goede, lichte stuurpen
- daniel1975
- Forum-lid HC
ITM Millenium.... ook bijpassende stuurbocht nemen, heb je een prachtige lichte set.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waar baseer je dat op dat dat de besten zijn?
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je kan enkel een lichtere vinden in Extralite UL2 stem. Maar daar heb ik er al een paar van gezien die gebroken zijn en zo'n stuurpen kost je iets van €200. Ritchey WCS stuurpen is stijf zat. Superlicht (mijn 100 mm OS weegt 108 gram met stock bolts). Kijk maar eens op forum van weight weenies, daar zijn ook paar topics over geweest. Sommige vinden de F99 aan de slappe kant, andere niet. Maar niemand heeft wat te klagen over 2004 modellen en later van Ritchey WCS. De opgegeven gewicht kloppen of ze wegen nog minder. Je kan de stalen schroeven nog vervangen door titanium, dan kan je de stuurpen onder de 100 gram krijgen.
De lichste carbon stuurpennen wegen 150 gram. Ik hoef geen stijvere pen dan een wcs, ik vind die al steif zat dus ik zie niet in wat je op schiet met een carbon pen behalve dat er niet natuurlijke leuk uitziet.
De lichste carbon stuurpennen wegen 150 gram. Ik hoef geen stijvere pen dan een wcs, ik vind die al steif zat dus ik zie niet in wat je op schiet met een carbon pen behalve dat er niet natuurlijke leuk uitziet.
In de 26.0 uitvoering is de F99 stijver dan de ritchey (die een passing van 25.8 heeft), de beste sturen (die van Syntace zijn beter dan die van Richey) zijn 26.0 dus denk ik dat voor 26.0 de F99 de beste keus is (en bij oversized dus 31.8 sturen de Ritchey.
Ik zou nooit voor een stuurpen uit carbon kiezen maar ze zijn er echt wel onder de 150 gram (o.a. carbon crew en de nieuwe Time voorbouw).
Wil je een stijve voorbouw dan zou je eens naar de Thomson X2 of de Tune/ Frm voorbouw kunnen kijken (beide zo'n 165 gram)
Ik zou nooit voor een stuurpen uit carbon kiezen maar ze zijn er echt wel onder de 150 gram (o.a. carbon crew en de nieuwe Time voorbouw).
Wil je een stijve voorbouw dan zou je eens naar de Thomson X2 of de Tune/ Frm voorbouw kunnen kijken (beide zo'n 165 gram)
de deda pen is vrij zwaar (voegt niets toe aan de newton) en de easton is zo'n beetje de slechtste pen op de markt, heb er tot op heden twee geinstalleerd en beide retour moeten sturen vanwege de slechte passing en het slecht werkende klemsysteem. Ritchey en Syntace zijn producten met een optimale prijs/kwaliteit verhouding, als alternatief zou je eens naar een X2 van thomson kunnen kijken.