Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Selle Italia SLR XP

beukje
Forum-lid

beukje 28 jun 2005 19:46

Ik rijd ongeveer een jaar met dit zadel. ngeveer op 10 centimeter van de punt is het zadeldek vesleten door het schuren van de broek tegen de zijkant van het zadel. Dit zadel is tamelijk breed van voren en vrij plat. Weet iemand of je het zadeldek kan laten overtrekken?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2005 16:52

gewoon een nieuwe kopen voor €60, en als het nog wel meevalt gewoon met stukje goeie zwarte tape weer beetje repareren, want anders is het geen echte SLR zonder tape :P. (door valpartijen schuurt altijd aan 1 van de kanten wat leer van het zadel, heb ik ook, maar ik vind het niet de moeite om daarvoor het zadel weg te gooien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pieter-paul
Forum-lid
Contact

pieter-paul 16 aug 2005 17:02

Beukje ik weet niet waar je het zadel gekocht heb, maar laatst was ik bij Rose in Bocholt (sorry hoor :)) en een vriend van mij heeft dat zadel ook daar gekocht, en heeft een oud zadel met dezelfde kenmerken als jij hebt. Nu vroeg hij daarnaar en bij Rose gaven ze aan dat er standaard 2 jaar garantie zit op het zadel, dus ook op zulke schuurplekken als jij hebt.
Die 2 jaar is standaard via de Europese richtlijnen en daar houden ze zich in Duitsland streng aan. (Het is overigens ook maar 1 van de weinige punten die ik op kan noemen voor Europa, ben er namelijk fel op tegen)

beukje
Forum-lid

beukje 22 aug 2005 01:29

Ik heb het zadel inderdaad bij Roseversand gekocht. Misschien loont het de moeite hem op te sturen voor garantie.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 22 aug 2005 08:42

Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 21 Augustus 2005

Ik heb het zadel inderdaad bij Roseversand gekocht. Misschien loont het de moeite hem op te sturen voor garantie.

volgens mij is dit gebruikersslijtage en geen fabrieksfout, dus over garantie heb ik zo mijn twijfels.

beukje
Forum-lid

beukje 25 aug 2005 15:55

Ja, ik vrees dat het vergeefse moeite is. Ik heb nu een Flite. Die is veel ronder en dunner van voren. Zit wat zachter maar wel lekker.

pieter-paul
Forum-lid
Contact

pieter-paul 26 aug 2005 10:19

je kunt natuurlijk altijd bellen naar Rose, volgens mij doen ze echt niet moeilijk over dat zadel, ook gebruikssporen vallen bij mijn weten onder de garantie

sparko
Forum-lid

sparko 27 aug 2005 18:13

naar mijn weten valt iets onder garantie als het door fabrikatie en/of ontwerp fouten stuk en/of beschadigd is geraakt. Hierbij is het gewoon slijtage en dan kan je betwijfelen of het een ontwerpfout is.

Plaats reactie