goedkoper
Ik vind dat jullie in Nederland ook al enkele goedkope fietsenzaken hebben...
Geen idee wat je bedoelt, maar in Duitsland is de verbruikersbelasting slechts 16, waar de BTW in België (en in Nederland?) 21 bedraagt. Die 5 scheelt een slok op de borrel, en het viel me ontzettend op toen ik in Duitsland in elektronicaspullen ging snuffelen.
Geen idee wat je bedoelt, maar in Duitsland is de verbruikersbelasting slechts 16, waar de BTW in België (en in Nederland?) 21 bedraagt. Die 5 scheelt een slok op de borrel, en het viel me ontzettend op toen ik in Duitsland in elektronicaspullen ging snuffelen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Juli 2005
Ik vind dat jullie in Nederland ook al enkele goedkope fietsenzaken hebben...Geen idee wat je bedoelt, maar in Duitsland is de verbruikersbelasting slechts 16, waar de BTW in België (en in Nederland?) 21 bedraagt. Die 5 scheelt een slok op de borrel, en het viel me ontzettend op toen ik in Duitsland in elektronicaspullen ging snuffelen.
btw is in nl 19 . maar het prijsverschil tussen de en nl scheelt veel meer dan ± 2,5 (immers 3 op 119 = 2,53 )
Los daarvan hebben de grotere duitse bedrijven waarschijnlijk betere schaalvoordelen en/of hanteert men daar meer de "postorderformule" zoals rose versand (met daarnaast een uitstekende winkel).
zullen nog wel wat factoren van invloed zijn . . .
Ik vind dat jullie in Nederland ook al enkele goedkope fietsenzaken hebben...Geen idee wat je bedoelt, maar in Duitsland is de verbruikersbelasting slechts 16, waar de BTW in België (en in Nederland?) 21 bedraagt. Die 5 scheelt een slok op de borrel, en het viel me ontzettend op toen ik in Duitsland in elektronicaspullen ging snuffelen.
btw is in nl 19 . maar het prijsverschil tussen de en nl scheelt veel meer dan ± 2,5 (immers 3 op 119 = 2,53 )
Los daarvan hebben de grotere duitse bedrijven waarschijnlijk betere schaalvoordelen en/of hanteert men daar meer de "postorderformule" zoals rose versand (met daarnaast een uitstekende winkel).
zullen nog wel wat factoren van invloed zijn . . .
Quote: Origineel geplaatst door amstel op 20 Juli 2005
waarom zijn racefietsen en toebehoren in duitsland zoveel goedkoper dan hier in nederland??je hebt daar vel meer fiets voor het zelfde geld dan hier.
Zonder dat het de bedoeling is ga ik hiermee vast tegen benen aan schoppen van mensen die erg tevreden zijn over een Duitse (postorder)fiets, volgens mij ligt de belangrijkste oorzaak in de volgende formule:
-B-merken frames al dan niet uit het Verre Oosten, die overigens objectief gezien en kwalitatief vaak niet onderdoen voor A-merken. Imago is wel minder en dat vertaalt zich toch in een lagere prijs.
-Shimano verkoopt de groepen relatief goedkoop aan deze grootafnemers. Meestal zit er Shimano op de fietsen.
-Vanwege het postorder concept is gewoon minder personeel nodig, dus lagere kosten.
-Door een grote afzet kan de winstmarge per product laag blijven om toch een gezonde winst te behalen. Kleine race-specialisten in NL hebben soms maar een paar honderd klanten aan wie ze dan relatief veel moeten verdienen.
waarom zijn racefietsen en toebehoren in duitsland zoveel goedkoper dan hier in nederland??je hebt daar vel meer fiets voor het zelfde geld dan hier.
Zonder dat het de bedoeling is ga ik hiermee vast tegen benen aan schoppen van mensen die erg tevreden zijn over een Duitse (postorder)fiets, volgens mij ligt de belangrijkste oorzaak in de volgende formule:
-B-merken frames al dan niet uit het Verre Oosten, die overigens objectief gezien en kwalitatief vaak niet onderdoen voor A-merken. Imago is wel minder en dat vertaalt zich toch in een lagere prijs.
-Shimano verkoopt de groepen relatief goedkoop aan deze grootafnemers. Meestal zit er Shimano op de fietsen.
-Vanwege het postorder concept is gewoon minder personeel nodig, dus lagere kosten.
-Door een grote afzet kan de winstmarge per product laag blijven om toch een gezonde winst te behalen. Kleine race-specialisten in NL hebben soms maar een paar honderd klanten aan wie ze dan relatief veel moeten verdienen.
Duitsland heeft meer dan 80 miljoen inwoners en een enorme fietsmarkt, met name ook in het hogere segment. Daardoor krijgen grote inkopers de kans. Het prijsverschil kan hierdoor idd enorm oplopen. Helaas voor de 'duurdere' merken zijn deze goedkope fietsen nooit slechter, soms zelfs beter qua stijfheid.
Als ik in Duitsland een stel trapassen bestel, dan komen ze in een plastic verpakking en niet in een mooi doosje. Maar ja, dat scheelt dan 20 Euro per trapas en ik kan wel zonder dure verpakking leven.
Pas kocht ik er nog een compleet crankstel voor 90 Euro. Dat betaal ik hier voor de 2 kettingbladen alleen al.
Nog een voorbeeld: D-A cassette + D-A ketting: 90 Euro.
het enige nadeel is dat je 13 Euro verzendkosten hebt. Het zou mooi zijn als je met elkaar zou kunnen bestellen. Dat scheelt flink in de verzendkosten en je komt sneller aan de 100 Euro minimum bestelling (H&S).
Ik bestel vaak bij H&S en Rose versand. Hebben jullie ervaring met andere verzenders?
Gr, Diogenes
Pas kocht ik er nog een compleet crankstel voor 90 Euro. Dat betaal ik hier voor de 2 kettingbladen alleen al.
Nog een voorbeeld: D-A cassette + D-A ketting: 90 Euro.
het enige nadeel is dat je 13 Euro verzendkosten hebt. Het zou mooi zijn als je met elkaar zou kunnen bestellen. Dat scheelt flink in de verzendkosten en je komt sneller aan de 100 Euro minimum bestelling (H&S).
Ik bestel vaak bij H&S en Rose versand. Hebben jullie ervaring met andere verzenders?
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Ik heb ervaring met H&S en bicycles.de, beide zonder problemen, maar H&S verscheept met DPD en die laten het pakje achter bij de garage drie deuren verderop bij niet thuis. Bicycles.de verscheept met DHL en dan moet je óf een briefje op de deur plakken óf vrij nemen, óf van Leiden naar Den Haag om het af te halen op het distributiecentrum.
Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 20 Juli 2005
Als ik in Duitsland een stel trapassen bestel, dan komen ze in een plastic verpakking en niet in een mooi doosje. Maar ja, dat scheelt dan 20 Euro per trapas en ik kan wel zonder dure verpakking leven.
...
Vraag is of dat wel correct is van die verdeler. Het feit dat trapassen niet mooi in een doosje komen, heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat die uit groepen komen voor montage. Shimano/Campagnolo leveren die groepen goedkoper. Als de verdeler dan de stukken afzonderlijk verkoopt, tja...
Als ik in Duitsland een stel trapassen bestel, dan komen ze in een plastic verpakking en niet in een mooi doosje. Maar ja, dat scheelt dan 20 Euro per trapas en ik kan wel zonder dure verpakking leven.
...
Vraag is of dat wel correct is van die verdeler. Het feit dat trapassen niet mooi in een doosje komen, heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat die uit groepen komen voor montage. Shimano/Campagnolo leveren die groepen goedkoper. Als de verdeler dan de stukken afzonderlijk verkoopt, tja...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Juli 2005
Vraag is of dat wel correct is van die verdeler. Het feit dat trapassen niet mooi in een doosje komen, heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat die uit groepen komen voor montage. Shimano/Campagnolo leveren die groepen goedkoper. Als de verdeler dan de stukken afzonderlijk verkoopt, tja...
Hoeft niet per se verkeerd te zijn. Bij computeronderdelen zie je vaak hetzelfde. Postorderaars bieden je daar vaak de mogelijkheid tussen consumenten verpakking of OEM verpakking.
Bij de OEM-versie zit geen mooie verpakking, geen handleiding, geen kosten voor after sales enz. enz.
Bovendien als ik naar mijn FM ga en een onderdeel laat monteren zie ik vaak ook niet welk onderdeel hij uit zijn magazijn haalt (de consumenten versie of de OEM versie).
Vraag is of dat wel correct is van die verdeler. Het feit dat trapassen niet mooi in een doosje komen, heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat die uit groepen komen voor montage. Shimano/Campagnolo leveren die groepen goedkoper. Als de verdeler dan de stukken afzonderlijk verkoopt, tja...
Hoeft niet per se verkeerd te zijn. Bij computeronderdelen zie je vaak hetzelfde. Postorderaars bieden je daar vaak de mogelijkheid tussen consumenten verpakking of OEM verpakking.
Bij de OEM-versie zit geen mooie verpakking, geen handleiding, geen kosten voor after sales enz. enz.
Bovendien als ik naar mijn FM ga en een onderdeel laat monteren zie ik vaak ook niet welk onderdeel hij uit zijn magazijn haalt (de consumenten versie of de OEM versie).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ik zie bij mijn eigen FM hier ook grote dozen met kettingen. Dan betaal ik voor een ketting die uit een grote doos komt net zoveel als voor een andere ketting die WEL met doosje geleverd wordt.
Wat ook verwerpelijk is: als je een D-A groep laat monteren, dan zitten er bv. kabelverstellers bij, die misschien niet op je frame passen. Die dingen houden ze achter, net zoals de 2e breekstift van een ketting, en die verkopen ze later los aan een ander. Die D-A verstellers moeten dan 25 Euro kosten en een breekstift 1 Euro!
Nu wij het hier toch over hebben: ik had pas een garantie geval en moest toen nog zo'n 50 Euro arbeidsloon betalen "omdat ze alleen de onderdelen kunnen reclameren bij de importeur". Ik heb daar echter geen fluit mee te maken. Ik koop een product en daar maken zij winst op. Als dan door een fabricagefout iets stuk gaat, dan moet de FM het gewoon maken, vind ik. Ze maken tenslotte toch ook winst op al die onderdelen die wel heel blijven? Ik vind het tenminste raar.
Gr, Diogenes
Wat ook verwerpelijk is: als je een D-A groep laat monteren, dan zitten er bv. kabelverstellers bij, die misschien niet op je frame passen. Die dingen houden ze achter, net zoals de 2e breekstift van een ketting, en die verkopen ze later los aan een ander. Die D-A verstellers moeten dan 25 Euro kosten en een breekstift 1 Euro!
Nu wij het hier toch over hebben: ik had pas een garantie geval en moest toen nog zo'n 50 Euro arbeidsloon betalen "omdat ze alleen de onderdelen kunnen reclameren bij de importeur". Ik heb daar echter geen fluit mee te maken. Ik koop een product en daar maken zij winst op. Als dan door een fabricagefout iets stuk gaat, dan moet de FM het gewoon maken, vind ik. Ze maken tenslotte toch ook winst op al die onderdelen die wel heel blijven? Ik vind het tenminste raar.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Dat je € 50,= moet betalen is aan de andere kant ook wel logisch, (maar ik weet niet wat er afgesproken was...) maar als je nagaat dat de FM voor de kosten moet opdraaien zouden ze ook zo failliet zijn. Dat ligt aan de garantie, bijv. bij een framegarantie krijgt de dealer een nieuw frame, deze moet dan nog wel omgebouwd worden, deze kosten zitten niet bij de framegarantie in en zijn in principe voor de klant. Maar dat verschilt per merk, sommige fabrieken betalen ook wel de ombouwkosten aan de dealer, maar meestal is het alleen een nieuw frame dat ze dan krijgen.
Als dit komt door een montagefout van de dealer is het idd raar dat je die moet betalen, het is immers hun fout.
Maargoed, ik zeg dit zonder dat ik weet waar het om gaat en wat er afgesproken was...
En dat ze die andere onderdelen (kabelversteller) er niet bij doen is idd niet helemaal recht. Deze zou ik er dan ook gewoon bij willen hebben, als je er immers toch voor betaald.. toch?
Als dit komt door een montagefout van de dealer is het idd raar dat je die moet betalen, het is immers hun fout.
Maargoed, ik zeg dit zonder dat ik weet waar het om gaat en wat er afgesproken was...
En dat ze die andere onderdelen (kabelversteller) er niet bij doen is idd niet helemaal recht. Deze zou ik er dan ook gewoon bij willen hebben, als je er immers toch voor betaald.. toch?