Pagina 1 van 1
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 03 sep 2005 02:00
door timowr
Ik zag laatst een tandem met Zipp wielen (606 meen ik) en toen dacht ik: twee rijders dat is al snel 140 kilo. Wat is dan de gewichtslimiet van die wielen?
Ik zou graag weten welke carbon wielen geen (of een hoge) gewichtslimiet kennen? Ik schommel meestal tussen de 95 en de 105 kilo, na de winter soms 110 dus dit is voor mij interessante informatie. Dus Campa Bora, Corima, Zipp, Hed, enz. Iemand een idee?
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 03 sep 2005 02:16
door casran
Als ik even kijk onder de wielen die in de Tour test voorkwamen, zie ik met "no limit" staan:
Zipp 808, Xentis Mark 1, Bontrager X-Lite Carbon Aero, Corima Aero, Easton Tempest II (Velomax), Ritchey WCS Carbon. Gipiemme Carbon 5.5 is gelimiteerd tot 120kg, CKT Splendor tot 110kg, Mavic Cosmic Carbon SL tot 100kg. Uiteraard zijn een paar wielen (bv. Hed, Reynolds...) niet getest door Tour.
Ivm je tandemvoorbeeld: in de topic droomfiets postte ik eerder vandaag een Litespeed Blade tandem (foto van Eurobike) met Zipp voorwiel en Zipp vol achterwiel.
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 03 sep 2005 02:45
door timowr
De standaard Corima Aero heeft geen limiet? ndanks slechts 24 spaken in het achterwiel en 16 voor? Dat is prachtig.
Bedankt
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 03 sep 2005 18:48
door janee
ja ik zou niet voor de corima gaan met 100kg...
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 03 sep 2005 21:25
door timowr
Quoten: Origineel geplaatst door janee op 03 September 2005
ja ik zou niet voor de corima gaan met 100kg...
Spreek je uit ervaring? Ze hebben immers geen limiet.
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 04 sep 2005 12:22
door sharkman
waarom wil je tubes rijden met een dergelijk gewicht??? Goede full carbon wielen voor draadbanden bestaan nog steeds niet. Denk dat het handig is te bepalen wat je van een wiel verwacht en vervolgens iets te kopen....
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 04 sep 2005 14:16
door hans
Als je met bandjes wilt rijden zou ik de HED alps ook eens overwegen, zeer mooie en aero wielen met een "structual" carbon velg met daarin gelijmt een alu rand.
The Alps is our best spoked wheel to date.. The rims are structural carbon hoops with a lightweight alloy rim cap. An alloy rim section lets you brake confidently in any weather using any brake pad. The carbon is high modulus, laid over a high strength foam core, and the alloy cap is bonded to the rim. The spokes pass through the carbon to the alloy section. Anchoring the spokes at the alloy section keeps the rim light - no additional material is needed as a strain relief to counter the spoke tension. Rim depth is 50mm. Since the rim is stronger than a Jet rim, we can lower the spoke count to 18 front and 24 rear. A lower spoke count is possible, but we like to keep it at 18 and 24 for durability and peace of mind. If you happen to have a mishap that causes a spoke to break, you should be able to ride the wheel home instead of walking home on your cleats. The Alps has about the same drag as a Jet 60. With a 50mm rim, the alps is rideable in almost any wind condition. If it is too windy for the Alps, it is probably too windy for any aero wheel. Available in clincher and tubular, 650 and 700. Bladed 6/4 ti spokes front and bladed steel spokes rear. Sonic hubs.
Manufacturer: HEDWebsite: Visit Website
een zwaarder niet structual carbon alternatief zijn de JETs.
Ps. de hyperon lp van campa zijn er wel in full carbon draadband uitvoering.. lijken me alleen niet de juiste keus voor jouw gewicht.
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 04 sep 2005 17:58
door timowr
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 September 2005
waarom wil je tubes rijden met een dergelijk gewicht??? Goede full carbon wielen voor draadbanden bestaan nog steeds niet. Denk dat het handig is te bepalen wat je van een wiel verwacht en vervolgens iets te kopen....
Wie zegt dat ik tubes wil rijden? De afgelopen jaren gebruikte ik zonder veel problemen Corima areo carbon velgen voor draadbanden, 28 gaats met DT spaken en DT Hügi naven. Dit met bijna 120 kilo. Maar met 20 kilo eraff wil ik weten wat ik voor andere mogelijkheden heb.
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 05 sep 2005 12:13
door timowr
Respons van Corima op een email waarin ik vraag of de wielen sterk genoeg zijn voor 110 kilo rijdersgewicht...
Dear Sir,
Thank you for your e mail and for the interest you put in Corima products.
The limitation concerns the air pressure if you want to get the HP model. It is 8 bars maximum. The other point to check is the rim temperature when braking, if are using your bike is a long descente and need to use you brakes quite often, you could damage the rim. The wheel is stiff and strong enough and we have no weight restriction except what said above.
Klinkt goed.
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 05 sep 2005 15:04
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 05 September 2005
Dear Sir,
Thank you for your e mail and for the interest you put in Corima products.
The limitation concerns the air pressure if you want to get the HP model. It is 8 bars maximum. The other point to check is the rim temperature when braking, if are using your bike is a long descente and need to use you brakes quite often, you could damage the rim. The wheel is stiff and strong enough and we have no weight restriction except what said above.
Sja... 't is nu niet dat je in wedstrijd veel keuze hebt hé! De Liberty-kerels zal het een zorg wezen (nemen gewoon nieuw wieletje daags nadien), maar als ik hiermee koers ga ik niet even langs kant staan om mijn velgen te laten afkoelen.
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 05 sep 2005 15:21
door timowr
Ze zijn er wel eerlijk over. Maar aangezien ik er niet mee ga klimmen of dalen vertrouw ik het wel. Met mijn huidige Corima velgen ook geen problemen. Maar misschien ga ik voor de zekerheid wel gewoon voor Corima aero Carbon velgen, 28 stuks Sapim race en Campagnolo Record naven.
Carbon wielen zonder limiet...
Geplaatst: 05 sep 2005 17:02
door bike_add1ct
Gewoon goed dalen, weinig remmen en pompend remmen, dan lijkt me het geen probleem.