Die SLR C64 komt uiteindelijk op meer dan 80 gram terecht (foto: klik hier).
Er is niet direct een reden om aan te nemen dat de titanium brug sterker is dan de carbon; daarvoor zou je eerst de ervaringen met dit model moeten nagaan. Bij fy'zi:k Arione is de carbon versie alvast vele malen sterker dan die met titanium en magnesium brug.
Ik vraag me trouwens af of er überhaupt geschikte carbonzadeltjes zijn voor iemand van 87kg...
Voorts hoop ik dat je de gewone SLR al eens geprobeerd hebt. Bij carbonzadels is het van belang dat de vorm van het zadel je goed ligt, en bij SLR (een redelijk breed zadel, voor mij té breed) is dit niet bij iedereen het geval.
Selle Italia SLR 64
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door Berggeit op 03 Augustus 2005
Ik heb nu een SLR Titanium van 135 gram. Ik fiets daar zonder problemen 4 uur mee. Dus de pasvorm is oke. Maar is 87 kg te zwaar dan voor een carbon zadel? Meer kans op breken?
Prima als de pasvorm ok is.
Wat je gewicht betreft, kan ik je geen uitsluitsel geven.
Wat AX-Lightness betreft weet ik dat zij modellen hebben "onder 75kg" (zoals het mijne) en modelletjes "onder 85kg".
Ik heb nu een SLR Titanium van 135 gram. Ik fiets daar zonder problemen 4 uur mee. Dus de pasvorm is oke. Maar is 87 kg te zwaar dan voor een carbon zadel? Meer kans op breken?
Prima als de pasvorm ok is.
Wat je gewicht betreft, kan ik je geen uitsluitsel geven.
Wat AX-Lightness betreft weet ik dat zij modellen hebben "onder 75kg" (zoals het mijne) en modelletjes "onder 85kg".
Quoten: Origineel geplaatst door Berggeit op 06 Augustus 2005
Denk je dat de SLR Carbon van 99 gram met Titanium brug ook zover door kan zakken? Of is die minder flexibel, juist door die Titanium brug?
Bij mijn weten is het de "schelp" van het zadel die vrnmlk voor de doorbuiging zorgt, niet de brug.
Denk je dat de SLR Carbon van 99 gram met Titanium brug ook zover door kan zakken? Of is die minder flexibel, juist door die Titanium brug?
Bij mijn weten is het de "schelp" van het zadel die vrnmlk voor de doorbuiging zorgt, niet de brug.