Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Groeten

cas_
Forum-lid

cas_ 19 aug 2005 01:56

Even een vraagje:
Als jullie op de fiets zitten en je ziet een andere wielrenner(ster) je toegemoet komen, groet je deze dan bij het passeren? Dan bedoel ik niet de rode loper uitrollen of de fanfare inhuren oid maar gewoon effe knikken of vingers opsteken? Ik ben dit gewend en vind het ook wel een iets hebben....je hebt toch allemaal een gemeenschappelijke passie....etc....
Wat ik in andere landen heb meegemaakt is het daar ook een gewoonte. Ik vraag dit omdat mij opvalt dat veel mensen geen spier vertrekken...jaja behalve die in de benen dan.....ik heb het dan trouwens niet alleen niet over mensen die keihard aan het stoempen zijn...als je dan een keer iemand over het hoofd ziet....ok....maar ook de mensen met "de handjes boven op het stuur".
Misschien is dit in een ander deel v/h land anders. Ik heb het nu over omg. Utrecht (fiets nu tussen Utrecht en wijk b Duurstede, zeist etc.....)

"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 19 aug 2005 02:04

Ik knik meestal kort, als het iemand is van de club waar ik bij heb gezeten en ik heb ook die clubkleding aan mss een handgebaar erbij. Maar vaak wordt er maar weinig gegroet hier in Limburg, dus soms heb ik er ook geen zin meer in als men je alleen maar glazig aanstaart. Of teveel fietsers hier of toch de Limburgse mentaliteit.

casran
Forum-lid HC

casran 19 aug 2005 02:59

Continu de sympathiekerd uithangen heb ik al lang opgegeven!
Is het een renner, dan doe ik het zeker (vingertje opsteken of 'n knikje) en het wordt 9 op de 10 keren beantwoord.
Een andere fietser (niet koersfiets) of wielertoerist groet ik niet consequent. Ben het al lang beu genegeerd te worden, dan nog vaak door "ouwe knarren" die strak rechtdoor fietsen. Bende knorpotten zijn het vaak hier.

In het buitenland (Frankrijk, Duitsland, Italië) doe ik het ALTIJD en daar krijg je ook steeds een enthousiaste repliek terug. Lekker tof!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

whocares
Forum-lid

whocares 19 aug 2005 08:00

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Augustus 2005
Continu de sympathiekerd uithangen heb ik al lang opgegeven!
Is het een renner, dan doe ik het zeker (vingertje opsteken of 'n knikje) en het wordt 9 op de 10 keren beantwoord.
Een andere fietser (niet koersfiets) of wielertoerist groet ik niet consequent. Ben het al lang beu genegeerd te worden, dan nog vaak door "ouwe knarren" die strak rechtdoor fietsen. Bende knorpotten zijn het vaak hier.

Ik kan in dit verhaal helemaal meegaan
, het is net of ze te moe of lui zijn om te ( terug)groeten.
Het is toch leuk om reacties te krijgen en soms gezellig om een woordje uit wisselen in het passeren.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

speed@
Forum-lid

speed@ 19 aug 2005 10:33

Ik kom bijna iedere dag dezelfde lui tegen. Dan zoek ik oogcontact om eventueel te groeten. 9 van de 10 keer wordt er niet gereageerd. Bij 1 zie ik zelfs dat hij zichzelf veel te goed vindt om te groeten. Met z'n CSC pakkie an. Bij mountainbiken hetzelfde, op de veluwe wordt er niet of nauwelijks gegroet. In Montferland heerst er een andere sfeer. Bijna iedereen groet hier.
Ride on

mensma
Forum-lid

mensma 19 aug 2005 10:36

Ik zou durven zweren dat er al een dergelijk topic bestaat, kan hem alleen ff niet vinden... iemand anders?

sjembek
Forum-lid

sjembek 19 aug 2005 10:36

Maarja, het is nu eenmaal recursief, ik groet zelf ook haast nooit, doordat er niemand teruggroet, dus zo zal het wel vaker zijn .... 
As a final touch god created the Dutch!

mensma
Forum-lid

mensma 19 aug 2005 11:12

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 19 aug 2005 14:49

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Augustus 2005

Continu de sympathiekerd uithangen heb ik al lang opgegeven!Is het een renner, dan doe ik het zeker (vingertje opsteken of 'n knikje) en het wordt 9 op de 10 keren beantwoord.Een andere fietser (niet koersfiets) of wielertoerist groet ik niet consequent. Ben het al lang beu genegeerd te worden, dan nog vaak door "ouwe knarren" die strak rechtdoor fietsen. Bende knorpotten zijn het vaak hier.In het buitenland (Frankrijk, Duitsland, Italië) doe ik het ALTIJD en daar krijg je ook steeds een enthousiaste repliek terug. Lekker tof!

hangt er vanaf welk vingertje het is hé

casran
Forum-lid HC

casran 19 aug 2005 15:07

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 19 Augustus 2005

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Augustus 2005

Is het een renner, dan doe ik het zeker (vingertje opsteken of 'n knikje) en het wordt 9 op de 10 keren beantwoord....

hangt er vanaf welk vingertje het is hé

Meer precies: het wijsvingertje zo'n 45° omhoog zetten, vaak vergezeld door het uitspreken van het hele coole woord "yooooow".

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pegaso650
Forum-lid

pegaso650 19 aug 2005 18:35

in het begin groete ik wel ieder medewielrenner (ster) maar ik krijg meestal geen reactie terug als je ze tegenmoet rijd. Als ik een ander passeer en  groet dan krijg ik wel  vaak een reactie terug.
Ik ben dit gewend van het motorrijden, maar daar zijn er ook al vele die niet meer groeten, dit is vooral een probleem in de zomer. In de herst of in de winter groet iedere motorrijder wel als ze je zien.
Ik ze op de motor niet terug groeten mompel ik altijd zoiets van: "groeten kost niks hoor" en rij dan weer lekker verder.
- Target Tiagra 2005<br>
- Specialized Rockhopper<br>
- Aprilia Pegaso 650 type 3<br>

jee-es
Forum-lid

jee-es 19 aug 2005 19:39

Groet eigenlijk altijd. Denk dat in de helft van de gevallen wordt terug gegroet. Misschien dat het aan de omgeving hier ligt (Groningen) dat er nog redelijk wordt gegroet. Als je soms rustig door een dorpje rijd wordt je door iedere voorbijganger gegroet
In het bewoonde deel van Nederland wordt veel minder gegroet, eigenlijk wel jammer...
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie