Zoals in het "nieuwe fiets" forum te lezen valt, ben ik een nieuwe fiets aan het samenstellen. In de prijsklasse van een redelijk goede fiets kan ik kiezen uit de volgende velgen, tenzij ik zelf een beter voorstel heb.
1) Mavic CXP 33. V-vormige velg. 470 gr.
2) Ambrosio excellence, eveneens een wat lagere velg. 430 gr.
3) Ambrosio focus. Een mooi hoge velg. wel wat zwaar, 530 gr.
En dan de velg waar zelfs Google weinig over weet te vinden:
4) Kinlin Keymet XR-300. Volgens de fietsenmaker vergelijkbaar met de Ambrosio focus, maar wel 100 gr (!) per velg lichter: 430 gr.
Heeft iemand hier van gehoord, danwel ervaring mee?
Verder ben ik heel benieuwd wat de mening is over deze velgen. Zelf heb ik een kleine voorkeur voor hoge velgen vanwege de "looks." Andere merken die het overwegen waard zijn?
handgespaakte wielset: Kinlin??
-
- Forum-lid
Ken die Keymets niet, maar ondanks de hoge velg vind ik ze wel vrij lelijk, beetje een Zeeman uitstraling. De Ambrosio's vind ik een van de mooiste velgen verkrijgbaar, als je perse hoog wilt zou ik toch voor de CXP 33's gaan, of Fir SC350 (weet gewicht daarvan niet zo 1-2-3).
-
- Forum-lid
American Classic 350 is ook een prima/mooie velg. Weegt slechts 350 tot 360gr en kost rond de 60-70 euro.
Ken Kin Lin (met spatie) nagenoeg alleen van Zeeman achtige spullen (goedkope single wall velgen die ik vaak 'richt' met twee handen en een voet), maar zo af en toe duiken er outsiders op die ook van beter werk weten...........kijk en oordeel zelf.......
http://www.wheelgiant.com.tw/Bmu/EN/htm ... 010827.HTM
http://www.wheelgiant.com.tw/Bmu/EN/htm ... 010827.HTM
Velg 1 en 2 zijn absoluut twee betrouwbare goede produkten. Als je daartussen kiest, moet je een afweging gewicht/esthetiek/prijs maken, denk ik.
Een vriend van me had ooit wielen met velg 3. Degelijk, maar die jongen is nogal stevig gebouwd en duwt een enorm vermogen. Gevolg is dat ie zijn wielen heel vaak moest checken. De mechanieker werkte dan ook liever met andere velgen...
Over velg 4 weet ik ook niets te zeggen.
Een vriend van me had ooit wielen met velg 3. Degelijk, maar die jongen is nogal stevig gebouwd en duwt een enorm vermogen. Gevolg is dat ie zijn wielen heel vaak moest checken. De mechanieker werkte dan ook liever met andere velgen...
Over velg 4 weet ik ook niets te zeggen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -