Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton Circuit wielset

marsie
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2005 16:08

marsie 31 mar 2005 22:30

Hoi,
Heeft hier iemand ervaring met de Easton Circuit wielen (v/h Velomax Circuit)? Ik lees goeie reviews (vooral uit de VS) over de combinatie sterk en licht. Ik ben zelf geen lichte rijder, ca 100 kg. Hoe zit het met onderhoud, kun je dat zelf, de fietsenmaker of altijd naar Veltec?
Wat zijn goeie alternatieven in deze prijsklasse. Is bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3 ook sterk en licht? En ervaring met Mavic Elite, Equipe bij zwaardere rijders?
Bij voorbaat dank!
 
Just for fun

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 31 mar 2005 22:32

Quoten: Origineel geplaatst door Marsie op 31 Maart 2005


Hoi,
Heeft hier iemand ervaring met de Easton Circuit wielen (v/h Velomax Circuit)? Ik lees goeie reviews (vooral uit de VS) over de combinatie sterk en licht. Ik ben zelf geen lichte rijder, ca 100 kg. Hoe zit het met onderhoud, kun je dat zelf, de fietsenmaker of altijd naar Veltec?
Wat zijn goeie alternatieven in deze prijsklasse. Is bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3 ook sterk en licht? En ervaring met Mavic Elite, Equipe bij zwaardere rijders?
Bij voorbaat dank!
 


ik heb zeer goede ervaringen met de circuits. nderhoud is niet nodig, ze zijn supersterk en lopen zeer goed.Ze zijn getest voor 130 kg !!!
TS

marsie
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2005 16:08

marsie 01 apr 2005 00:05

Bedankt voor je snelle reactie. Ik dacht al dat ze niet verkeerd zouden zijn, maar 130 kg dat lees je toch nergens!
Just for fun

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 01 apr 2005 00:48

Ik heb onlangs supersterke en lichte (ong.1500 gram) handgespaakte wielen besteld van 390 euro.
Zie topic 'nieuwe wielen'.
Excuse me while I kiss the sky

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 03 apr 2005 14:00

Quoten: Origineel geplaatst door Marsie op 31 Maart 2005


Hoi,
Heeft hier iemand ervaring met de Easton Circuit wielen (v/h Velomax Circuit)? Ik lees goeie reviews (vooral uit de VS) over de combinatie sterk en licht. Ik ben zelf geen lichte rijder, ca 100 kg.
Marsie, ik weet niet welke reviews je uit de VS hebt gelezen, maar dit zijn er in ieder geval ook enkele:
http://www.roadbikereview.com/wheels/wh ... 90crx.aspx
Hoe zit het met onderhoud, kun je dat zelf, de fietsenmaker of altijd naar Veltec?
Op de site van Easton kun je ook veel info over het onderhoud vinden: http://www.eastonbike.com/
Ik heb ze trouwens op de site van MathSalden gezien voor 349 Euro: http://www.salden.nl/winkel/race/index2.html
Op de site van Veltec staan ze voor 499 Euro: http://www.veltec.nl/DesktopDefault.asp ... ame=Wielen
Een groot prijsverschil. Ben ook aan het overwegen deze set aan te schaffen mede door de goede reviews. Alleen: deze wielen schijnen gemaakt te zijn om in principe met Shimano te draaien. Er is een mogelijkheid om ze met Campa te gebruiken met een speciale cassette, maar heeft iemand ervaring hiermee?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 jul 2005 15:08

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 31 Maart 2005


ik heb zeer goede ervaringen met de circuits. nderhoud is niet nodig, ze zijn supersterk en lopen zeer goed.Ze zijn getest voor 130 kg !!!
TS

TS-biker, nog steeds tevreden met je Circuits?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 01 jul 2005 20:05

Nog steeds (vol lof) tevredenheid over de eastonwielen !!!

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 10 jan 2006 01:47

In Le Cycle van januari staat een megawielentest. 32 wielsets van alle prijscategoriën worden besproken, en 100 wielsets werden gewogen en op zijdelingse flexie getest. Het voorwiel van de Circuit haalt de 89e plaats qua zijdelingse stijfheid, het achterwiel eindigt allerlaatste.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 jan 2006 15:19

Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 10 Januari 2006

In Le Cycle van januari staat een megawielentest. 32 wielsets van alle prijscategoriën worden besproken, en 100 wielsets werden gewogen en op zijdelingse flexie getest. Het voorwiel van de Circuit haalt de 89e plaats qua zijdelingse stijfheid, het achterwiel eindigt allerlaatste.

Daar mag je best meer over vertellen. Klinkt heeeel interessant. Misschien enkele uitslagen in een nieuwe topic zetten? De krentjes...

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 jan 2006 16:04

Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 10 Januari 2006

In Le Cycle van januari staat een megawielentest. 32 wielsets van alle prijscategoriën worden besproken, en 100 wielsets werden gewogen en op zijdelingse flexie getest. Het voorwiel van de Circuit haalt de 89e plaats qua zijdelingse stijfheid, het achterwiel eindigt allerlaatste.

nogmaals een verduidelijking dat de praktijk ons meer zegt dan één of andere test nietwaar

sjiekebak
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2005 14:48

sjiekebak 10 jan 2006 18:13

Ik heb de test hier naast mij liggen, de Ciruit heeft achteraan een flex van 3,1 mm en vooraan van 2,8 mm. Als je daar de Vista tegenoverstelt haalt die amper 1,3 en 1,6 mm, waardoor hij de absolute topper is qua stijfheid. Wat heel raar is, als gewicht voor de Circuit wordt 1775 gram opgegeven, dat is een heel pak meer dan de opgave van Easton. De Vista komt op 1840 gram.
Het zou mij verbazen dat het een exemplaristisch probleem is met die Circuit's, want volgens de promotie worden ze allemaal spaak per spaak gecontroleerd.
Ik was van plan de circuits aan te schaffen na al het goeie dat ik erover gelezen had, maar als ze idd zo slap zijn zal ik eerder voor de Marchisio Alisea gaan. Die haalt 1670 gram (opgave fabrikant 1660 gram), en heel mooie stijfheidswaarden, 1,5mm achteraan en 2mm vooraan.
 

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 10 jan 2006 18:23

Quoten: Origineel geplaatst door sjiekebak op 10 Januari 2006


Ik heb de test hier naast mij liggen, de Ciruit heeft achteraan een flex van 3,1 mm en vooraan van 2,8 mm. Als je daar de Vista tegenoverstelt haalt die amper 1,3 en 1,6 mm, waardoor hij de absolute topper is qua stijfheid. Wat heel raar is, als gewicht voor de Circuit wordt 1775 gram opgegeven, dat is een heel pak meer dan de opgave van Easton. De Vista komt op 1840 gram.
Het zou mij verbazen dat het een exemplaristisch probleem is met die Circuit's, want volgens de promotie worden ze allemaal spaak per spaak gecontroleerd.
Ik was van plan de circuits aan te schaffen na al het goeie dat ik erover gelezen had, maar als ze idd zo slap zijn zal ik eerder voor de Marchisio Alisea gaan. Die haalt 1670 gram (opgave fabrikant 1660 gram), en heel mooie stijfheidswaarden, 1,5mm achteraan en 2mm vooraan.

Waarom niet voor de Vista (SL)? Die zijn nog stijver dan die Marchisio Aliseas.... En De Vista Sl's wegen volgens Easton 1697 gram, 100 gram minder dan de gewone Vista's.

Plaats reactie