Nu rsx naven van shitmano op mijn fietsje ..veel te stroef...Wil zeker naar andere naven . Lopen de Dt-swiss naven beter als de Campa chorus /record of is er geen verschil.
De sound van de Dt swiss is top doch ga voor de lichtst lopende.(Waarom zijn die shitmano´s toch zo stroef )
DT swiss of Campa naven
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Shimano naven zijn prima, qua kwaliteit maakt het echt niet veel met Campa. Ik denk dat jouw naven gewoon versleten zijn, en op z'n minst de lager balletjes en het vet vervangen moet worden. Maar misschien is het lagerhuis ook wel beschadigd. En als dat het geval is kan je volgens mij niet veel anders dan andere naven kopen.
Als geld niet uitmaakt zou ik voor DT Swiss 240S naven gaan, anders zou ik gewoon voor Chorus naven gaan, want die zijn wel heel veel goedkoper.
Als geld niet uitmaakt zou ik voor DT Swiss 240S naven gaan, anders zou ik gewoon voor Chorus naven gaan, want die zijn wel heel veel goedkoper.
Campa naven gaan gewoon eeuwig mee (verreweg de beste prijs/kwaliteitverhouding) en kunnen ook voor shimano om worden gebouwd (of het mooi is is een ander verhaal). DT zijn een goed alternatief als je zwarte naven zoekt (ze gaan iets minder lang mee maar zijn wel lichter)
dank je..... niet aangedacht want de naven zijn 6 jaar oud zonder ooit iets vervangen te hebben en de fiets heeft er 21.000 km opzitten. Met nieuwe kogels te proberen.
Waar haal je een goede doch goedkope pionafdraaier en ander gereedschap voor de crank te lossen.
Hoeveel km gaat een trapas ongeveer mee , de mijne is een 7410 met zelfde aantal km-ers (boven)
Hoe test je nu of de trapas begint te versukkelen zoals de belgen dat zo mooi uitdrukken.
Waar haal je een goede doch goedkope pionafdraaier en ander gereedschap voor de crank te lossen.
Hoeveel km gaat een trapas ongeveer mee , de mijne is een 7410 met zelfde aantal km-ers (boven)
Hoe test je nu of de trapas begint te versukkelen zoals de belgen dat zo mooi uitdrukken.
Mijn Shimano 105 naven hebben altijd al beter gelopen dan mijn Ksyriums, dit is dus zeker niet normaal. Nieuwe kogels en opnieuw invetten moet volstaan denk ik. Ter informatie: mijn 105 naven hebben er 5000 km opzitten en zijn nog prima. Na 20000 km waren de voorste lagers van mijn ksyriums versleten.
Maar, verbeter me als ik iets verkeerd begrijp, je wil een oude fiets met Shimano RSX opwaarderen met Campagnolo Chorus/Record naven of met DT Swiss naven?
a) Je wil een goedkope 7-speed (126 mm inbouw) Shimano groep van tien jaar geleden combineren met moderne high-end Campagnolo onderdelen (130 mm / 9- of 10-speed)?
b) Zijn DT naven geen vlag op een moderschuit in combinatie met RSX? De naven kosten meer dan je fiets waard is. Hoe ga je een 7-speed cassette op die DT naven passen?
a) Je wil een goedkope 7-speed (126 mm inbouw) Shimano groep van tien jaar geleden combineren met moderne high-end Campagnolo onderdelen (130 mm / 9- of 10-speed)?
b) Zijn DT naven geen vlag op een moderschuit in combinatie met RSX? De naven kosten meer dan je fiets waard is. Hoe ga je een 7-speed cassette op die DT naven passen?
Net als TimoWR vind ik dit wel een extreme overgang: van een RSXje plots DT240s willen steken! RSX zit meestal op oude fietsen van mensen die nog niet genoeg van materiaal weten en zelfs nog niet van DT240 gehoord hebben.
Idd even kijken of dit evenwichtig is: op een fiets van 1000€ een SRM steken is immers ook absurd.
Voorts heb je sowieso prima naven met de opties die je aanbiedt. Belangrijkste info hierboven al.
Idd even kijken of dit evenwichtig is: op een fiets van 1000€ een SRM steken is immers ook absurd.
Voorts heb je sowieso prima naven met de opties die je aanbiedt. Belangrijkste info hierboven al.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -