Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fietsroutes omgeving A’dam

fietski
Forum-lid

fietski 25 aug 2005 18:34

Ik ben nieuw hier - leuk forum. Tussen alle merkenfixaties door een hoop interessante informatie gelezen.
Ik ben onlangs begonnen met fietsen, en probeer 3 keer in de week een ritje van 30-40 km te maken. Ik woon in Amsterdam. Wie weet er mooie tochtjes met goede wegen? De enige die ik nu ken is langs de Amstel, Oudenkerk en de Hoep.
Tips zijn welkom. Alvast dank!

be realistic - demand the impossible

cas_
Forum-lid

cas_ 25 aug 2005 20:45

Hey fietski,
Ik kom oorspronkelijk uit Utrecht maar studeer nu al weer enige tijd in Amsterdam en zat met hetzelfde probleem. Ik was toen nog niet bekend met dit forum maar wel met deze: http://forum.mountainbike.nl/ ik heb daar toen een topic geopend met de naam "Amsterdam" en ik zie nu net dat ie zelfs nog redelijk actief is. Kijk daar anders even. Staat onder deeltopic "Nederland".
Waar in Amsterdam woon je ongeveer en hoe vaak/lang/gem etc rijd je meestal (leeftijd?). Ik woon in Westerpark, 22. Ben benieuwd of je nog leuke nieuwe routes weet te vinden....wellicht een keer fietsen......
Fietse!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

schmo
Forum-lid

schmo 25 aug 2005 20:53

Koop een ANWB toeristenkaart schaal 1:100.000, kijk waar de wind vandaan komt en plan globaal een tochtje zo dat je wind mee hebt op de terugweg, zo kom je vanzelf een hoop leuks tegen en leer je ook welke stukken niet meewerken. Mooie van deze methode is dat je nooit "verkeerd" rijdt.

fietski
Forum-lid

fietski 27 aug 2005 22:10

bedankt voor de tips. een kaart moet ik inderdaad gewoon eens aanschaffen.
en cas: ik ga je topic op dat andere forum uitgebreid bekijken. ik kom erop terug.

cas_
Forum-lid

cas_ 27 aug 2005 23:51

Een kaart heb ik zelf al, je kan er veel uit halen maar toch niet alles (ondanks dak Geograaf ben...) Soms lijkt een weggetje op de kaart prut maar is het in het echt toch wel ok.....en andersom.

cas_
Forum-lid

cas_ 02 okt 2005 02:30

"ik kom erop terug"  en? Waar in Amsterdam woon je trouwens? Ergens lid?

fietski
Forum-lid

fietski 02 okt 2005 13:25

ik woon in oost, bij de molen.
ik heb inmiddels via die site die je postte een aantal leuke routes ontdekt! ik ga nu voornamelijk fietsen ten noorden (langs het ijsselmeer naar volendam), ten oosten (langs de vecht bijvoorbeeld, naar nederhorst ten berg etc) of ten zuiden (de ronde hoep) van de stad. ik zal binnenkort ook de westkant van amsterdam eens gaan ontdekken (richting haarlem / bloemendaal).
heb ook een anwb-kaart gekocht, waarop ik routes uitstippel (ik neem dan altijd een kopie van het betreffende stuk kaart mee in mn jack). het is nooit helemaal zeker welke wegen nu ook echt goede wegen zijn, maar dat gaat heel behoorlijk.
overigens fiets ik niet zo hard, heb ik gemerkt (zeer slechte basisconditie) en word ik vaak ingehaald. meeste rondjes zo'n 28-30 gemiddeld. het is goed om te merken dat mn conditie langzaamaan sterker wordt....volgend voorjaar ga ik eens wat heuvels opzoeken.

Plaats reactie