Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zere ondervoeten door plaatjes

rvlrvl
Forum-lid

rvlrvl 26 jul 2005 18:54

Ik heb nieuwe raceschoenen gekocht (Sidi Genius 5 Black/ Silver) in combinatie met Look keo pedalen. Ik heb alleen een probleem dat ik de voetplaatjes constant voel en na het fietsen amper meer kan lopen door dat de plaatjes tegen mijn ondervoeten aan drukken.
Iemand een tip misschien of hetzelfde probleem?
ik heb de schoenplaatjes al naar voren gezet en naar achteren, maar het probleem blijft steeds bestaan. 
if (topFrame.coreLoaded) {document.write(coreFrame.convertshow("159,00",'2'));}

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2005 20:45

Ik ken de Sidi schoenen niet en weet dan ook niet wat voor een soort zool eronder zit. Maar als er goede harde (carbon) zolen onder zitten dan lijkt het mij onmogelijk dat die plaatjes te voelen zijn omdat een goede zool dit niet toelaat. Er steken toch geen ( te lange)boutjes door de zool aan de binnenkant onder de binnenzool en dat je die voelt?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

rvlrvl
Forum-lid

rvlrvl 26 jul 2005 21:40

Het zijn de standaard schroeven die ik bij de look keo pedalen hebben gekregen.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 27 jul 2005 14:59

Ik zou toch maar eens controleren of er iets door die aansluiting van de schroeven heen steekt en onder de binnenzool een bobbel geeft. Verder, welke soort zolen zitten er onder je schoenen. Zoals ik reeds schreef KAN je gewoon die problemen niet voelen bij een knalharde zool. Die geeft n.l. niet mee en blijft volkomen onvervormd als het goed is!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

robertoleonardo
Forum-lid

robertoleonardo 27 jul 2005 15:33

Het lijkt mij ook sterk dat je echt de schoenplaatjes voelt, wel misschien het drukpunt van de zool op de bal van je voet waarmee je kracht op het pedaal zet. Probeer eens een ander inlegzooltje: meer ondersteuning over een groter deel van je voet en/of andere hardheid van het inlegzooltje kan ook schelen. Zelf heb ik veel plezier van Tana inlegzooltjes met voorgevormd voetbed. Bij de reguliere schoenenzaak/schoenmaker te verkrijgen.
Pas op! Daar komt een calorie...

trekboy
Forum-lid

trekboy 30 aug 2005 01:25

Quoten: Origineel geplaatst door rvlrvl op 26 Juli 2005

Ik heb nieuwe raceschoenen gekocht (Sidi Genius 5 Black/ Silver) in combinatie met Look keo pedalen. Ik heb alleen een probleem dat ik de voetplaatjes constant voel en na het fietsen amper meer kan lopen door dat de plaatjes tegen mijn ondervoeten aan drukken.
Iemand een tip misschien of hetzelfde probleem?
ik heb de schoenplaatjes al naar voren gezet en naar achteren, maar het probleem blijft steeds bestaan.  <CRIPT>if (topFrame.coreLoaded) {document.write(coreFrame.convertshow("159,00",'2'));}

tjipo
Forum-lid

tjipo 09 sep 2005 21:49

je kan het beste naar je dealer gaan lijkt me, en het probleem aan hem voorleggen....het is toch geen goedkope schoen, en over het algemeen een super product

in ieder woord zit wel een waarheid.

Plaats reactie