origineel geplaatst door heusw op 05 Oktober 2005
Ok de mavic zijn ook vast wel goed, maar toch heb ik de voorkeur voor Easton. Heb de prijsnavraag voor de 240s naven met de cxp 33 ook gedaan, was 496 euro. Dat wordt me toch iets te ver boven m'n budget . Dus ik denk dat het definitief de Vista SL wordt (tenzij iemand nog een goedkoop adres voor 240s weet?). Iemand nog ideeën waar deze het goedkoopst te krijgen zijn? Heb momenteel futurumshop voor 314 euro.Alvast bedankt voor de tips!!
Stuur TS-Biker eens een mailtje, die kan je wel verder helpen.Succes.
Ok de mavic zijn ook vast wel goed, maar toch heb ik de voorkeur voor Easton. Heb de prijsnavraag voor de 240s naven met de cxp 33 ook gedaan, was 496 euro. Dat wordt me toch iets te ver boven m'n budget . Dus ik denk dat het definitief de Vista SL wordt (tenzij iemand nog een goedkoop adres voor 240s weet?). Iemand nog ideeën waar deze het goedkoopst te krijgen zijn? Heb momenteel futurumshop voor 314 euro.Alvast bedankt voor de tips!!
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 05 Oktober 2005
In sportivo(België) zijn ze voor 390 te krijgen met ambrosio velgen. Ze moeten wel een 30 euro goedkoper kunnen daar met de CXP velgen.
In sportivo(België) zijn ze voor 390 te krijgen met ambrosio velgen. Ze moeten wel een 30 euro goedkoper kunnen daar met de CXP velgen.
Excuse me while I kiss the sky