Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Beginnersvraag

twowheels
Forum-lid

twowheels 23 jun 2005 17:05

Halo,
kben nieuw op dit forum en heb een vraagske ivm de voeding. Kheb mij juist ne nieuwe vlo aangeschaft. Kben van plan om met de vlo naar het werk te gaan. Dat is wel een grote afstand 40 km heen, ale we zullen wel zien ofdat da ga lukken. Vandaag heb ik het eens uitgeprobeerd in de blakende zon en kheb het toch gedaan in één trek dus moet da toch te doen zijn in twee keren ( kwas der wel moe van ma ni om dood te vallen).   Alleen stel ik mij de vraag als ik dat blijf doen ofdat mijn reserves niet gaan opgeraken? Dus dacht ik dat ik wat meer op men voeding zou moeten letten. Soms lees ik vanalles over snelle en trage suikers , en op tv zie ik die tennis(t)ers altijd uit twee fleskes drinken... Kzou ni willen dak onderweg iets voor krijg, dus als iemand goede raad weet.....dank bij voorbaat.

Hard work beats talent, when talent refuses to work hard <br>
(Is ni van mij ze )

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 23 jun 2005 17:21

Vlo? Kuddegij nie efkes wa normaoler praote?

schmo
Forum-lid

schmo 23 jun 2005 17:28

Vlo = Vélo, fiets, dat begrijp ik wel, maar het is wel knap ambetant lezen moet ik zeggen . Maar voor 40km fietsen heof je niks speciaals te eten of te drinken, zolang je maar goed drinkt met dit weer gaat dat wel lukken.

pmme
Forum-lid

pmme 23 jun 2005 17:54

op tv zie ik de tenissers altijd 2 flesjes drinken.... sorry maar tennis is toch geen echte sport... heb je die dikke wijven ( clijsters, davenport, mauresmau) al eens bekeken: vetpercentage rond de 15-20%... akkoord de tennisbabes zijn niet te versmaden maar sport is nog wel effe iets anders... opslaan.. mis ... 2e poging ...dit zo een keer of zes achter elkaar en dan mogen ze even 2 min gaan zitten. Beetje regen ... hup naar binnen...beetje pijn... effe 10 min time out voor de kine of de dokter...
gewoon voldoende drinken bij warm weer is ok. By the way ... naar het werk 40 km... terug naar huis 40 km dat is op 20 werkdagen per maand wel 1600 km... doe je dit zo'n 8 maanden ( als niet te slecht weer is) dan heb je 12800 km op de teller ... hierop zijn velen jaloers
succes

ik ben beg&#111;nnen met niets, het meeste heb ik nog

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 24 jun 2005 11:30

Quoten: Origineel geplaatst door PMME op 23 Juni 2005

op tv zie ik de tenissers altijd 2 flesjes drinken.... sorry maar tennis is toch geen echte sport... heb je die dikke wijven ( clijsters, davenport, mauresmau) al eens bekeken: vetpercentage rond de 15-20%... akkoord de tennisbabes zijn niet te versmaden maar sport is nog wel effe iets anders... opslaan.. mis ... 2e poging ...dit zo een keer of zes achter elkaar en dan mogen ze even 2 min gaan zitten. Beetje regen ... hup naar binnen...beetje pijn... effe 10 min time out voor de kine of de dokter...

Een vetpercentage van 15-20% is prima voor een vrouw. Vrouw zijn en lage vetpercentages gaan niet goed samen, dat verkloot de hele hormoonhuishouding (de menstruatie valt weg). Een vetpercentage van 15-20% voor een sport als tennis lijkt me helemaal niet zo erg (normaal is 25% voor een vrouw...). Tennis is een erg explosieve en blessuregevoelige sport, is misschien zwaarder dan je denkt (vooral in de hitte, op de fiets wordt je nog lekker gekoeld door rijwind).

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 24 jun 2005 12:55

Duursporters onderschatten volgens mij veel te vaak de zwaarte van sprint-sporten als tennis en voetbal. Bovendien zijn deze sporten veel blessure-gevoeliger (knieen, armen, rug, het hele zootje) dan wielrennen.

twijfelaar
Forum-lid

twijfelaar 24 jun 2005 14:18

Quote: Origineel geplaatst door TwowheelS op 23 Juni 2005
Halo,kben nieuw op dit forum en heb een vraagske ivm de voeding. Kheb mij juist ne nieuwe vlo aangeschaft. Kben van plan om met de vlo naar het werk te gaan. Dat is wel een grote afstand 40 km heen, ale we zullen wel zien ofdat da ga lukken. Vandaag heb ik het eens uitgeprobeerd in de blakende zon en kheb het toch gedaan in één trek dus moet da toch te doen zijn in twee keren ( kwas der wel moe van ma ni om dood te vallen).   Alleen stel ik mij de vraag als ik dat blijf doen ofdat mijn reserves niet gaan opgeraken? Dus dacht ik dat ik wat meer op men voeding zou moeten letten. Soms lees ik vanalles over snelle en trage suikers , en op tv zie ik die tennis(t)ers altijd uit twee fleskes drinken... Kzou ni willen dak onderweg iets voor krijg, dus als iemand goede raad weet.....dank bij voorbaat. 

ik fiets ook woon-werk. De korte rit is 28km. Maar bij mooi weer en indien tijd doe ik het aangename ommetje en ben ik rap vertrokken voor dik 40km.

Ik neem bij dit warme weer 2 bidonnekes mee en dan heb ik nog over.
Bij gewoon weer heb ik maar 1 bidon en daar doe ik heen en weer mee. Kwestie van overdag veel bij te drinken.

Eten? Niks speciaals.
Ik vertrek altijd binnen het half uur na mijn ontbijt (anders suikerdipje) en eet niet spectaculair anders dan vroeger. Als er bananen zijn eet ik een banaan, maar da' s niet echt nodig.
' s avonds ga ik wel rond een uur of 4 een twix ofzo snoepen, al denk ik dat dat ook niet per se hoeft (meer uit zin en ik fiets die er toch af).
Ben nu 2 maand bezig en ben eigenlijk weinig tot niks afgevallen. Wat spier bij, wat vet weg. Gewicht status quo.

Normaal fiets ik ongeveer 30 gemiddeld (zowel kort als lang, op lang zelfs iets meer omdat ik daar beter kan doorfietsen).

Krijg jij ook fietsvergoeding??? Ik krijg 0,15 per km. Tikt aardig weg. En da's dan nog los van de bezine die ik uitspaar tov toen ik met de wagen ging.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 jun 2005 15:15

gewoon voldoende drinken bij warm weer is ok. By the way ... naar het werk 40 km... terug naar huis 40 km dat is op 20 werkdagen per maand wel 1600 km... doe je dit zo'n 8 maanden ( als niet te slecht weer is) dan heb je 12800 km op de teller ... hierop zijn velen jaloers
succes

+20% ja !!!
aan uw taal te hore zijde gij nen belg zekers, awel ge moet nie speciaal op uw voeding lette want gij zijt toch gene echte hé, zied alleen da ge onderweg wà dorstlesser in aw bus doe en nemt iet mee van meuslibar of vloeibare voeding oem af en toe eens in aw kas te slaan tegen den honger!
Greetz, TS

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 24 jun 2005 23:09

... heb je die dikke wijven ( clijsters, davenport, mauresmau) al eens bekeken: vetpercentage rond de 15-20%...

Een vrouw met een vetpercentage tussen 15 en 20% is niet absoluut niet dik. Ik heb ooit wel eens laten meten en ik zat toen altijd boven de 25%. Nu denk ik niet meer er boven, maar ook niet veel er onder. 25% schijnt een mooi percentage te zijn voor een vrouw die redelijk aan sport doet. Bij mannen zit je al snel 10% lager (of meer)
PS wel eens een vrouw gezien met 5% vet? Nee? Houden zo! (Je kan wel raden waar je dat het eerste ziet verdwijnen  )
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

onlycampa
Forum-lid

onlycampa 26 jun 2005 12:16

Een vrouw met een vetpercentage tussen 15 en 20% is niet absoluut niet dik. Ik heb ooit wel eens laten meten en ik zat toen altijd boven de 25%. Nu denk ik niet meer er boven, maar ook niet veel er onder. 25% schijnt een mooi percentage te zijn voor een vrouw die redelijk aan sport doet. Bij mannen zit je al snel 10% lager (of meer)
PS wel eens een vrouw gezien met 5% vet? Nee? Houden zo! (Je kan wel raden waar je dat het eerste ziet verdwijnen  )

Het gat in hun hand????
Alleen maar Campa en niets anders!

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 26 jun 2005 12:33

Haha, ja ....
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

twijfelaar
Forum-lid

twijfelaar 27 jun 2005 16:13

Quote: Origineel geplaatst door race1d op 24 Juni 2005
Quoten: Origineel geplaatst door PMME op 23 Juni 2005... heb je die dikke wijven ( clijsters, davenport, mauresmau) al eens bekeken: vetpercentage rond de 15-20%... Een vrouw met een vetpercentage tussen 15 en 20% is niet absoluut niet dik. Ik heb ooit wel eens laten meten en ik zat toen altijd boven de 25%. Nu denk ik niet meer er boven, maar ook niet veel er onder. 25% schijnt een mooi percentage te zijn voor een vrouw die redelijk aan sport doet. Bij mannen zit je al snel 10% lager (of meer)PS wel eens een vrouw gezien met 5% vet? Nee? Houden zo! (Je kan wel raden waar je dat het eerste ziet verdwijnen  )

jaja, en waar het het eerste terug verschijnt weet ik ook... En helaas is dat niet op dezelfde plek...

Krijg je een raar zicht zenne, na zo een paar verdik verdun cyclussen...

Plaats reactie