Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Zelf racefiets bouwen

robinvdkruys
Forum-lid

robinvdkruys 31 jul 2005 22:00

Beste mensen,
ik heb het idee om zelf een racefiets te bouwen, of ja, te laten bouwen. De onderdelen wil ik los kopen via ebay of internetwinkels. Heeft iemand misschien een lijst die ik kan afwerken zodat ik vervolgens de hele handel maar naar de monteur hoef te brengen.

Alles Geven!!

schmo
Forum-lid

schmo 31 jul 2005 22:14

Als je zelf het frame en de onderdelen bij elkaar scharrelt zal je ook zelf je fiets in elkaar moeten schroeven ben ik bang, een fietsenmaker zal dat niet snel voor je doen als je de onderdelen niet bij hem koopt.

robinvdkruys
Forum-lid

robinvdkruys 31 jul 2005 22:17

OK, kan zijn, maar die mannen willen toch ook maar wat graag uren schrijven. Daarnaast heb ik misschien iemand die dat ' voor een leuk prijsje wil doen'
Alles Geven!!

delsol
Forum-lid

delsol 31 jul 2005 22:17

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 01 aug 2005 00:28

Quoten: Origineel geplaatst door robinvdkruys op 31 Juli 2005

OK, kan zijn, maar die mannen willen toch ook maar wat graag uren schrijven. Daarnaast heb ik misschien iemand die dat ' voor een leuk prijsje wil doen'

Ha die Robin !,
De fietsenmakers zitten niet te wachten op uren schrijven met materiaal van anderen. Sommige onderdelen zijn erg scherp bij je lokale dealer bv Goirle met zijn Ksyriums SL voor 550,-, kun je nog een keer terug komen voor garantie en is de koffie nog gratis ook. Maar ja internet is altijd het goedkoopste maar dan moet je het er wel zelf opzetten en garante ? Als je zelf niet handig bent dan ben je goed af met een service winkel.
Veel succes van ook een brabantse Robin met dezelfde foto COOL !
succes met shoppen !
echt goedkoop http://www.s-tec-sports.de/ ( was tip van ander forum lid )
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

casran
Forum-lid HC

casran 01 aug 2005 02:24

Quote: Origineel geplaatst door robinvdkruys op 31 Juli 2005

Daar zitten ze idd echt niet op te wachten. Op die manier hun brood verdienen is niet het interessantste van de job. En als ie dan, zoals andere vakmannen (loodgieters, metselaars,...) 25€ tarifieert per uur en hij neemt er zijn tijd voor -je mag dit hopen, als hij het goed doet- kan je nog eens ferm schrikken.

Nu, geen probleem natuurlijk als je iemand hebt die het doet/wil doen. Ik liet mijn ploegmechanieker ook al 2 fietsen van mij ineen steken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

julio
Forum-lid

julio 01 aug 2005 03:39

Ik bouw ook mijn eigen racefiets met onderdelen die ik via internet koop. Ik heb voornamelijk gebruik gemaakt van marktplaats.nl, dirtypages.net, ebay.nl en voor niet in NL verkrijgbare onderdelen internetwinkels in Duitsland en Engeland. Je hebt wel geduld nodig, vaak wachten op de goeie onderdelen voor een leuke prijs, maar de voorpret is derhalve ook net zo lang. Ik ben iig al drie maanden onderweg, en het gaat nog wel een maand duren.

julio
Forum-lid

julio 01 aug 2005 03:52

O ja, weet je wat ik ook een hele goeie site vind? zowel lezen als kopen: www.bikeboosting.nl

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 aug 2005 12:54

Quoten: Origineel geplaatst door robinvdkruys op 31 Juli 2005

OK, kan zijn, maar die mannen willen toch ook maar wat graag uren schrijven.

Nee hoor, die hebben het druk zat.
En dan nog, dé inkomstenbron voor een FM is fietsjes verkopen, sleutelen is daarbij een noodzakelijk kwaad, maar ze doen het niet voor de lol hoor.
Met 2 tassen onderdelen van Salden en S-Tec en Bikediscount.de etc zien ze je echt niet graag komen.
Lekker zelf doen dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 aug 2005 12:58

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Augustus 2005

25€ tarifieert per uur en hij neemt er zijn tijd voor -je mag dit hopen, als hij het goed doet- kan je nog eens ferm schrikken.

Oh hier in NL is het werkplaatstarief voor een FM eerder 35 euro per uur.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

racertje
Forum-lid

racertje 01 aug 2005 16:00

Ik heb mijn huidige koersfiets ook zelf gebouwd. Voor het meeste werk hoef je niet super technisch te zijn. Alleen de kabels en het balhoofd heb ik door mijn vaste fietsenmaker laten doen. Hij had er geen probleem mee, vond het zelfs leuk om mijn projectje te volgen. Ik was in totaal zo'n € 50 aan arbeidsloon kwijt.
Wil je teruglezen hoe het project verlopen is? Kijk dan maar eens op mijn site (www.neyenhuis.net ) bij het nieuwsberichtje van 27 november 2004. ("nieuws" en dan naar beneden scrollen).
Veel succes bij jouw project, en belangrijker nog, veel plezier.
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

julio
Forum-lid

julio 01 aug 2005 21:57

Heel mooi die Coppi! Ik begin met het voortschrijden van de jaren de stalen frames veel mooier te vinden dan de huidige generatie fietsen. Ik zou ook graag een stalen coppi opbouwen (later). Ik ben zelf wel van plan mn balhoofd te monteren. Ik heb vandaag een balhoofdpers aangeschaft

(5 euro bij de gamma)

Plaats reactie