Soms als ik door een kuil fiets slaat de ketting op de onderbuis is dit normaal, of is de spanning van de derralieur dan te laag
bvd JPs
ketting slaat op onderbuis
Quoten: Origineel geplaatst door jpsystem op 05 September 2005
Soms als ik door een kuil fiets slaat de ketting op de onderbuis is dit normaal, of is de spanning van de derralieur dan te laag
bvd JPs
Ook bij een correcte kettinglengte kan het voorkomen dat de ketting op de liggende achtervork slaat. Als dit heel veel gebeurd en/ of ook bij kleine kuiltje in de weg, dan kan het zijn dat de ketting te lang is. Ook kan de derailleur enigzins lam zijn en de veerkracht te gering is. Je kan trouwens bijd e FM stickersetjes kopen om je liggende achtervork te beschermen tegen de ketting. Kettinglengte bepaal je door de ketting voor op het buitenblad te leggen en achter op het grootste tandwiel (niet door de derailleur). tel er vervolgens twee schakels bij op: dit is de juiste lengte. (zo staat het althans in de sram handleiding...)Succes ermee!
Soms als ik door een kuil fiets slaat de ketting op de onderbuis is dit normaal, of is de spanning van de derralieur dan te laag
bvd JPs
Ook bij een correcte kettinglengte kan het voorkomen dat de ketting op de liggende achtervork slaat. Als dit heel veel gebeurd en/ of ook bij kleine kuiltje in de weg, dan kan het zijn dat de ketting te lang is. Ook kan de derailleur enigzins lam zijn en de veerkracht te gering is. Je kan trouwens bijd e FM stickersetjes kopen om je liggende achtervork te beschermen tegen de ketting. Kettinglengte bepaal je door de ketting voor op het buitenblad te leggen en achter op het grootste tandwiel (niet door de derailleur). tel er vervolgens twee schakels bij op: dit is de juiste lengte. (zo staat het althans in de sram handleiding...)Succes ermee!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 sep 2008 20:22
Hallo ,
in de meeste gevallen is het midden tandwiel versleten en de ketting. blijft hangen tussen tandwiel tandwiel en ketting vervangen dus.
in de meeste gevallen is het midden tandwiel versleten en de ketting. blijft hangen tussen tandwiel tandwiel en ketting vervangen dus.
gertvandam2