Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

nieuwe wielset seizoen 2011

cr1pro
Forum-lid

cr1pro 19 dec 2010 13:00

Wil voor het komende jaar een nieuwe wielset aanschaffen. Na enige orientatie zijn er nog 3 mogelijkheden open:

wielset 1:Edco Forclaz supersport
wielset 2:DT Swiss velgen 415 (gebouwd door ernie frieke)
DT Swiss naven 240
DT Swiss aerolite spaken
Zwarte alu nippels
wielset 3:Suggestie van mede forumledenbruik

Gebruik zal 90% binnen Nederland en 10% Italie.
Fiets: Scott cr1pro 2008 met Shimano Ultegra Sl.

Graag zou ik advies ontvangen om de juiste beslissing te nemen.
afstappen is geen optie

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 19 dec 2010 14:12

Mijn keuze zou gaan tussen de Marchisio T Pro
- 1630 gram
- 27 mm zwarte Alu velgen
- zwartecarbon voornaaf en zwarte alu achternaaf
- zwarte spaken
- zwarte nippels

of de Marchisio Carbo Race 35mm
- 1590 gram
- 35 mm scandium/HM carbon velgen
- alu oversized naven
- zwarte smalle platte aero of witte oversized (brede) aerospaken
(nippels zittten onzichtbaar in carbon velg)

Heb je in ieder geval gegarandeerd minder spaakbreuk dan bij een standaard Edco wielset. De wielset op basis van DT naven die je als alternatief hebt aangegeven is gezien de reputatie van de wielbouwer mijn inziens ook een betere keuze dan de Edco wielset.

Als laatste tip, vergeet alle bull shit over ceramische lagers. Levert je niets op. Praktijk heeft dat allang bewezen. Jaagt je alleen op kosten bij aanschaf en vervanging terwijl de levensduur niet het hetgeen is dat de fabrikanten van die lagers claimen. Hun informatie zou eigenlijk onder misleiding moeten vallen.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

cr1pro
Forum-lid

cr1pro 19 dec 2010 16:22

Bedankt voor je reactie Marchisiocorsa. Ik heb de Marchisio wielen bekeken maar komen wat druk op mij over. Verder maak jij een opmerking over de spaakbreuk bij de Edco wielen staan ze hier om bekend? Had het nog niet gehoord.
Al met al helt de weegschaal een beetje door richting optie 2. Ook gezien het gewicht.
afstappen is geen optie

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 19 dec 2010 17:32

Van Edco hoor je wisselende berichten, een maatje van mij had 2 jaar geleden een set gekocht, constant problemen! 3 keer spaakbreuk.

Nieuwe set gehad, afgelopen seizoen was probleemloos. Dus ja......zeg het maar.
Er zijn ieder geval meer klachten dan b.v. bij Campa of Fulcrum.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 19 dec 2010 19:10

cr1pro schreef: Ik heb de Marchisio wielen bekeken maar komen wat druk op mij over.

Naar mijn eigen ervaring beste wielen. Ik heb zelf de stickers eraf gehaald behalve dan de witte met opschrift marchisio om het geheel vand wielen en fiets wat minder druk te maken.
No pain no gain, no guts no glory!

cr1pro
Forum-lid

cr1pro 19 dec 2010 20:01

Dieseltje welk type marchisio wielen heb jij? En waar is jouw ervaring dat het beste wielen zijn op gebaseerd. Met welke wielsets heb je ze vergeleken?
afstappen is geen optie

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 19 dec 2010 21:22

cr1pro schreef:Bedankt voor je reactie Marchisiocorsa. Ik heb de Marchisio wielen bekeken maar komen wat druk op mij over. Verder maak jij een opmerking over de spaakbreuk bij de Edco wielen staan ze hier om bekend? Had het nog niet gehoord.
Al met al helt de weegschaal een beetje door richting optie 2. Ook gezien het gewicht.

Sprak vorig jaar een persoon die was aan zijn een derde wiel(set) toe. Dit omdat bij zijn wielen de spaken braken. Dat kan altijd gebeuren. Maar als je daardoor aan een derde wiel(set) toe bent, dan is dat wel erg opvallend.

Wat de kleurstelling van Marchisio betreft, deze is bij de nieuwe wielen juist veel discreter geworden. Minder kleuren maken ze makkelijker passen bij bijna alle fietskleuren. Had daarom ook juist twee typen genoemd die een "rustige" bestikkering hebben.

Heb je trouwen ook gekeken naar hte bodysysteem van marchisio. Ik heb daar al sinds 2003 veel plezier van.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

forcewheelz
Forum-lid

forcewheelz 20 dec 2010 13:39

Nou, in tegenstelling tot wat de meesten zeggen zou ik gaan voor een handgemaakte set.
De kwaliteit en betrouwbaarheid hiervan vind ik niet te overtreffen.

Ik zou voor de DT Swiss optie gaan!

Suces!
Need good, tight wheels? Drop me a line!

Set-up:
Race: Specialized Roubaix Pro, SRAM Red/Force, ZIPP 404 / Dura Ace-Mavic handbuilt
MTB: IdWorx SM, Sram X-0, Mavic Crossmax / XT-Mavic handbuilt
Flickr: http://tinyurl.com/6hgfea6" onclick="window.open(this.href);return false;

cr1pro
Forum-lid

cr1pro 21 dec 2010 22:58

ForceWheelz ik zie dat jij verschillende setjes handbuilt bezit. Door wie heb jij ze laten bouwen of heb je het zelf gedaan??
Overigens staat de DT Swiss optie bovenaan de shortlist.
afstappen is geen optie

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 23 dec 2010 22:14

cr1pro schreef:Dieseltje welk type marchisio wielen heb jij? En waar is jouw ervaring dat het beste wielen zijn op gebaseerd. Met welke wielsets heb je ze vergeleken?

Ik heb de zefir x 100. Ben zeer tevreden met deze set omdat:

1. geen spaakbreuken of andere ergenissen wielen blijven super recht.
2. wielen zijn zeer strak dus geen gezeur met het aanlopen tegen de remblokken.
3. naven lopen heel mooi trillingsvrij en ook spelingsvrij.
4. handig is ook dat de gehele pion gewisseld kan worden.
No pain no gain, no guts no glory!

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 23 dec 2010 22:35

DT swiss tricon 1450! licht, stijf, duurzaam én zeer mooie (handgemaakte) systeemwielen (tevens tubeless). check een thread eerder hier. Groet, Arnoud
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

dj
Forum-lid

dj 26 dec 2010 17:41

Hed Ardennes!! Staan erg mooi op een Cr1 ;-)
http://forum.fiets.nl/topic.asp?page=99 ... kid=491713
ben er erg tevreden over, ze zijn licht en geven veel grip in de bocht bij het afdalen. En je ziet ze niet zoveel...

Plaats reactie