Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ombouwen naar Camp

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 19 aug 2005 14:04

Ik wil mijn fiets ombouwen naar Camp. Ik zou dit stapsgewijs willen doen, ivm  budget. Waar begin ik dan. Eerst wielen, tandwielen derailleurs?
Graag enige tips
dank
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

casran
Forum-lid HC

casran 19 aug 2005 14:24

Welke Shimano-groep naar welke Campa-groep? In welk marktsegment/prijsklasse wil je dus gaan?
Ik zou voorstellen, begin met de remgrepen (de manetten). Een ploegmaat van me heeft een volledig Shimano afgemonteerde fiets en heeft er nu Chorus-manetten op gezet: 't heeft je al een Campa-gevoel (hij is lekker tevreden dat je ineens een pak zwaarder kan schakelen voor de sprint) en je cockpit ziet er meteen anders uit!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 19 aug 2005 14:37

Ik zelf heb 105 en wil ook over gaan naar Chorus. Je kan dus niet met wielen/tandwielen starten?
Albert Einstein

kobus
Forum-lid

kobus 19 aug 2005 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door body op 19 Augustus 2005

Ik wil mijn fiets ombouwen naar Camp. Ik zou dit stapsgewijs willen doen, ivm  budget. Waar begin ik dan. Eerst wielen, tandwielen derailleurs?
Graag enige tips
dank

Ik zou in 1 keer overgaan anders blijf je aan het sleutelen. Misschien heb je ook nog prijsvoordeel als je alles gelijktijdig koopt. Dus effe doorsparen 

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 19 aug 2005 15:14

Ben al een tijdje wezen zoeken naar een site waar je alle onderdelen kan bekijken, enig idee waar je dat kan vinden op het internet?
Albert Einstein

casran
Forum-lid HC

casran 19 aug 2005 15:15

Quoten: Origineel geplaatst door body op 19 Augustus 2005

Ben al een tijdje wezen zoeken naar een site waar je alle onderdelen kan bekijken, enig idee waar je dat kan vinden op het internet?

Gewoon op www.campagnolo.com kan je elk onderdeeltje van elke versnellingsgroep apart gaan bekijken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie