Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Proeftuin

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 14 aug 2005 23:10

De nieuwe Eurus wielen voor 2006 hebben veel weg van de fulcrum racing wielen. Volgens mij gebruikt campagnolo fulcrum als testmerk voor bepaalde technieken. Mocht er iets totaal verkeerd gaan met de fulcrum wielen dan weten ze dat ze die innovatie niet door hoeven te zetten. Ook loopt campagnolo dan geen merkreputatieschade op.
Vind de rest dit ook?
Dream-plus.

schmo
Forum-lid

schmo 14 aug 2005 23:30

Lijkt me niet handig om een nieuw merk te bouwen als proeftuin en dan ook nog zo veel geld uit te geven aan marketing.

casran
Forum-lid HC

casran 15 aug 2005 02:54

Quote: Origineel geplaatst door dream-plus op 14 Augustus 2005
Vind de rest dit ook?Dream-plus.

Waarom Fulcrum werd opgericht is toch duidelijk gesteld: om mensen met Shimano-afgemonteerde fietsen (die niet graag "Campagnolo" op hun wielen zien staan) wielen te doen kopen die met de Campagnolo wielenexpertise en -degelijkheid gemaakt zijn.

Van de lancering van Fulcrum is dan nog eens gebruik gemaakt om een Mavic look-a-like te maken, zodat ook die markt concurrentie aangedaan wordt.

Waarom geen Fuclrums met G3-bespaking achteraan? Die G3 is een exclusief Campagnolo-patent en niet zo gauw over te dragen naar een andere rechtspersoon.

Met de Eurus 2006 maken ze best of both worlds: de looks van een Ksyrium (waarin zij dus zoete broodjes zien, en hopelijk ook degelijkheid, beter dan het originele Mavic-produkt) en de G3-bespaking. De Campagnolo-wielenbetrouwbaarheid is er steeds geweest en tot op heden nog geen klachten over gehoord.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 15 aug 2005 13:51

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 Augustus 2005

Waarom geen Fuclrums met G3-bespaking achteraan? Die G3 is een exclusief Campagnolo-patent en niet zo gauw over te dragen naar een andere rechtspersoon.

Nou patenten zijn uitermate makkelijk te verkopen hoor, zeker als zowel Campa als Fulcrum dat willen Ik denk dat ze G3 gewoon exclusief voor Campa willen houden om marketingredenen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

beukje
Forum-lid

beukje 15 aug 2005 15:13

Bij Futurumshop.nl verkopen ze Campagnolo Eurus wielen met, tegen meerprijs, Shimano body. Die heeft toch een achterwiel met G3 spaken?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 15 aug 2005 15:26

Quote: Origineel geplaatst door Beukje op 15 Augustus 2005
Bij Futurumshop.nl verkopen ze Campagnolo Eurus wielen met, tegen meerprijs, Shimano body. Die heeft toch een achterwiel met G3 spaken?

Ja.

casran
Forum-lid HC

casran 15 aug 2005 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 15 Augustus 2005

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 Augustus 2005

Nou patenten zijn uitermate makkelijk te verkopen hoor, zeker als zowel Campa als Fulcrum dat willen Ik denk dat ze G3 gewoon exclusief voor Campa willen houden om marketingredenen.

Vraag is idd of dat opportuun is, en niet alleen vanuit marketing standpunt, maar ook juridisch. Je patent onderhands aan een smal prijsje verkopen is meteen je patent zélf waarderen, en lager waarderen dan de werkelijke prijs, dus je verlaagt je kapitaal en onderpand. Kan invloed hebben op aandelen (als Campagnolo een beursgenoteerde vennootschap is, wat ik niet direct weet). De Italiaanse rechtspersoon s.r.l. (Società con unico socio, soort venn. met 1 vennoot?!) die Fulcrum is, ken ik ook niet zo, maar het kan ook daaraan liggen...
Wat er ook van zij, de overweging was belangrijk genoeg om geen G3 toe te passen op Fulcrum wielen. Campagnolo heeft zelfs de moeite gedaan om de (niet op de markt zijnde) Fulcrum carbons van de profs uit te rusten met "gewone" achterbespaking, dus niet zomaar gecamoufleerde Bora's!!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 15 aug 2005 20:50

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 15 Augustus 2005
Quote: Origineel geplaatst door Beukje op 15 Augustus 2005

Ja.

Heeft campa met elk model volgens mij (de shimano body dan)

Plaats reactie