Uitventen 10/2
Dit (gedeelte van het) artikel van Dominique Elshout stond 2 juli jl. in BN/DeStem.
Ik kan me er wel in vinden en wilde het even met jullie delen.
"Het verhaal van Lance de oud-patiënt is bekend. Met kanker valt niet te spotten. Dat doe ik dus ook niet. Het lijkt er eerder op dat Lance dat zelf doet tegenwoordig, in samenwerking met het kekke sportmerk Nike. Nike heeft een nieuwe kledinglijn, 10 2 geheten. Het betreft hier een datum, net zoiets als 9 11, de Amerikaanse aanduiding van wat bij ons elf september heet. 10 2 is twee oktober, de dag waarop bij Lance Armstrong teelbalkanker werd geconstateerd. En nu zijn er tegenwoordig Nike-polo’s, Nike-schoenen en Nike-koerstruien te koop met daarop die datum. Het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar volgens mij lijkt het wel erg op het uitventen van een levensbedreigende kwaal. Dat per verkocht artikel één dollar naar de kankerbestrijding gaat, is wel weer prettig. De spullen zijn ook niet lelijk, laat dat maar aan Nike over, maar dan koop ik toch liever een Zeemannetje."
Waarom zou ik met die datum op mijn shirt gaan rijden als ik die ene dollar/euro ook zo over kan maken naar giro 26000 (KWF kankerbestrijding)?
Ik kan me er wel in vinden en wilde het even met jullie delen.
"Het verhaal van Lance de oud-patiënt is bekend. Met kanker valt niet te spotten. Dat doe ik dus ook niet. Het lijkt er eerder op dat Lance dat zelf doet tegenwoordig, in samenwerking met het kekke sportmerk Nike. Nike heeft een nieuwe kledinglijn, 10 2 geheten. Het betreft hier een datum, net zoiets als 9 11, de Amerikaanse aanduiding van wat bij ons elf september heet. 10 2 is twee oktober, de dag waarop bij Lance Armstrong teelbalkanker werd geconstateerd. En nu zijn er tegenwoordig Nike-polo’s, Nike-schoenen en Nike-koerstruien te koop met daarop die datum. Het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar volgens mij lijkt het wel erg op het uitventen van een levensbedreigende kwaal. Dat per verkocht artikel één dollar naar de kankerbestrijding gaat, is wel weer prettig. De spullen zijn ook niet lelijk, laat dat maar aan Nike over, maar dan koop ik toch liever een Zeemannetje."
Waarom zou ik met die datum op mijn shirt gaan rijden als ik die ene dollar/euro ook zo over kan maken naar giro 26000 (KWF kankerbestrijding)?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ach dit is toch tegenwoordig normaal.
Ik heb op de universiteit het Bedrijfsethiek gehad. Hierin kwam 'Maatschappelijk Verantwoord nderneming.' Er is maar 1 en ook maar 1 reden waarom ondernemingen dit soort dingen doen, ze worden er zelf beter van!!
Geen enkel onderneming doet zoiets om er niet beter van te worden!
Ik heb op de universiteit het Bedrijfsethiek gehad. Hierin kwam 'Maatschappelijk Verantwoord nderneming.' Er is maar 1 en ook maar 1 reden waarom ondernemingen dit soort dingen doen, ze worden er zelf beter van!!
Geen enkel onderneming doet zoiets om er niet beter van te worden!
As a final touch god created the Dutch!
Quoten: Origineel geplaatst door sjembek op 11 Juli 2005
Ach dit is toch tegenwoordig normaal.
Ik heb op de universiteit het Bedrijfsethiek gehad. Hierin kwam 'Maatschappelijk Verantwoord nderneming.' Er is maar 1 en ook maar 1 reden waarom ondernemingen dit soort dingen doen, ze worden er zelf beter van!!
Geen enkel onderneming doet zoiets om er niet beter van te worden!
ndernemingen zijn net mensen
Ach dit is toch tegenwoordig normaal.
Ik heb op de universiteit het Bedrijfsethiek gehad. Hierin kwam 'Maatschappelijk Verantwoord nderneming.' Er is maar 1 en ook maar 1 reden waarom ondernemingen dit soort dingen doen, ze worden er zelf beter van!!
Geen enkel onderneming doet zoiets om er niet beter van te worden!
ndernemingen zijn net mensen
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 11 Juli 2005
Quoten: Origineel geplaatst door sjembek op 11 Juli 2005
Ach dit is toch tegenwoordig normaal.
Ik heb op de universiteit het Bedrijfsethiek gehad. Hierin kwam 'Maatschappelijk Verantwoord nderneming.' Er is maar 1 en ook maar 1 reden waarom ondernemingen dit soort dingen doen, ze worden er zelf beter van!!
Geen enkel onderneming doet zoiets om er niet beter van te worden!
ndernemingen zijn net mensen
Idd, er zijn echt heel weinig mensen die iets voor een ander over hebben.
Quoten: Origineel geplaatst door sjembek op 11 Juli 2005
Ach dit is toch tegenwoordig normaal.
Ik heb op de universiteit het Bedrijfsethiek gehad. Hierin kwam 'Maatschappelijk Verantwoord nderneming.' Er is maar 1 en ook maar 1 reden waarom ondernemingen dit soort dingen doen, ze worden er zelf beter van!!
Geen enkel onderneming doet zoiets om er niet beter van te worden!
ndernemingen zijn net mensen
Idd, er zijn echt heel weinig mensen die iets voor een ander over hebben.
As a final touch god created the Dutch!
Dat vind ik ook altijd zo bijzonder aan de loterijen in Nederland.
Doe mee aan deze loterij en steun x en y. Of x van de opbrengst van deze loterij gaat naar doel x.
In werkelijkheid moet er een minimaal een bij wet vastgesteld percentage afgedragen worden aan een of meerdere goede doelen om een loterij te mogen organiseren.
Ik weet niet meer waar ik dat precies gelezen heb (dit forum?) maar Amerikanen hebben deze tactiek bijna tot een kunst verheven.
(In een restaurant) We are proud to offer you a smoking free facility. De werkelijkheid: roken in restaurants is verboden. 'T is maar net hoe je de boodschap verpakt.
Zo denk ik ook dat de marketing boys van Nike een sommetje hebben gemaakt en bedacht dat als ze 1 dollar doneren de kleding beter verkocht wordt (dubbeltje uitgeven om een Euro te verdienen).
Doe mee aan deze loterij en steun x en y. Of x van de opbrengst van deze loterij gaat naar doel x.
In werkelijkheid moet er een minimaal een bij wet vastgesteld percentage afgedragen worden aan een of meerdere goede doelen om een loterij te mogen organiseren.
Ik weet niet meer waar ik dat precies gelezen heb (dit forum?) maar Amerikanen hebben deze tactiek bijna tot een kunst verheven.
(In een restaurant) We are proud to offer you a smoking free facility. De werkelijkheid: roken in restaurants is verboden. 'T is maar net hoe je de boodschap verpakt.
Zo denk ik ook dat de marketing boys van Nike een sommetje hebben gemaakt en bedacht dat als ze 1 dollar doneren de kleding beter verkocht wordt (dubbeltje uitgeven om een Euro te verdienen).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Marketing-technisch is Armstrong puur goud, het is het verhaal van de atleet als winnaar en de mens als winnaar over een ziekte. Mensen identificeren zichzelf daar graag mee en kunnen zich een beetje in het verhaal kopen met die kledinglijn plus dat ze zich goed kunnen voelen over die ene euro die naar de kankerbestrijding gaat. Triple bingo en de Nike marketingafdeling is de gelukkigste ter wereld, omzet laatste kwartaal met 7 omhoog, winst van $305 mln naar $349,5 mln....
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 11 Juli 2005
Dit (gedeelte van het) artikel van Dominique Elshout stond 2 juli jl. in BN/DeStem.
Ik kan me er wel in vinden en wilde het even met jullie delen.
"Het verhaal van Lance de oud-patiënt is bekend. Met kanker valt niet te spotten. Dat doe ik dus ook niet. Het lijkt er eerder op dat Lance dat zelf doet tegenwoordig, in samenwerking met het kekke sportmerk Nike. Nike heeft een nieuwe kledinglijn, 10 2 geheten. Het betreft hier een datum, net zoiets als 9 11, de Amerikaanse aanduiding van wat bij ons elf september heet. 10 2 is twee oktober, de dag waarop bij Lance Armstrong teelbalkanker werd geconstateerd. En nu zijn er tegenwoordig Nike-polo’s, Nike-schoenen en Nike-koerstruien te koop met daarop die datum. Het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar volgens mij lijkt het wel erg op het uitventen van een levensbedreigende kwaal. Dat per verkocht artikel één dollar naar de kankerbestrijding gaat, is wel weer prettig. De spullen zijn ook niet lelijk, laat dat maar aan Nike over, maar dan koop ik toch liever een Zeemannetje."
Waarom zou ik met die datum op mijn shirt gaan rijden als ik die ene dollar/euro ook zo over kan maken naar giro 26000 (KWF kankerbestrijding)?
Heb hier onder een andere post ook al eens iets over gemeld, ben het helemaal met je (en schrijver artikel) eens...
Dit (gedeelte van het) artikel van Dominique Elshout stond 2 juli jl. in BN/DeStem.
Ik kan me er wel in vinden en wilde het even met jullie delen.
"Het verhaal van Lance de oud-patiënt is bekend. Met kanker valt niet te spotten. Dat doe ik dus ook niet. Het lijkt er eerder op dat Lance dat zelf doet tegenwoordig, in samenwerking met het kekke sportmerk Nike. Nike heeft een nieuwe kledinglijn, 10 2 geheten. Het betreft hier een datum, net zoiets als 9 11, de Amerikaanse aanduiding van wat bij ons elf september heet. 10 2 is twee oktober, de dag waarop bij Lance Armstrong teelbalkanker werd geconstateerd. En nu zijn er tegenwoordig Nike-polo’s, Nike-schoenen en Nike-koerstruien te koop met daarop die datum. Het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar volgens mij lijkt het wel erg op het uitventen van een levensbedreigende kwaal. Dat per verkocht artikel één dollar naar de kankerbestrijding gaat, is wel weer prettig. De spullen zijn ook niet lelijk, laat dat maar aan Nike over, maar dan koop ik toch liever een Zeemannetje."
Waarom zou ik met die datum op mijn shirt gaan rijden als ik die ene dollar/euro ook zo over kan maken naar giro 26000 (KWF kankerbestrijding)?
Heb hier onder een andere post ook al eens iets over gemeld, ben het helemaal met je (en schrijver artikel) eens...
Sja typisch amerikaanse manier van 'fund raising' hè.....
Hij haalt wat op voor de kankerbestrijding, en Nike en Lance zelf verdienen er ook wat aan.
Win-win-win situatie?
Mensen identificeren zich natuurlijk gewoon graag met Lance.
Hij haalt wat op voor de kankerbestrijding, en Nike en Lance zelf verdienen er ook wat aan.
Win-win-win situatie?
Mensen identificeren zich natuurlijk gewoon graag met Lance.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik vind dat die mijnheer Dominique Elshout wat spijkers op laag water zoekt... uiteraard verdient Nike vet veel geld aan die kledij. Ik heb ze ook en ben er me terdege van bewust.
Ik hou van het verhaal van Armstrong en weet wat hij doorgemaakt heeft. Voor mij is de datum van de kankerdiagnose bij mijn moeder (die 40 dagen later overleed) ook zowat hét belangrijkste moment in m'n jonge leven; sindsdien is niets meer hetzelfde... Het feit dat ik een Texaans vlagje op m'n koersschoenen heb en een LoneStar helmet zijn voor mij het constante bewijs dat ik me van die hele problematiek bewust ben en ermee opsta en ga slapen (en dat symboliseer ik wat in een Texaanse wielrenner).
Vergeet daarbij ook niet dat bewustwording minstens even belangrijk zijn dan fundraising. Ik zal dan ook nooit nalaten te getuigen over de talrijke moedige patiënten die ik ontmoette.
Ik hou van het verhaal van Armstrong en weet wat hij doorgemaakt heeft. Voor mij is de datum van de kankerdiagnose bij mijn moeder (die 40 dagen later overleed) ook zowat hét belangrijkste moment in m'n jonge leven; sindsdien is niets meer hetzelfde... Het feit dat ik een Texaans vlagje op m'n koersschoenen heb en een LoneStar helmet zijn voor mij het constante bewijs dat ik me van die hele problematiek bewust ben en ermee opsta en ga slapen (en dat symboliseer ik wat in een Texaanse wielrenner).
Vergeet daarbij ook niet dat bewustwording minstens even belangrijk zijn dan fundraising. Ik zal dan ook nooit nalaten te getuigen over de talrijke moedige patiënten die ik ontmoette.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door Held op 16 Juli 2005
@Casran:
Welke Lone Star helm heb je? De nieuwste of die er een voor?
Deze hier. Dat is de voorlaatste zeker? Ik denk dat er momenteel eentje is met wat streepje geel in en witte carbon tussenstukjes.
@Casran:
Welke Lone Star helm heb je? De nieuwste of die er een voor?
Deze hier. Dat is de voorlaatste zeker? Ik denk dat er momenteel eentje is met wat streepje geel in en witte carbon tussenstukjes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -