Neen hoor, misschien heb je gewoon een veel te grote kader gekocht. Een slooping is trouwens niet zo goed en betrouwbaar zoals ze zeggen. zelf heb ik een colnago c40 hp en een edde merckx premiun slooping. Eens je een goede carbon gewend zijt zoals colnago voelt iedere fiets minder aan. Maarja iets zoals columbus kopen is om probelmen vragen....
xxxxx
Slooping
"Een slooping is trouwens niet zo goed en betrouwbaar zoals ze zeggen"
Nee je hebt helemaal gelijk dat een slooping niet zo goed is zeker niet omdat de vorm van een dergelijk frame sloping heet. Zelden zoveel onzin in een post gezien. Een overprijsd stuk italiaans plastik als de top bestempelen alleen was ook al meer dan genoeg............
Maar serieus. Mits in de goede maat zijn beide framesoorten even goed/slecht. Terwijl voor extreem kleine en grote maten een sloping frame juist beter is. Tel eens na hoeveel G1 ploegen zich inmiddels met sloping frames moeten behelpen.
Nee je hebt helemaal gelijk dat een slooping niet zo goed is zeker niet omdat de vorm van een dergelijk frame sloping heet. Zelden zoveel onzin in een post gezien. Een overprijsd stuk italiaans plastik als de top bestempelen alleen was ook al meer dan genoeg............
Maar serieus. Mits in de goede maat zijn beide framesoorten even goed/slecht. Terwijl voor extreem kleine en grote maten een sloping frame juist beter is. Tel eens na hoeveel G1 ploegen zich inmiddels met sloping frames moeten behelpen.
Quoten: Origineel geplaatst door Dionyssus op 12 Augustus 2005
Vorig jaar koerste ik bij de nieuwelingen met een Merckx Alu Sprint. Een redelijk rechte kader.
Nu, bij de juniores, rijdt ik met een Columbus Navigator (lichte slooping). Nu heb ik veel meer problemen met het optrekken en snelheid maken op het vlakke.
Overlaatst reed ik nog eens met een Alu Sprint, ik had het gevoel dat ik veel sneller en explosiever was.
Komt dit door het verschil slooping-recht?
Ligt zeker niet aan het slooping-gehalte van de fiets.
Wat ik je wel kan zeggen is dat bijna alle Merckx-fietsen heel goed op competitie gericht zijn: heel stijf en een korte wielbasis waardoor je gemakkelijk snel de bochten rondt. Ligt mogelijks aan de algemene geometrie van de fiets.
Vorig jaar koerste ik bij de nieuwelingen met een Merckx Alu Sprint. Een redelijk rechte kader.
Nu, bij de juniores, rijdt ik met een Columbus Navigator (lichte slooping). Nu heb ik veel meer problemen met het optrekken en snelheid maken op het vlakke.
Overlaatst reed ik nog eens met een Alu Sprint, ik had het gevoel dat ik veel sneller en explosiever was.
Komt dit door het verschil slooping-recht?
Ligt zeker niet aan het slooping-gehalte van de fiets.
Wat ik je wel kan zeggen is dat bijna alle Merckx-fietsen heel goed op competitie gericht zijn: heel stijf en een korte wielbasis waardoor je gemakkelijk snel de bochten rondt. Ligt mogelijks aan de algemene geometrie van de fiets.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
KOMAAN, dus jij wilt zeggen dat een c40 niet de top is.
Dan heb je gewoon nog ni mee nen goede fietse gereden.
die geometrie van een slooping is zo anders da het perfect kan da je er u ni goed op voelt.
ik kannet weten heb me laten uitmeten, en daar raden ze inderdaad een slooping af omdat iklange bovenbenen heb en daardoor het zadel te ver naar achter moet plaatsen.
denk daar ma eens over na
Dan heb je gewoon nog ni mee nen goede fietse gereden.
die geometrie van een slooping is zo anders da het perfect kan da je er u ni goed op voelt.
ik kannet weten heb me laten uitmeten, en daar raden ze inderdaad een slooping af omdat iklange bovenbenen heb en daardoor het zadel te ver naar achter moet plaatsen.
denk daar ma eens over na
nhinhi
Quote: Origineel geplaatst door joensje op 14 Augustus 2005
ik kannet weten heb me laten uitmeten, en daar raden ze inderdaad een slooping af omdat iklange bovenbenen heb en daardoor het zadel te ver naar achter moet plaatsen.denk daar ma eens over na
Waar heb je je eigenlijk laten opmeten?
ik kannet weten heb me laten uitmeten, en daar raden ze inderdaad een slooping af omdat iklange bovenbenen heb en daardoor het zadel te ver naar achter moet plaatsen.denk daar ma eens over na
Waar heb je je eigenlijk laten opmeten?
Quote: Origineel geplaatst door joensje op 14 Augustus 2005
1. KOMAAN, dus jij wilt zeggen dat een c40 niet de top is.Dan heb je gewoon nog ni mee nen goede fietse gereden.2.die geometrie van een slooping is zo anders da het perfect kan da je er u ni goed op voelt.3.ik kannet weten heb me laten uitmeten, en daar raden ze inderdaad een slooping af omdat iklange bovenbenen heb en daardoor het zadel te ver naar achter moet plaatsen.denk daar ma eens over na
1. Jij VINDT C40 misschien de top, daarom IS ie het nog niet (je maakt een denkfout door je -subjectieve- mening als een -objectief- gegeven te aanzien). Best wel een goed kader, maar ik moet hem niet. Reden: ik vind hem te slap, vooral aan het bracket dat ik bij elke hard pedaalslag voelde meebewegen.
2. Wat een veralgemening maak je hier?! Weet jij eigenlijk wel dat bepaalde slopings gewoon exact dezelfde geometrie hebben als hun evenbroer met tradionele bovenbuis?
3. Denk zelf hier eens over na: bij een sloping loopt de bovenbuis af, dus stopt de zitbuis op lagere hoogte, dus steekt de zadelpen meer boven het frame uit. Nu is het juist die zadelpen die je de setback geeft die jij zogezegd nodig hebt, dus heb je bij een sloping meer lengte om die setback over te realiseren.
Maar goed, dit hoéft zelfs geen invloed te hebben op de keuze sloping/traditioneel. Er dient voor jouw bovenbenen immers vrnmlk naar de zitbuishoek gekeken te worden.
1. KOMAAN, dus jij wilt zeggen dat een c40 niet de top is.Dan heb je gewoon nog ni mee nen goede fietse gereden.2.die geometrie van een slooping is zo anders da het perfect kan da je er u ni goed op voelt.3.ik kannet weten heb me laten uitmeten, en daar raden ze inderdaad een slooping af omdat iklange bovenbenen heb en daardoor het zadel te ver naar achter moet plaatsen.denk daar ma eens over na
1. Jij VINDT C40 misschien de top, daarom IS ie het nog niet (je maakt een denkfout door je -subjectieve- mening als een -objectief- gegeven te aanzien). Best wel een goed kader, maar ik moet hem niet. Reden: ik vind hem te slap, vooral aan het bracket dat ik bij elke hard pedaalslag voelde meebewegen.
2. Wat een veralgemening maak je hier?! Weet jij eigenlijk wel dat bepaalde slopings gewoon exact dezelfde geometrie hebben als hun evenbroer met tradionele bovenbuis?
3. Denk zelf hier eens over na: bij een sloping loopt de bovenbuis af, dus stopt de zitbuis op lagere hoogte, dus steekt de zadelpen meer boven het frame uit. Nu is het juist die zadelpen die je de setback geeft die jij zogezegd nodig hebt, dus heb je bij een sloping meer lengte om die setback over te realiseren.
Maar goed, dit hoéft zelfs geen invloed te hebben op de keuze sloping/traditioneel. Er dient voor jouw bovenbenen immers vrnmlk naar de zitbuishoek gekeken te worden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door joensje op 12 Augustus 2005
Neen hoor, misschien heb je gewoon een veel te grote kader gekocht. Een slooping is trouwens niet zo goed en betrouwbaar zoals ze zeggen. zelf heb ik een colnago c40 hp en een edde merckx premiun slooping. Eens je een goede carbon gewend zijt zoals colnago voelt iedere fiets minder aan. Maarja iets zoals columbus kopen is om probelmen vragen....
Wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Kan je dat even verduidelijken mbt tot Eddy Merckx Premium (sic!)?
Neen hoor, misschien heb je gewoon een veel te grote kader gekocht. Een slooping is trouwens niet zo goed en betrouwbaar zoals ze zeggen. zelf heb ik een colnago c40 hp en een edde merckx premiun slooping. Eens je een goede carbon gewend zijt zoals colnago voelt iedere fiets minder aan. Maarja iets zoals columbus kopen is om probelmen vragen....
Wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Kan je dat even verduidelijken mbt tot Eddy Merckx Premium (sic!)?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -