Elftedenfiets tocht 2011
[quote="race-niek"]zijn er mensen die deze tocht eerder hebben gedaan?
lijkt me een mooie tocht, maar is 12.000 deelnemers niet teveel?
beetje doorfietsen zou ik wel prettig vinden[/quote]
Als je niet te laat start gaat dat nog wel. Maar het is in principe geen tocht om hard te rijden. Je kunt beter op het gemak een beetje gaan genieten.
lijkt me een mooie tocht, maar is 12.000 deelnemers niet teveel?
beetje doorfietsen zou ik wel prettig vinden[/quote]
Als je niet te laat start gaat dat nog wel. Maar het is in principe geen tocht om hard te rijden. Je kunt beter op het gemak een beetje gaan genieten.
In 2007 deze tocht gefietst, erg druk, veel sfeer langs de weg, erg vaak stoppen om te stempelen en voor openstaande ophaalbruggetjes en als ik me niet vergis is er een snelheidslimiet van niet harder dan 27km per uur.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Wat ik er van begrepen heb een toertocht avant la lettre (zoals pinarello zei). Handjes op het stuur, keuvelen, en genieten van de zon.
Ik heb 'm dit jaar gereden. Een mooie en vooral leuke tocht. Zeker een uitdaging voor het duurvermogen. Snelheidslimiet is volgens mij meer symbolish. Het gaat erom dat je sociaal rijdt en niet de mindere goden van het fietspad drukt.
Ik heb met name de laatste 90 km flink door kunnen rijden, bij verschillende groepen aan kunnen pikken. Het stempelen is een leuke afwisseling, even rechtop, wat drinken, sfeertje proeven, wat eten en weer doorrijden. Wat mij betreft een aanrader en zeker een tocht om voor te trainen. Ik heb uiteindelijk 8 uur en 20 minuten getrapt over een GPS gemeten afstand van 230 km.
Ik heb met name de laatste 90 km flink door kunnen rijden, bij verschillende groepen aan kunnen pikken. Het stempelen is een leuke afwisseling, even rechtop, wat drinken, sfeertje proeven, wat eten en weer doorrijden. Wat mij betreft een aanrader en zeker een tocht om voor te trainen. Ik heb uiteindelijk 8 uur en 20 minuten getrapt over een GPS gemeten afstand van 230 km.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Ik heb vorig jaar ook gereden. Een drukke, maar zeker een hele gezellige tocht om te fietsen. Wij waren laat gestart en hadden daardoor wat 'last' van de langzamere goden onder ons, maar de sfeer onderweg is erg leuk, in elk dorp dat je voorbij rijdt wordt je aangemoedigd en is het een gezellige bende.
Daarnaast is de organisatie ook goed en is er onderweg ook aandacht voor de lokale producten, zoals appels en karnemelk.
Een erg leuke uitdaging en het stempelen is heeft ook zeker zijn charme!
Daarnaast is de organisatie ook goed en is er onderweg ook aandacht voor de lokale producten, zoals appels en karnemelk.
Een erg leuke uitdaging en het stempelen is heeft ook zeker zijn charme!
Ik heb deze tocht 4x gefietst. Het is erg gezellig onderweg, maar overal wel erg druk. Vorig jaar in de eerste groep gestart en dan heb je daar niet zo heel veel last van, maar ik moet er niet aan denken om in 1 van de laatste groepen te moeten starten.
Dit jaar rijd ik 'm niet weer omdat ik andere doelen heb en het wel een beetje gezien heb met de drukte. Misschien in de toekomst wel weer eens.
Dit jaar rijd ik 'm niet weer omdat ik andere doelen heb en het wel een beetje gezien heb met de drukte. Misschien in de toekomst wel weer eens.
Ik heb hem ook een aantal keren gefietst; erg gezellig. Opzich wordt er met de snelheidheid/stempeltijd wel rekening gehouden. je mag dus niet te vroeg bij een stempelpost aankomen, want dan heb je te hard gereden...
Dit kan je oplossen door bewust te laat te starten ipv bijv. 08.30 start je om 09.00 dan kan je op de plekken waar het mogelijk is lekker doorrijden. Het is bijna onmogelijk om dat (verloren) uur weer goed te maken.
Dit kan je oplossen door bewust te laat te starten ipv bijv. 08.30 start je om 09.00 dan kan je op de plekken waar het mogelijk is lekker doorrijden. Het is bijna onmogelijk om dat (verloren) uur weer goed te maken.
nulla tenaci invia est via
-
- Forum-lid
Toch maar weer een kaartje besteld.