Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant tcr

wolter
Forum-lid

wolter 19 aug 2005 19:41

Hallo, is er iemand die het verschil weet tussen een giant tcr composite 0 en een tcr composite 1 tcr comp zero? Er zitten behoorlijke prijsverschillen tussen en zie niet direct wat daarvoor de rede is.

composite
Forum-lid

composite 19 aug 2005 20:03

Hoi Wolter,
Voor zover ik weet is zijn er 2 "grote" verschillen:
- Nieuwe Ultegra groep (ipv "oude" centaur)
- Ksyrium SL wielen ipv zware Campa Proton's
Die nieuwe ultegra groep schakelt wel lekker en zo maar ik heb ook op fietsen gereden met Campa centaur en dat rijdt/schakelt echt niet veel minder. Op z'n hoogst schakelt de centaur groep iets minder snel en iets zwaarder, maar heel erg veel last heb je daar niet van (of je moet wedstrijden rijden op het scherpst van de snede...).
Het totaal gewicht van de zero is 500 gram minder dan de comp 1, maar dat komt dus door de lichtere groep en de lichtere ksyriums.
Ook ik vind dat de zero te duur (tov de comp1), dus ik zou zeggen ga voor de 1 en gooi desnoods voor de 1100 euro die je daardoor in je zak houdt er een paar lichtere wielen in! (bijvoorbeeld de campa neutron's of eurus)
Waarschijnlijk wil de winkel waar je de fiets koopt voor een meerprijs deze wielen wel op je fiets zetten ipv de standaard wielen.
Succes!!
Gang is alles!!

wolter
Forum-lid

wolter 20 aug 2005 00:19

veel dank

zero-7
Forum-lid

zero-7 20 aug 2005 22:05

Het prijsverschil bij Salden is 750 Euro.

En als je een Composit frame koopt dan wil je de verdere afmontage toch ook een beetje leuk hebben?

Ik heb ooit 's bezuinigd op de montage en dat is me behoorlijk slecht bevallen.

Plaats reactie