hoi.
ik heb nu een pinarello surprice met triple 9speed.
maar nu ben ik op die tripel uitgereden en wil een andere fiets gaan kopen met het liefst campa centaur of chorus double voor en 10 achter.
wie ken mij helpen om een richtprijs door te geven het liefste geen duur frame maar wel een "goed" merk, het hoeft geen super fiets te zijn.
ik ben er zelf achtergekomen dat je een minder duur frame kan kopen en beter afgemonteerd.
ken iemand mij op weg helpen?
alvastbedankt.
nieuwe fiets
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Tja er is zoveel keus, je kan niet zomaar even een frame aanraden, als je je niet laat leiden door je eigen smaak/emoties.
Als je nu een Pinarello rijdt kunnen we je natuurlijk geen Stevens, Red Bull, Ridley o.i.d. aansmeren. En als je voor Chorus gaat moet het ook een frame zijn van enig statuur.
Ik denk dan aan een De Rosa Merak, Gios Carbon, Pinarello Paris, Scott CR1 Team Issue of Ltd (volgens MS zelfde prijs?), Storck Scenario Carbon, Trek Madone 5.9
Allemaal (sub)topframes (technisch dan wel emotioneel) in de prijsklasse van 2000-2500 euro.
Ik weet natuurlijk niet wat voor prijsklasse je in gedachten hebt, maar bij een Chorus groep staan de bovenstaande frames goed, naar mijn mening.
Als je nu een Pinarello rijdt kunnen we je natuurlijk geen Stevens, Red Bull, Ridley o.i.d. aansmeren. En als je voor Chorus gaat moet het ook een frame zijn van enig statuur.
Ik denk dan aan een De Rosa Merak, Gios Carbon, Pinarello Paris, Scott CR1 Team Issue of Ltd (volgens MS zelfde prijs?), Storck Scenario Carbon, Trek Madone 5.9
Allemaal (sub)topframes (technisch dan wel emotioneel) in de prijsklasse van 2000-2500 euro.
Ik weet natuurlijk niet wat voor prijsklasse je in gedachten hebt, maar bij een Chorus groep staan de bovenstaande frames goed, naar mijn mening.
-
- Forum-lid
dit is mijn fiets die ik nu heb en ben van plan om er tussen de 1400 en 1600euro te vragen en even doorsparen dat ik 1400euro heb. daar krijg je wel aardig fietsje voor denk ik.
en zijn jullie het eens met mijn vraagprijs voor mijn fiets hij is afgemonteerd met campa mirga en heeft 1900km eropzitten.
alvast bedankt.
en zijn jullie het eens met mijn vraagprijs voor mijn fiets hij is afgemonteerd met campa mirga en heeft 1900km eropzitten.
alvast bedankt.
-
- Forum-lid
mijn vader zegt dat dat duurder is. en is dat niet zelf te doen? zelf ben ik best wel handig(al zeg ik ut zelf) maar je hebt voor bepaalde onderdelen speciale sleutels nodig die wij niet hebben. en is het niet zo als je een nieuwe groep erop hebt ook de velgen moet mee vervangen? en je hebt gelijk ik vin ut frame prachtig rijden 70km/h en hij gaat as een gek.
nouwja ik zal het er eens met me vader over hebben.
nouwja ik zal het er eens met me vader over hebben.
-
- Forum-lid
Fiets ziet er idd dik mooi uit imho! ff je pa overhalen en voor een nieuwe groep gaan en gelijk ook nieuwe wielen. Kan groffer dan Zonda's
Mijn fiets is bezeten!
-
- Forum-lid
hij heeft alleen op de achterbrug de onderste buis 2witte puntjes lak weg van steenslag dat is het enige wat ik eg balen vind ma ik ga eens bij jos feron (weet nie of jullie die fietsemaker kennen in limburg, schimmert) kijk voor die verf.
Je gaat er van uit dat je nog tussen de 1400 en 1600 euro krijgt voor je fiets. Ik vraag me serieus af of je dat er ook daadwerkelijk voor gaat krijgen... Ik zou eerst eens kijken of er markt is voor je fiets voor die prijs, jij zit zelf ook al hardop te denken aan een no-namer met een dure groep...
Voor 1500 euro heb je, qua afmontage, hele mooie fietsen in Duitsland. En daar zal je dan toch min of meer mee moeten concurreren.
Voor 1500 euro heb je, qua afmontage, hele mooie fietsen in Duitsland. En daar zal je dan toch min of meer mee moeten concurreren.
-
- Forum-lid
-Surprise is blijkbaar uit de Pina collectie (net ff site gechecked) maar in mijn herinnering was dit wel een van hun goedkoopste frames. Je kan er natuurlijk Chorus opzetten maar het is eigenlijk meer van het Veloce niveau. Zal wel aardig zwaar zijn.
-Hij heeft Vento wielen en geen Zonda's. Zonda's zijn top, Vento de goedkoopsten van Campagnolo. Zwaar, verder niet slecht geloof ik.
-1400-1600 vragen voor deze fiets is niets dan waanzin. Er zit een Mirage groep op en fietsen met een Mirage groep heb je nieuw vanaf 600-700 euro ofzo. Heb je natuurlijk geen Pinarello frame maar goed. Dus je mag aardig duikelen met je prijs, maar je kan natuurlijk ook kijken "wat de gek er voor geeft".
>> Dus kijk nog maar even rustig wat je echt wilt.
Nieuwe groep? > beter schakelen, remmen, betere lagering
Nieuw frame? > lichter, hopelijk mooier
Allebei?
-Hij heeft Vento wielen en geen Zonda's. Zonda's zijn top, Vento de goedkoopsten van Campagnolo. Zwaar, verder niet slecht geloof ik.
-1400-1600 vragen voor deze fiets is niets dan waanzin. Er zit een Mirage groep op en fietsen met een Mirage groep heb je nieuw vanaf 600-700 euro ofzo. Heb je natuurlijk geen Pinarello frame maar goed. Dus je mag aardig duikelen met je prijs, maar je kan natuurlijk ook kijken "wat de gek er voor geeft".
>> Dus kijk nog maar even rustig wat je echt wilt.
Nieuwe groep? > beter schakelen, remmen, betere lagering
Nieuw frame? > lichter, hopelijk mooier
Allebei?
-
- Forum-lid
ik heb geen idee van wat hij weegt maar die fiets heeft mij bijna 2jaar geleden 2200euro gekost! en zo zwaar is het niet want mijn neef heeft de univega van parketreus en mijn fiets zal 1 á 2kg zwaarder zijn.
ohja, ik heb ook zo gedacht van ik koop me nu die chorus groep (met carbon cranks) en dan als ik het frame moe ben of eruitgegroeit(ik ben pas 15!) haal ik me de groep eraf en bouw het weer op het nieuwe frame over 2 á 3jaar, want het lijkt me niet dat je een chorus groep zo snel na de knoppe rijd als je hem goed onderhoud.
ohja, ik heb ook zo gedacht van ik koop me nu die chorus groep (met carbon cranks) en dan als ik het frame moe ben of eruitgegroeit(ik ben pas 15!) haal ik me de groep eraf en bouw het weer op het nieuwe frame over 2 á 3jaar, want het lijkt me niet dat je een chorus groep zo snel na de knoppe rijd als je hem goed onderhoud.